Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Till er som har saab 16v turbo 81-86

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    84

    Till er som har saab 16v turbo 81-86

    Vet inte under vilken kategori detta går så, Behöver se en bild på relä och säkringboxen. Har fått en saab 16v turbo -84 och lite reläer är borta.

    Skulle gärna vilja veta vad det står för siffror också på dom flesta reläerna som sitter där.

    Blir tacksam över hjälp..

    Tack på förhand

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Upphärad
    Inlägg
    569
    Har en t16 -84 ståendes hemma jag kan ta bild på sen när jag kommer hem om du vill. Menar du alltså bara säkringsboxen? Behöver du några relä sen så har jag de med.
    /Mikael #3277

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    84
    Citat Ursprungligen postat av 900aero84
    Har en t16 -84 ståendes hemma jag kan ta bild på sen när jag kommer hem om du vill. Menar du alltså bara säkringsboxen? Behöver du några relä sen så har jag de med.
    Säkringslådan under huven till vänster om man sitter i bilen. Sitter en massa relän där också. Dom flesta relänen är borta.

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Upphärad
    Inlägg
    569
    Jo, men sitter ju lite relän på andra ställen också. Men bara dem i boxen då alltså. Står ju iofs på locket vilka relän det är. Har du alla relän bara att du inte vet vart dem ska sitta eller behöver du reläna?
    /Mikael #3277

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    84
    Citat Ursprungligen postat av 900aero84
    Jo, men sitter ju lite relän på andra ställen också. Men bara dem i boxen då alltså. Står ju iofs på locket vilka relän det är. Har du alla relän bara att du inte vet vart dem ska sitta eller behöver du reläna?
    grejjen är att dom har försökt o snott den. skall kolla mer exakt vad som saknas

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    84
    Jag har kollat i boxen nu under huven, och dessa relän saknas: Tändlås, Pulsrelä, Bränslepum, Bränsleavstängning.

    Är det något du har kanske 900aero84?

    Eller kanske någon annan här inne?

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Upphärad
    Inlägg
    569
    Det ska jag nog ha liggandes ja. Har säkringsboxar från ett antal 900:or så. Tar och plockar fram dem relän du behöver och hör av mig sen.
    /Mikael #3277

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    84
    gör det. väntar ivrigt

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Upphärad
    Inlägg
    569
    Har kollat lite. Hittar bara säkringsboxar från vanliga insprutare(8v), ska ha en från en aero -85:a men den hittar jag tyvärr inte. I den t16 -84 jag har ståendes sitter varesig bränslepump, pulsrelä eller bränsleavst.
    Tändlås är ju samma i alla 900 så det har jag.
    Bränslepump ska enligt EPC vara olika i insprutare och turbo men borde ju funka med ett från en insprutare. Så det har jag isf.
    Pulsrelä vet jag inte vad det är till egentligen..? Undrar vilka det sitter på, sitter inte på vanliga insprutare iaf...
    Till bränsleavst. sitter inga stift i min -84:a. Vet inte heller vad detta reläa ska göra och vilka det sitter på?
    Någon annan kanske kan det här bättre?
    /Mikael #3277

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    84
    900aero84, Tack För hjälpen.

    Ingen annan som kan hjälpa mig lite kanske med att säga vad det är för relän som sitter under respektive namn på locket.

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Småland
    Inlägg
    310
    Hej

    Skulle vilja ha svar på samma fråga som ställdes i denna tråd.
    Vilka relän ska sitta i relä/säkrings boxen?

    Min vagn e en 900 Aero -84

    Sitter inga på "pulsrelä" och "bränsleavst"

    Vad är dessa till för? Om det ska sitta skulle ja vilja ha art. nummer på dom. Kan även ta art. nummer på relät till bränsle pumpen för det kan ju sitta fel.

    Bilen startar iaf inte.

    MVH Filip
    Saab 62-93

  12. #12
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 498
    Medlem#
    5622
    Det är ju samma säkringsbox i T8/i8 så därför saknas vissa reläer. T16 har ju t.ex. bränslepumpsrelät på ett annat ställe. Har tyvärr ingen bild.

    Mvh
    Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Småland
    Inlägg
    310
    bränslepumprelä på annat ställe på t16? vart då? på min säkringsbox står det bränslepump relä... är beginner på 900...


    Ingen som har lust att kika på sin gamle t16 vilka relä som sitter och vilka det är? så man kan utesluta att det är nåt fel där.

    och åter igen: vad är "pulsrelä" och "bränsleavstängning" reläna till för??

    mvh filip
    Saab 62-93

  14. #14
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 498
    Medlem#
    5622
    Citat Ursprungligen postat av Filbrun
    bränslepumprelä på annat ställe på t16? vart då? på min säkringsbox står det bränslepump relä... är beginner på 900...


    Ingen som har lust att kika på sin gamle t16 vilka relä som sitter och vilka det är? så man kan utesluta att det är nåt fel där.

    och åter igen: vad är "pulsrelä" och "bränsleavstängning" reläna till för??

    mvh filip
    Ditt bränslepumpsrelä sitter ovanför styrboxen, dvs framför a-stolpen och under instrumentpanelen på passegarsidan. Kan hålla med om att det är lite dumt att fortfarande skriva ut texten på locket till reläer som inte ska sitta där, men men. Du borde väl förresten kunna se vilka reläer som saknar ledningsnät i säkringsboxen? Det borde inte finnas några anslutningar till benen på reläerna.

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Småland
    Inlägg
    310
    mycket riktigt så fanns ett relä (#####013) ovanför styrboxen. Fanns plats för 2 st. satt bara ett. Ska va så? Dock går pumpen inte & har ingen gnista.... hall givare i fördelaren defekt?

    Motorn har varit ur och får inte igång den.

    MVH Filip
    Saab 62-93

  16. #16
    Steg 3 Johan-99T16s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bäckefors
    Inlägg
    3 069
    Medlem#
    2661
    Citat Ursprungligen postat av Filbrun
    mycket riktigt så fanns ett relä (#####013) ovanför styrboxen. Fanns plats för 2 st. satt bara ett. Ska va så? Dock går pumpen inte & har ingen gnista.... hall givare i fördelaren defekt?

    Motorn har varit ur och får inte igång den.

    MVH Filip
    Det skall vara 2st reläer, ett huvudrelä och ett bränslepumpsrelä.
    Har dock ej nummren på dem just nu...
    Johan Carlsson#2661
    Saab 99 Turbo16 Instagram: 99turbo16
    Saab 9-3 SportCombi VectorActive 2.0t BioPower-08
    Tech2 med Candi finnes

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Småland
    Inlägg
    310
    Jaså det ska va 2 st reläer?? Då borde jag ju ha felet där då! Det är det "bakre" som fattas i min. Det främre va ju ett "013", samma som e till bränslepumpen i 9000 iaf.. Ingen som vet art nr. på det bakre reläet, eller vill kolla upp det?? kanske e 013 också?

    Vill ju ha igång "besten" nu! Kolla gärna lite pictures på: http://hem.passagen.se/filbrun/lug.html

    MVH Filip
    Saab 62-93

Liknande ämnen

  1. samma turbo till saab 900 -96 som till en 9000 89?
    Av zhadow i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 17:16
  2. Växellådsolja till Saab Turbo
    Av TeQuilla i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-05-03, 21:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •