Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Röda boxar vs. steg 1

  1. #1

    Röda boxar vs. steg 1

    Hej! som rubriken lyder så skulle jag gärna vilja ha svar på den frågan.Alltså vilket alternativ är bäst, röda boxar eller steg 1 trim? vilket ger mest effekt, vilket håller bättre ladd osv..
    Bilen i fråga är en 9000 turbo-91 2,3.
    Ha det fint alla SAAB älskare

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 557
    Mest effekt och prestanda får du helt klart av ett bra steg1-trim. Röd box ger ju bara 20 hk till, medan steg1 brukar ge ca 35-40 hk och mkt mer vrid än den röda. Om vi pratar risker för motorn, så är självklart Saabs egna trim säkrare, även om det inte behöver vara direkt jättefarligt med ett trim från ngn erkänd trimfirma.
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  3. #3
    Tackar för svaret! ps.om det finns nån som har steg 2 trim till salu pm:a gärna mej då.

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 557
    Citat Ursprungligen postat av Macke J
    Tackar för svaret! ps.om det finns nån som har steg 2 trim till salu pm:a gärna mej då.
    Såg förresten på PRYLTORGET att det såldes både röd box och BSR steg1 till din bil.
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

Liknande ämnen

  1. Röda boxar!
    Av Macke J i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 14:53
  2. röda boxar - skillnad??
    Av putte65 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-07-26, 03:19
  3. En rad frågor om Röda boxar!
    Av SS9000K i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-07-19, 00:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •