Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Har äntligen fått min nya 9-5SC-06 :-)

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    359

    Har äntligen fått min nya 9-5SC-06 :-)

    Har äntligen, efter många veckors väntande, fått min nya bil.
    En Saab 9-5SC 1,9TiD-06

    Tyvärr hann jag inte köra så mycket med den eftersom den skulle in direkt till firman för montering av div. extra prylar. Får tillbaka den på fredag.
    Upplevde den mycket stabil, fastän det var utrustad med standard chassi och 16" hjul. Lite "svampigare" jämfört med 9-5 Aero-02 som jag hade förut.

    Någon mer som har fått sin 9-5:a levererad?

  2. #2
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 910
    Trevligt, hoppas den bringar dig all lycka

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    249
    Nej...

    beställde den samma dag som prislistan kom.
    Jag har fortfarande inte ens fått ett datum.

    Riktigt dåligt av SAAB tycker jag.

    Först sa dom första veckan i November, nu vet dom inte.


    Har du Xenonljus på din?
    2006 Saab 9-5 SC BioPower
    2004 Saab 9-3 aero cab
    http://www.garaget.org/?car=25540 Min bil

  4. #4
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 318
    Medlem#
    4827
    Stort grattis till bilen Jari!

    Men du måste lägga ut bilder på pärlan om du lägger upp en sån här fin tråd vetu

    Mvh Michael

    Off-topic: Jobbar du på Volvo Aero ??
    Hade en skiftledare vid namn Jari där
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    359
    Beställde min samma dag som listan kom ut. Det kan hända att handlaren har skyndat på lite extra eftersom företaget nog räknas till storkunder.

    Tornros: Nej jag jobbar inte på Volvo Aero. Sitter som leverantör på V..vo PV i GBG. Så det blir lite extra kul att parkera en Saab bland alla V..vosar.

    Bilder kommer så fort jag bara hittar någonstans att lägga upp dom. Har lite mobilkamera bilder på den, skall ta riktiga bilder till helgen.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    229
    Kul för dig!!!
    Skall bli intressant att jämföra lite förbrukningssiffror sedan då vi har likadan motor i 2 "olika" modeller.


    Själv väntar man och väntar. Börjar bli smått förbannad faktiskt. Först var det leverans vecka 43. Skulle iväg med företaget över helgen på långresa så det skulle kännas bra tänkte jag...
    Nähä... "du den har blivit försenad, nu har vi fått ett datum och vi har bilen här den 7:e november".

    Mindre hjärtinfarkt alltså, ringde igår tänkte att det blir ju perfekt detta för ytterligare en långresa nu i helgen till släkten. "du bilen har inte produceras ännu, denna vecka troligen".

    Så nu har de ett ultimatum, nästa vecka skall bilen vara klar eller så blir det trashing i utställningshallen
    9-3 SC Aero 1,9 TTiD 180hk
    9-3 SC Vector 1,9 TiD 150hk

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    6 993
    När kräver du en hyrbil så länge? Om du är bil-lös menar jag...
    Fredrik J

  8. #8
    Till er liksom jag som gnäller/väntar på att bilarna ska levereras, så beror ju detta på ett produktionsstopp pga problem med xenonlysena. Ett problem som handlarna vet om och bör informera om. Dom hade tydligen inte fått dom produktionsgodkända pga en ändring. Först en vecka innan premiären så blev det grön ljus... Kan hålla med om att det är lite dåligt av Saab att inte ha större koll. Har fått en bil förra veckan. En Tid utan xenon. Väntar in den andra Tid:n i dag, och Min Aero på tisdag, bägge med Xenon. Så om handlaren inte har koll beror det på lathet, för det står ett beräknat lavaransdatum i orderbekräftelsen hos alla Saab:s ÅF, samt att transportfirmorna faktiskt kan hålla på bilarna några dagar innan dom går ut till detaljist pga samordning av transporter...
    SAAB 9-3 AERO TTID aut Hirsch PF -09 http://www.garaget.org/?car=111266
    fd: SAAB 9-5 AERO SC Aut M06.... http://www.garaget.org/?car=13575
    Numera avbeställd: 9-5 AERO SC 220 BP Aut -2012, Vit med 19 tums turbinhjul + det mesta..

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    229
    >bilköparen

    Men xeon-historien gälde väl 9-5 och inte 9-3?

    Att vänta på en ny bil är väl helt ok kan jag tycka, men säljaren skall inte lämna uppgifter som "vecka 43 kommer den", eller ännu värre "7e november kommer den hit och du har den 11e".

    Ger man ett datum så anser jag att det datumet gäller, inget snack. Jag själv arbetar med leveranser och ger aldrig datum om jag inte är 100% säker på att kunna infria löftet.

    Ett mer fair upplägg är "leverans, normalt inom 6-9 veckor" då är man bara frustrerad för en lång tid att vänta, men det är inget man kan bli irriterad över.


    >Fredrik J

    Vet inte, får nog kräva detta nästa vecka om det blir mer krångel.

    Men som man brukar säga, den som väntar på något gott - väntar alltid för länge


    Vänl,,,
    Tobbe
    9-3 SC Aero 1,9 TTiD 180hk
    9-3 SC Vector 1,9 TiD 150hk

  10. #10
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 122
    Medlem#
    3409
    Grattisgrattisgrattis....

    Säg bara till när du vill ha,,,,,du vet..
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  11. #11
    TobbeL!

    Ja, och vad handlar tråden om. 9-5, inte 9-3! Se rubrik överst!

    Väntar själv på 3 st 9-5 M-06.. Vi skrev av mätarställningarna på inbytesbilarna fre v 43, samt på en hyrbil som var hyrd tom v43, så nu kör vi gratis.... (Jag har egentligen ingen anledning att gnälla då)...
    SAAB 9-3 AERO TTID aut Hirsch PF -09 http://www.garaget.org/?car=111266
    fd: SAAB 9-5 AERO SC Aut M06.... http://www.garaget.org/?car=13575
    Numera avbeställd: 9-5 AERO SC 220 BP Aut -2012, Vit med 19 tums turbinhjul + det mesta..

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    359
    Jag fick inte utrusta bilen med precis allt jag önskade eftersom det är tjänstebil, så den har inte xenon lampor. Men det kanske är tur med tanke på vad dom har för problem med dom.
    Jag var tydligen den andra personen som har fått sin 9-5:a levererad från Lerums bil och den första dieseln.
    Så i GBG blir det inte så vanlig syn med dessa, fast i THN där jag bor ser man dom lite överallt.

    Robert, jag hör av mig när det blir aktuellt.

  13. #13
    Steg 3
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå först, men nu huvudstaden
    Inlägg
    3 526
    www.saab4fun.com/upload
    www.geting.se/index.php

    Bara att slänga upp bilder nu!
    MVH ErikR
    Min enda bil
    "Åsikter är som rövar. Alla har en och alla tycker att den andres stinker."

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    229
    >Bilköparen
    Jodå, tänkte att du syftade på mig gällande "gnällare"

    Vänl,,,
    Tobbe
    9-3 SC Aero 1,9 TTiD 180hk
    9-3 SC Vector 1,9 TiD 150hk

  15. #15

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Inlägg
    170
    kul med ny bil!

    men baken ser inte rolig ut
    2000cc + 660cc

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av TobbeL
    >Bilköparen
    Jodå, tänkte att du syftade på mig gällande "gnällare"

    Vänl,,,
    Tobbe
    Nä, jag menade nog mej själv i första hand.. För jag fick ett förhandsbesked om leverans till mej 29 oktober, men så blev det ju inte. Så det är ganska naturligt att bli irriterad.. Nu spelar ju iofs några veckor nån större roll, men det finns ju dom som är helt bil-lösa. Skulle även vara kul att få åka några mil på sommarhjulen för att få känna på bilen. Nu finns det ju en anledning till förseningarna på 9-5:an och den får man väl ta, men som i ditt fall som väntar på 9-3 SC som varit igång ett tag, ska inte behöva vara försenad.. Annat var det med VAG! Jag åkte Passat tidigare, och vid beställning lämnade dom datum för tillverkning, leverans/ankomst till Åf samt leverans till kund mm. Detta var kanske 10-12 veckor fram, men bilen kom som avtalat, på dagen... Högsta betyg till VAG i detta fall... Verkar ju vara total förvirring i hela SAAB:s organisation just nu! -Ingen vet nånting: Lansering av "ny" modell utan att ha några bilar att visa, prislistor med dålig info, Kan inte lämna säkra leveranstider mm.. Nä, här har nog SAAB/GM lite att lära... Men som sagt: Man kan nog aldrig vänta för länge på en ny bil!!!
    SAAB 9-3 AERO TTID aut Hirsch PF -09 http://www.garaget.org/?car=111266
    fd: SAAB 9-5 AERO SC Aut M06.... http://www.garaget.org/?car=13575
    Numera avbeställd: 9-5 AERO SC 220 BP Aut -2012, Vit med 19 tums turbinhjul + det mesta..

Liknande ämnen

  1. Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-10-11, 23:48
  2. Äntligen har jag fått på Twinpipe
    Av masse75 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-17, 11:55
  3. Äntligen fått igång me nya turbo=)=)men...??
    Av Gardan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 22:19
  4. Äntligen fått tillbaks SAABen
    Av eak i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-21, 23:21
  5. Äntligen fått hem bilen igen!!
    Av Syltarn i forum Allmänt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-06-01, 16:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •