Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Bandspelare i ng900

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    26

    Bandspelare i ng900

    Har en ng900 med AS3 fast ingen cd-växlare. Tänkte köra mp3-spelare via kassett men när jag sätter i ett band så testar den att spela från båda sidorna men tar sedan ut bandet igen. Man hör ljudet i en halv sekund på varje sida. Varför skickar den ut bandet igen? Det verkar ju funka annars. Banden funkar även i en annan bil.

    Mvh Carl

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    362
    "hjulen" snurrar för sakta, för stort motstånd... ta med kvittot till stället du köpt den på och byt ut...

    du hade tagit av skyddsplasten på tonhuvet förresten?
    Saab 9-5 Aero SC MY02

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    26
    Jo då, skyddsplasten är avtagen

    Men inga band fungerar ju, band som fungerar i en 9:5:a fungerar inte i min. Kan det vara hjulen i själva stereon som har för stort motstånd?

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    362
    i sådana fall... jepp....

    det kan med lite tur (enklare) vara så att tonhuvet är nerskitat till förbannelse också... spring till clas i sjön och köp en rengöringskasset till bandaren... detta kan med en hel påse tur funka...

    annars blir det tyvärr till att demontera och göra en rejäl felsökning...

    (är det så att den blir dödförklarad är det ju ett utmärkt tillfälle att testa att koppla in en aux-ingång på ng900 )
    Saab 9-5 Aero SC MY02

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903
    Citat Ursprungligen postat av Ervér
    Men inga band fungerar ju, band som fungerar i en 9:5:a fungerar inte i min. Kan det vara hjulen i själva stereon som har för stort motstånd?
    Nu var det ju ett antal år sen jag skruvade isär en bandspelare men blir det inte den symptomen du beskriver om drivremmen är av eller har hoppat loss?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    26
    Jo det kan väl vara drivremmen, har hört det från några andra också. Frågan är bara hur man kommer åt den. Har haft ute stereon och kollat men för att komma åt under kassetten verkar det som om man får skuva isär i princip hela stereon. Är det någon som försökt detta?

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    362
    jupp... för att komma åt drivremmen måste du öppna upp hela grejen... om jag inte missminner mig helt (volvo) så brukar väl tunerdelen liksom sitta "löst" från kasettdelen... antar att det är liknande på Saaben...

    Brikar inte vara skitsvårt att pilla isär dem om man har lite hum om hur sakerna kan tänkas sitta... Bra skruvmejslar, digitalkamera och tålamod brukar räcka långt...

    Börja skruva isär och håll reda på delarna, var försiktig och dokumentera varje steg med digitalkameran... då har du iaf lärt dig nåt om det skulle skita sig helt...

    Ps. En ny stereoenhet kostar inte många hundralappar på skroten eller på annonssidorna...
    Saab 9-5 Aero SC MY02

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Funkar NG900 2,0t -97 motor till min NG900 2,0t -95
    Av SaabXXXTurbo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 01:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •