Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: 9-3 Aero 2,3T

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    101

    9-3 Aero 2,3T

    Har inte skrivt fel, jag och en kille på jobbet har en liten dispyt om detta, han säger att det finns, och jag att det inte. Är väl bara viggen som har 2,3T? Kanske någon specialmodell?
    Aero, Aero, Aero....Härliga Aero!
    Saab 93 Aero Coupe -01
    Team Exclusive

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 389
    Medlem#
    3020
    Hej

    Japp det finns sådana, dock har de inte levereats från Thn utan man har gjort dom i garaget hemma.


    Mvh

    Magnus
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    101
    Aha, men 2,3T motorn sitter bara i viggen om man vill ha en sån från thn?
    Annars måste man norpa 9-5;ans aero motor?
    Aero, Aero, Aero....Härliga Aero!
    Saab 93 Aero Coupe -01
    Team Exclusive

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 389
    Medlem#
    3020
    Hej

    Bättre att ta en 9000 motor fram till 1994-1998. Bla bättre kolvar.
    Men visst går det med en 9-5:a motor också.


    Mvh

    Magnus
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    5 804
    Citat Ursprungligen postat av Fawedde
    Aha, men 2,3T motorn sitter bara i viggen om man vill ha en sån från thn?
    Annars måste man norpa 9-5;ans aero motor?
    Hej !

    9-3 Aero B205R, 2liters med mitsubishi 15T#5
    9-3 Viggen B235R, 2,3liters med mitsubishi 15T#5
    9-5 Aero B235R, 2,3liters med mitsubishi 15T#5 (samma som viggen)

    Så ÄR det!

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 529
    Medlem#
    829
    Org från Thn så kom bara 9-3 med 2.0 liters turbomotor .. Från finland så kom det en 9-3 med 2.3 liters turbomotor och då i Viggen ..
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 389
    Medlem#
    3020
    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    Org från Thn så kom bara 9-3 med 2.0 liters turbomotor .. Från finland så kom det en 9-3 med 2.3 liters turbomotor och då i Viggen ..
    Men Finlands bilarna skickades väl till Thn för vidare transport ut i världen?
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  8. #8
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 190
    Finns ju en "fabriksbyggd" 9-3 Troll 2,3R... En femdörrars sådan i stålgrått så kan vi börja snacka... Mums.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 910
    Citat Ursprungligen postat av Cabmange
    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    Org från Thn så kom bara 9-3 med 2.0 liters turbomotor .. Från finland så kom det en 9-3 med 2.3 liters turbomotor och då i Viggen ..
    Men Finlands bilarna skickades väl till Thn för vidare transport ut i världen?
    Det kan jag väl inte tänka mig att de gjorde....ett jädra resursslöseri i så fall...

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 389
    Medlem#
    3020
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Citat Ursprungligen postat av Cabmange
    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    Org från Thn så kom bara 9-3 med 2.0 liters turbomotor .. Från finland så kom det en 9-3 med 2.3 liters turbomotor och då i Viggen ..
    Men Finlands bilarna skickades väl till Thn för vidare transport ut i världen?
    Det kan jag väl inte tänka mig att de gjorde....ett jädra resursslöseri i så fall...
    Jag har säkert fel, men jag vill minnas att jag har sätt cabbar stående på planen bland alla bilar som skall leereras.
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 910
    Citat Ursprungligen postat av Cabmange
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Citat Ursprungligen postat av Cabmange
    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    Org från Thn så kom bara 9-3 med 2.0 liters turbomotor .. Från finland så kom det en 9-3 med 2.3 liters turbomotor och då i Viggen ..
    Men Finlands bilarna skickades väl till Thn för vidare transport ut i världen?
    Det kan jag väl inte tänka mig att de gjorde....ett jädra resursslöseri i så fall...
    Jag har säkert fel, men jag vill minnas att jag har sätt cabbar stående på planen bland alla bilar som skall leereras.
    Det du har sett är säkert tjänstebilar och ANA Trollhättans bilar som de har i begglagret...

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 389
    Medlem#
    3020
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Citat Ursprungligen postat av Cabmange
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Citat Ursprungligen postat av Cabmange
    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    Org från Thn så kom bara 9-3 med 2.0 liters turbomotor .. Från finland så kom det en 9-3 med 2.3 liters turbomotor och då i Viggen ..
    Men Finlands bilarna skickades väl till Thn för vidare transport ut i världen?
    Det kan jag väl inte tänka mig att de gjorde....ett jädra resursslöseri i så fall...
    Jag har säkert fel, men jag vill minnas att jag har sätt cabbar stående på planen bland alla bilar som skall leereras.
    Det du har sett är säkert tjänstebilar och ANA Trollhättans bilar som de har i begglagret...
    Tjänstebilar utan nummerplåt och cabbar med transpotskydd över cabben?
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 910
    cabmange: De är möjligt att tjänstebilarna inte hade nummerplåt, det kanske var provbilar som skulle skrotas...
    Angående cab-bilarna så kan jag tänka mig att det var nya bilar ur ANA:s lager....

    Men som sagt så spekulerar jag bara, någon kanske kan bringa klarhet i frågan?

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Finns ju en "fabriksbyggd" 9-3 Troll 2,3R... En femdörrars sådan i stålgrått så kan vi börja snacka... Mums.

    Mvh

    KK
    Finns det någon mer info om dessa bilar?
    Aero, Aero, Aero....Härliga Aero!
    Saab 93 Aero Coupe -01
    Team Exclusive

  15. #15
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 190
    Citat Ursprungligen postat av Fawedde
    Finns det någon mer info om dessa bilar?
    www.hirsch-performance.ch

    Det finns en till salu på www.mobile.de för övrigt.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  16. #16
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 696
    En Troll-R kanske ngn solig dag längs alpvägarna i italien


    Mvh

  17. #17
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    1 498

  18. #18
    Steg 2 Bobs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    2 355
    Medlem#
    6413
    Citat Ursprungligen postat av Saab 93 Viggen Troll
    206 kW (280 PS)
    Är det "orginal" ?
    9-3 2,0t cab, -99
    9-3 Sc TTID4, -11

  19. #19
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 190
    Citat Ursprungligen postat av Bob
    Citat Ursprungligen postat av Saab 93 Viggen Troll
    206 kW (280 PS)
    Är det "orginal" ?
    Det är Hirsch "steg 2" till Viggen. Såldes/säljs även som komplett sats till OG9-3 Aero, då alltså med byte vevaxel osv.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •