Jag har införskaffat ett B205L -02 (tillverkad mitten -01 enligt gjutnummer) och har fått några alternativ på B234x innandömme. Detta är sen tänkt att bli en B234,5R-Hybrid.
Spelar det någon roll vilken donatormotor B234x man hittar med avseende på L eller R (std-trimmningsgrad) ? Eller är huvudsaken bara att det skall vara en turbomotor (kort) 94 - 98 ? Delar från denna blir vev , stakar och kolvar.
Hur är det med den här toppackningen, skall den komma till/från B2x4x eller från B2x5x? Slår B2x4kolvar högre än B2x5kolvar i ett B2x5-block?
Om man byter kolvarna, bör man eller ska man tänka på något speciellt ? Ska man byta kolvringar också ? Resten bör inte bli några problem då det blir nya lager på både vev och stakar.
Hur fungerar märkningarna på kolvarna, vad passar i vad ?
Är resten plug 'n play eller ska man tänka på något mer ? Jag har sökt massor men inte hittat raka svar, eller även motstridiga svar. Är lite i valet och kvalet just nu att köpa på mig resten av delarna men skulle vilja ha några åsikter innan jag slår till.