Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: kylfläktsljud?

  1. #1

    kylfläktsljud?

    Hej på er!

    Kylfläkten på min ng 900 från -96 går igång för högvarv i tid och otid, speciellt efter att man varit ute och kört och ställt ifrån sig bilen, den dånar över hela parkeringen! Det är ju inga andra bilar som gör det på samma sätt (förutom gamla volvo 240)?? Inte för att det låter som något lager skurit eller på annat sätt illa, men det låter högt!

    Är det en vanlig "SAAB-grejj" eller vad?

    Man blir ju orolig om något skulle vara för varmt eller liknande??

    Låter era saabar oxå mycket?

    /Keiller

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    1 030
    Jag har 9000 men på dem låter det inte speciellt mycket iallafall, knappt hörbart några meter bort.
    9-5 2,3t -02
    9-5 2,0t -02

  3. #3
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 579
    Medlem#
    4156

    Re: kylfläktsljud?

    Citat Ursprungligen postat av keiller
    Hej på er!

    Kylfläkten på min ng 900 från -96 går igång för högvarv i tid och otid, speciellt efter att man varit ute och kört och ställt ifrån sig bilen, den dånar över hela parkeringen! Det är ju inga andra bilar som gör det på samma sätt (förutom gamla volvo 240)?? Inte för att det låter som något lager skurit eller på annat sätt illa, men det låter högt!

    Är det en vanlig "SAAB-grejj" eller vad?

    Man blir ju orolig om något skulle vara för varmt eller liknande??

    Låter era saabar oxå mycket?

    /Keiller
    Är fullt normalt.

    Min låter också rätt mycket.


    Att den går igång ofta har mycket att göra med att Kondensorn till ACC,n vill ha kall luft. Knäpper man av ACCn brukar fläkten ta längre tid på sig mellan gångerna den går.

    Du behöver inte vara orolig att den blir varm så länge inte tempmätaren går högt, eller att nånting verkar vara onormalt. Fläkten går ju för att saker och ting INTE ska bli för varmt.

    Inget att oroa sig över.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •