Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Snygga till lister runt 9000 Cs

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    364

    Snygga till lister runt 9000 Cs

    När de har "skav" märken, hur nsyggar man till dem då?

    Är det gummi eller plast?

    Är de lackade?

    Går de slipa ner dem till släta igen?

    Om de är djupa märken, hur gör man då? (Spackla och lacka?)

    Tips mottages gärna

    Mvh
    Nya bilen på Garaget
    Red cars is the shit

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    364
    UPP

    Nån som vet, om man skall lacka ett Aeropaket där listerna är skavda hur man gör de snygga?
    Nya bilen på Garaget
    Red cars is the shit

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 767
    Haj!

    Det gjorde lackeraren åt mig.


    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    510
    Citat Ursprungligen postat av Tajger
    UPP

    Nån som vet, om man skall lacka ett Aeropaket där listerna är skavda hur man gör de snygga?
    Lackar dem också.....

    /5451 Släggan (Billackerare)
    (Hört på STCS-träff) Att köra Audis fyrkrafsare året om är som att gå med flytväst hela året för att kunna fiska kräftor i augusti...
    1a Bilen: http://www.garaget.org/show.php?car=1943
    2a Bilen: http://www.garaget.org/show.php?car=1942

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    364
    Ehh, jo visst, men de är väl gummi? Så de få ju slipas till eller nått innan lack. Frågan är hur gör man de och med vad?
    Nya bilen på Garaget
    Red cars is the shit

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Nykvarn / Sthlm län
    Inlägg
    239
    Lånar tråden lite... Ska påbörja monteringen av mitt aero paket nu... Men har dillema med listerna.. dom är lackade nu.. men har inte sett någon med lackade lister.. ska man ha det eller ska dom vara svarta?
    Saab 9-3 2,0t -07

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    510
    Citat Ursprungligen postat av Tajger
    Ehh, jo visst, men de är väl gummi? Så de få ju slipas till eller nått innan lack. Frågan är hur gör man de och med vad?
    De är inte av gummi. Det är samma plast som resten av stötfångaren, bara det att det inte är målat. Så det är ren plast.

    Man går tillväga på samma sätt när man målar det, som när man målar det andra. Det är bara det att man måste ha en häftprimer på plasten innan man lägger på grund eller färg för annars fäster inte färgen.

    /5451 Släggan
    (Hört på STCS-träff) Att köra Audis fyrkrafsare året om är som att gå med flytväst hela året för att kunna fiska kräftor i augusti...
    1a Bilen: http://www.garaget.org/show.php?car=1943
    2a Bilen: http://www.garaget.org/show.php?car=1942

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    510
    Citat Ursprungligen postat av Mcgromit
    Lånar tråden lite... Ska påbörja monteringen av mitt aero paket nu... Men har dillema med listerna.. dom är lackade nu.. men har inte sett någon med lackade lister.. ska man ha det eller ska dom vara svarta?
    Det är väl helt och hållet upp till dig. Vad tycker du själv är snyggast? För så ska du naturligtvis ha det.

    /5451 Släggan
    (Hört på STCS-träff) Att köra Audis fyrkrafsare året om är som att gå med flytväst hela året för att kunna fiska kräftor i augusti...
    1a Bilen: http://www.garaget.org/show.php?car=1943
    2a Bilen: http://www.garaget.org/show.php?car=1942

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Boden
    Inlägg
    460
    Citat Ursprungligen postat av Släggan
    Citat Ursprungligen postat av Mcgromit
    Lånar tråden lite... Ska påbörja monteringen av mitt aero paket nu... Men har dillema med listerna.. dom är lackade nu.. men har inte sett någon med lackade lister.. ska man ha det eller ska dom vara svarta?
    Det är väl helt och hållet upp till dig. Vad tycker du själv är snyggast? För så ska du naturligtvis ha det.

    /5451 Släggan
    jag såg nån här på forumet som hade en blå 9-3(?) med grålackade lister.. tyckte det var grymt snyggt..
    just nu noll saabar men en w126 med 300turbodiesel

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Nykvarn / Sthlm län
    Inlägg
    239
    Det är väl helt och hållet upp till dig. Vad tycker du själv är snyggast? För så ska du naturligtvis ha det.
    Jo det är helt rätt.. men är det många som lackar dom? Kan inte komma ihåg att jag har sett någon eller lagt märke till det... Någon som har en bild eller likn. liggandes på en mossgrön 9000 med hel lackat?
    Saab 9-3 2,0t -07

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 767
    Citat Ursprungligen postat av Mcgromit
    Lånar tråden lite... Ska påbörja monteringen av mitt aero paket nu... Men har dillema med listerna.. dom är lackade nu.. men har inte sett någon med lackade lister.. ska man ha det eller ska dom vara svarta?

    Har min list lackad på fronten, ska dock lacka min svart igen. Bild i signatur.


    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 633
    Det var inte igår denna tråd var aktiv. Men med tanke på att jag använde sökfunktionen den här gången så hittade jag en "lacka lister tråd" som jag tänkte fråga lite i.

    Såg på det där programmet på discovery när dom köper en billig bil, fixar, målar lite å säljer dyrare och då visade dom hur man enkelt fixar på t.ex speglarna om dom behöver lite ny färg.

    Frågan är, gör man på samma sätt på bak"kjolen" som jag markerat ut här ?



    dvs: Är det oxå plast som spegeln ?
    Mvh Timmy

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 021
    Den svarta listen på min 9000 är lite skavd på ett ställe framtill. Har fått höra att det är orsakat av någon trissa som använts för att polera lacken ovanför listen. På det avskavda stället är den svarta färgen blank istället för matt. Fick vidare höra att det övre matta färglagret ska bestå av en speciell "gummifärg" - d v s den ser ut som och känns som gummi. Stämmer inte detta? Enligt samma källa går det inte att "bättra" lokalt för att få tillbaka gummilooken. Stämmer även det, eller finns passande färg att få tag på för att "dutta på" där det är små skador?

    Mvh
    9-3 SC 2,0T Aero XWD MapTun Steg 1+
    9-3 Cab 2,0t Biopower Aero TX Hirsch
    9-3 Cab 2,8T Aero Hirsch

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    272
    Jag satte nyligen på Airflow-kjolarna, proffslackade i bilens färg.
    Sedan "lackade" jag själv för ett par dar sedan ner frontspoiler samt bakspoiler med sprayburk (kasta inte tomater nu Snabbe).
    Först en "Primer for Plastic" - häftgrund för plastdetaljer (Allra först våtslipades allt lätt).
    Sedan körde jag på Hagmans Body (tänkte det skulle ge en seg hinna för allt att fästa på)
    Sedan mekonomens färg enligt rätt färgkod, sedan en Akryl klarlack.

    Blev väldigt bra enligt mig själv och håller än så länge bra

    Nästa steg blir väl backspeglarna - listerna tycker jag ska va svarta, lätt att det blir "tvålkopps" utseende.
    200 hk -93 CSE - nu Mats-chip Steg 1 samt racesystem hela vägen 250 hk+
    GSX-R 750 - jubileumsmodell - 93 130Hk - Ett rent livsfarligt nöje

Liknande ämnen

  1. Hur få lister runt rutor svarta???
    Av Direkta i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-08-21, 01:29
  2. og9-3 lacka lister runt om bilen, frågor
    Av Haziza i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-27, 18:36
  3. Demontering av lister runt rutan mm...?
    Av MangeK i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-05-12, 22:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •