Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: 6,5" högtalare fram i ng900

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Motala
    Inlägg
    45

    6,5" högtalare fram i ng900

    Har börjat klura på att sätta in mina Infinity högtalare i bilen.
    Nu är problemet att det skulle vara snyggt med deras galler till men som alla vet så är orginalgallren 3-kantiga. Någon som har bra förslag på hur man monterar dom runda gallren snyggast. Sätter jag fast dom i befintliga hål så blir det lite skarvar här och var. Ska jag inte bry mig om det och bara skruva fast eller ska jag vadera med nåt för att få ytan bakom gallrena jämn?
    Hjälp mig!
    Ägare av:
    Saab 900 -94, v6:a
    Saab 9-5 -00, 2,3t

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    193
    kolla på jensbygge www.madcarsound.com eller skicka ett PM så kan han garanterat svara på hur du ska göra (jensclaudius kallar han sig på stcs)

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    462
    Medlem#
    6131
    ja har precis köpt å monterat Infinity 6512i i framdörrarna på min 900ng, men ja sket i gallrena.. såg vääldigt jobbit ut å fixa så de sitter snyggt mot dörrsidan

    ska nog sätta tillbaka originalgallren istället, eller göra egna
    Medlem #6131
    Bilen på: Garaget

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Borensberg
    Inlägg
    1 418
    blir nog mycket snyggare att låta originalgallren sitta kvar!

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Motala
    Inlägg
    45
    Problemet är att ena orginalgallret är trasigt då tidigare ägare lossat det fel och brutit av fästena.
    Jag får nog ta en funderare och se vad som passar in bäst. Skulle vara snyggt med Infinity galler fram.
    Ägare av:
    Saab 900 -94, v6:a
    Saab 9-5 -00, 2,3t

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    555
    Hmm ja om man har lite tråkigt å har en massa tid över samt en tång å lite lim så ska man väl kunna få Infinity gallren i trekanter istället. Det kan nog bli ganska snyggt OM man orkar d vill säga


    //Robin.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    462
    Medlem#
    6131
    Citat Ursprungligen postat av KvasiBogdan
    Problemet är att ena orginalgallret är trasigt då tidigare ägare lossat det fel och brutit av fästena.
    Hehe så e de på min bil med... nån tomte (jag själv ) råkade också bryta sönder gallerfästena, men de ska nog gå och ordna snabbt
    Medlem #6131
    Bilen på: Garaget

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Motala
    Inlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av mr.dick
    Citat Ursprungligen postat av KvasiBogdan
    Problemet är att ena orginalgallret är trasigt då tidigare ägare lossat det fel och brutit av fästena.
    Hehe så e de på min bil med... nån tomte (jag själv ) råkade också bryta sönder gallerfästena, men de ska nog gå och ordna snabbt
    Jag får se om jag gör någon specialare för att få det att se snyggt ut.
    Förövrigt så var det inte det lättaste att dra kablarna genom dörren. Någon som har ett enkelt förslag?
    Jag vill helst slippa borra i kontakten som sitter där. Kan jag dra ut den i kabelhärvan, snitta gummit och lägga kabeln brevid kontakten och sen pilla in den vid dörren? Hur faan ska jag göra?
    Ägare av:
    Saab 900 -94, v6:a
    Saab 9-5 -00, 2,3t

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Borensberg
    Inlägg
    1 418
    det går dra kablar i dom kontakter som sitter i dörren, lite trångt o bökigt men det går! i min fanns det flera lediga hål att dra i..

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Motala
    Inlägg
    45
    Citat Ursprungligen postat av kvistarn
    det går dra kablar i dom kontakter som sitter i dörren, lite trångt o bökigt men det går! i min fanns det flera lediga hål att dra i..
    Jag har lediga hål men högtalarkablarna är för tjocka (2,5mm) för att kunna dras igenom dom. Det går helt enkelt inte.
    Ägare av:
    Saab 900 -94, v6:a
    Saab 9-5 -00, 2,3t

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 230
    Hade också för tjocka kablar för att kunna dra igenom, så jag skarvade till mindre kablar just innan dörren. Men det borde gå att dra på något annat sätt.

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    555
    Jag drog på utsidan. Tog loss kontakterna på båda sidor å sen så va det bara fram med kniven å tälja ur lite ur kontakten så att man kna få in kabeln utan att den kläms samt att man kan få in den i dörren. Lite trixande men ett bra alternativ om man inte vill borra i kontakterna. Ett annat e ju att man borrar egna hål i plåten då å drar via dom kanske smidigast men man får väl passa rosten då.


    //Robin.

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Borensberg
    Inlägg
    1 418
    bara att borra upp hålen i kontakten då, jag fick i mina 2.5mm elkablar alla fall utan att borra.

Liknande ämnen

  1. högtalare fram dörrar 9-3og
    Av Bullit_ i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 16:08
  2. högtalare fram 9000
    Av ErikssonR i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 00:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •