Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: En ny STCS medlem på gång

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    661

    En ny STCS medlem på gång

    Hejsan,
    Det hela började med att jag blev intresserad av antingen en NG900 turbo eller en 9000 CSE turbo. Jag letade och letade men inget vidare dök upp. De bilarna som verkade vara trevliga visade sig dölja en massa rost samt mycket el fel mm (dvs hemma-mekaren som haft lite kittlade fingrar, alltså inte Saabs fel). Jag hade i princip gett upp men då fick jag syn på en mycket fin 1995 NG900 turbo, silver med Viggen koppling, relativt låga mil (vissa jag tittade på hade 20k o uppåt), men mest av allt den verkade vara rostfri samt i mycket bra skick. Jag funderade hela dagen på den bilen och pratade lite med min flickvän som tyckte att jag skulle slå till direkt. Jag ringde ägaren mot kvällen och han verkade riktigt trevlig. Han är en så kallad *profil* här på STCS och jag hade läst mycket av hans inlägg o jag hade mycket respekt för han då han verkade kunna sin sak. Efter lite snack om bilen så kom vi överens om att han skulle skicka lite bilder på bilen. Vi la på och så började jag tänka och fundera. Denna bilen verkade för bra för att vara sant. Visserligen så kostade den en bra bit mer än de andra bilarna som jag tittat på men å andra sidan så vart denna bil på en helt annan nivå. En kvart efter vi hade snackat vid så ringde jag upp han och bad honom strunta i bilderna för att det skulle göras affär på denna bil. Vi kom överens om ett pris samt att jag skulle hämta bilen 2 dagar senare.
    Dessa var några av de längsta 2 dagar jag har haft i mitt liv. Jag, min flickvän, samt min far startade resan kl 6:40 på morgonen från sydligaste skåne och körde uppåt. När vi kom förbi Helsingborg så visste vi att vi var i Norrland Halland har nu 120 km/h på prov så det var roligt att se. När vi närmade oss Vänersborg så började det verkligen pirra i kroppen. Vi hittade hans lägenhet relativt snabbt och sedan var det iväg till garaget där bilen stod. När vi kom dit så såg jag den direkt. 1995 2,0t silver coupe. Enormt fin var den. Bilen gick också som ett skott (dock med för högt GLT, hehe). Det blev bytte av pengar mot bil, sedan begav vi oss iväg till SDCC som jag var riktigt imponerad av. Efter det så blev det Saabs museum, och sedan var det en lång resa hem. Bilen är sänkt med H&R sänkning så den låg riktigt fint på vägen. Den hade '04 9-5 Aero fälgar så den var inte enbart snygg, den hade grepp också Den gick som en dröm hem fast det bara forsade ner med regn hela vägen hem.

    Väl hemma så justerade jag ner GLT till 0,3bar (dock lite lågt men det ska höjas till 0,4-0,45). Tack vara säljaren av bilen så fixades detta relativt enkelt. Säljaren var grymmt trevlig samt mycket hjälpsam. Han till och med satte i en SQR Steg 3 trim för att han tyckte vi körde så långt för att hämta bilen. Om inte det är service så vet jag inte vad är Bilen är jag grymmt nöjd med och den går som ett skott även om den BARA har 0,3bar i GLT, max ladd är 1,1

    Mest av allt så vill jag tacka säljaren (vill inte skriva hans namn här, han får själv skriva om han vill att folsk ska veta vem han är). Jag är grymmt nöjd med bilen samt tycker Saab är en riktig trevlig bil. Detta är min första Saab, men min far har en 9-5 Aero kombi så det blev bilen som blodade min tand (om man nu kan säga så, haha). Jag ser fram emot att köra på Ring Knutstorp med bilen med er alla i STCS, förra gången blev det bara filming för mig, hehe. Men som sagt nu ska det bli körning också nästa år Förlåt om detta blev långt, men ville bara dela med mig av min stora glädje,
    mvh
    Alex
    2003 9-3 SS Aero GoldDigger
    Medlem#6243
    Mopack Production Crew

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Malmö/Höör
    Inlägg
    550
    Grattis och välkommen.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    661
    Citat Ursprungligen postat av Turbo Micke
    Grattis och välkommen.
    Hejsan Turbo Micke,
    Tackar så mycket Jag har varit här på STCS ett tag men nu är jag äntligen en bil ägare också så då blir det ju ännu roligare Inte bara läsa en massa saker man kan göra med bilen utan istället kunna utföra det ha d så bra,
    mvh
    Alex
    2003 9-3 SS Aero GoldDigger
    Medlem#6243
    Mopack Production Crew

  4. #4
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989
    Grattis...alltid skoj att köpa bil

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Malmö/Höör
    Inlägg
    550
    Det är sant och det är roligt att hålla på med bilen. Jag tror jag vet vems bil du har köpt.

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    1 619
    Grattis och välkommen, men kom ihåg.
    Här inne gäller:
    / Stefan
    Är inte särskilt aktiv här längre då jag ej har Saab längre.

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 710
    Välkommen till träsket!

    Blev medlem när jag hade köpt min Og900 som var tänkt att ha endast som bruksbil.

    Nu har jag ett hål i plånboken och en stor hög med kvitton. Dock en förbaskat rolig bil att köra!
    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Helsingborg/Sthlm
    Inlägg
    773
    Medlem#
    5985
    Väkommen!

    Själv fick jag mitt medlemsnummer i förra veckan... weehaaa

    precis som du hängt ett tag och checka läget lite... iofs haft bilen sedan förra sommaren men men nu e man stcs medlem iaf
    Segfirre Productions

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    239
    När vi närmade oss Vänersborg så började det verkligen pirra i kroppen.
    Det förstår jag! Inte dumt att befinna sig i Sveriges framsida!

    Grattis till bilen, den är inte alls dum!

  10. #10
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 879
    Hej det va så lite får tacka för dom fina orden och jag hoppas att du ska bli nöjd men det kändes rätt för mig att sälja bilen till dig tror att den är i goda händer


    syns på knutan du får lägga in egna bilder i trådan vill inet förstöra den med min a

    mvh martin

  11. #11
    Grundladd treards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn/Sandarne
    Inlägg
    291
    Medlem#
    3779
    Citat Ursprungligen postat av Infusion
    När vi närmade oss Vänersborg så började det verkligen pirra i kroppen.
    Det förstår jag! Inte dumt att befinna sig i Sveriges framsida!

    Grattis till bilen, den är inte alls dum!
    Visserligen är det väl roligt med en trevlig framsida, men alla vet ju att det är insidan som räknas!!!!

    Sorry lite OT.

    Men åter till ämnet, grattis Infusion till köpet...

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    661
    Hejsan,
    Tack så mycket för välkommandet, som vissa av er redan listat ut innan Martin skrev här så är det just Martins silver Saab som jag köpt (var tvungen att skriva silver då han har ett par stycken i garaget, hehe). Martin var en jättetrvlig kille samt jättenkel att att göra affär med. Jag lovar att ta hand om bilen då det är min ögonsten.

    Jag ska försöka att ta bilder idag och se om jag får upp dem då idag verkar vara den första dagen det inte regnar. Men än en gång så tackar jag alla för ert varmt välkommande, jag hoppas vi ses på Knutstorp. Då får Robert@ och P-A akta sig bara skojar.
    mvh
    Alex
    2003 9-3 SS Aero GoldDigger
    Medlem#6243
    Mopack Production Crew

  13. #13
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 462
    Medlem#
    5129
    Ja du verkar ju ha varit här ett tag (Därför skriver jag inte välkommen )
    men kul att du hittade en schysst bil.


    Trevligt med en bra historia runt köpet också, läsvärd.
    Till mitt garage: Garaget

  14. #14
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    661
    Hejsan Loffe,
    Tackar så mycket Jo jag var tvungen att skriva av mig, är grymmt nöjd med bilen. Det är helt sant, jag har varit här ett tag, jag hoppas att jag kan bidra med lite bra filmer nästa år. Nu får man ju åka till de flesta träffarna o träffa folk samt filma en massa
    mvh
    Alex
    2003 9-3 SS Aero GoldDigger
    Medlem#6243
    Mopack Production Crew

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    661
    Hejsan alla,
    Har tyvärr inte fått möjlighet att ta bilder pga det har regnat rätt så mycket idag . Det såg fint ut ett tag i morse men sedan kom det tyvärr in. Men jag ska se vad som kan fixas imorgon med bilder. Imrgon ska GLT höjas samt lite småfix.
    mvh
    Alex
    2003 9-3 SS Aero GoldDigger
    Medlem#6243
    Mopack Production Crew

Liknande ämnen

  1. någon STCS-medlem?
    Av xtrem i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-22, 21:59
  2. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 20:48
  3. Rabatter för STCS-medlem
    Av JPR i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 14:45
  4. Bli medlem i STCS?
    Av skurten i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-06, 13:03
  5. Har man rabatt hos BSR som STCS medlem?
    Av 93t i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-07-03, 23:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •