Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: SAAB + Hirsch ???

  1. #1

    SAAB + Hirsch ???

    Hej !

    Hur ligger det igentligen till med relationen Saab och Hirsch ? På www.saabsverige.com har jag inte lyckats hitta ett ord om Hirsch, är inte det konstigt. Finns det fortfarande ett sammarbete och hur ser det i så fall ut. Kan man tex köpa en ny 9-5 Hirsch M06 ?
    Subaru Legacy BoxerDiesel M11 (Orkade inte vänta på ng9-5 kombi)
    900 S 2,0i NoPower M97

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 048

    Re: SAAB + Hirsch ???

    Citat Ursprungligen postat av m2949
    Hej !

    Hur ligger det igentligen till med relationen Saab och Hirsch ? På www.saabsverige.com har jag inte lyckats hitta ett ord om Hirsch, är inte det konstigt. Finns det fortfarande ett sammarbete och hur ser det i så fall ut. Kan man tex köpa en ny 9-5 Hirsch M06 ?
    Enligt en del säljare/lageransvariga på diverse Saab ÅF så ska det skrotas.
    Det är bla mycket svårt/omöjligt att få tag på tex spoilers mm

    Jag vet dock inte hur sant detta är.

    Tommy U vet garanterat mer.

    Mvh Sasse
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  3. #3
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 130
    Vi fick de nya tillbehörskatalogerna för M06 idag!

    Gissa om jag blev glad när 19" hirsch fälgar, skinnbeklädd instrumentbräde 9-3 mm fanns med!

    Men till det tråkiga: Det stod nämligen saluförs inte på svenska marknaden.

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 271
    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    skinnbeklädd instrumentbräde 9-3
    Den är riktigt porrig...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    384
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    skinnbeklädd instrumentbräde 9-3
    Den är riktigt porrig...

    Mvh

    KK
    Finns det några bilder?
    "Infact, it´s the ultimate gentlemen´s express" -Topgear vid test av 9000 CDt Aut.

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    588
    Jag har några bilder på den. Måste man ha tillgång till en nätsida (typ egen URL) där man lägger upp bilder eller kan jag lägga upp bilder direkt på forumet??
    [/img]

  7. #7
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 976
    Medlem#
    4706
    Citat Ursprungligen postat av JPR
    Jag har några bilder på den. Måste man ha tillgång till en nätsida (typ egen URL) där man lägger upp bilder eller kan jag lägga upp bilder direkt på forumet??
    [/img]
    Här kan du lägga upp bilder t.ex. http://www.saab4fun.com/

    M.v.h. Andreas

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    588
    Tjena igen,

    nu har jag lagt upp två bilder på instrumentbrädan som Hirsch tillverkar/säljer.
    Bilderna är dock från en 9-3 SS och inte en 9-5 -06, men den skinnbeklädda brädan är nog densamma för båda modellerna.

    http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/ ... hirsch.gif
    och

    http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/ ... hboard.jpg

  9. #9
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 976
    Medlem#
    4706
    Finns bara en sak att säja om det, skall HA

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 641
    Citat Ursprungligen postat av JPR
    Tjena igen,

    nu har jag lagt upp två bilder på instrumentbrädan som Hirsch tillverkar/säljer.
    Bilderna är dock från en 9-3 SS och inte en 9-5 -06, men den skinnbeklädda brädan är nog densamma för båda modellerna.

    http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/ ... hirsch.gif
    och

    http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/ ... hboard.jpg
    oj oj oj vad läckert...

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    588
    Ja panelen är läcker. Detaljkvaliteten skall enligt hörsägen vara hög.
    Priset är ~ 3700 SEK såvida man köper dem i St.Gallen eller Ruckstuhl i Schweiz.
    Inga uppgifter på pris från återförsäljare såsom Saab i Norge eller Danmark i nuläget dock. Priset på Hirsch Performance produkter är nästan alltid listade till högre pris i Sverige jmf med Tyskland. Därtill finns ju problemet med att få tag på Hirsch prylar i Sverige. Priserna på Hirsch produkter i Tyskland brukar vara jämförbara med dem i Ost/klock/choklad/trimma-bilar-landet. Momsen skiljer dem åt.

    Utöver den skinnbeklädda panelen finns en list ovanför handsfacket till 9-3 SS i aluminium från Hirsch, ca pris 600 SEK.
    Kolla in http://www.garaget.org/show.php?car=2601 för bild på listen.

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Amerikatt
    Inlägg
    1 424
    Citat Ursprungligen postat av JPR
    Ost/klock/choklad/trimma-bilar-landet.
    Ska dit 3:a veckan i December så vi får väl se om det blir någon julklapp till den grå.
    Om jag bara hade vetat ifall det blir ytterligare plats kvar i bilen på väg hem så kanske man hade kunnat ta en beställning.

    /Magnus
    Har - Audi Q5 S-Line "MuttCab"
    Hade - Saab 9-5 Aero "Grålle"
    Reflections by George Carlin: "Have you ever noticed?
    That anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac."

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    384
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Finns bara en sak att säja om det, skall HA
    Wow, mumsig!
    Men allvarligt talat, skall det till en trimfirma/återförsäljare i Schweiz för att ta fram en skinnklädd bräda till en "premiumtillverkare" som Saab? Det skall förfan Saab själva ha, och en liten kryssruta i beställningsprotokollet... Måste säga att det finns inte några direkt spännande tillval till Saab, det är aut, radio, larm, backsensor/regnsensor m.m, alltså "standardtillbehör" om man vill kalla sig något annat än Svenssonbils-tilverkare.
    Ne, fram med lite mer udda tillbehör, t.ex skinnklädd airbag-kåpa + panel, alcantara-innertak (svart/vitt), riktiga alu-lister, nightwision m.m. m.m....
    Självklart har Saab inte pengar till att slösa på dessa "onödigheter", men tycker det känns lite fattigt med bara en sådan sak som att man har två inredningsfärger att välja på; mörkt/ljust.

    Bara min lilla dröm...
    Mvh // P-o
    "Infact, it´s the ultimate gentlemen´s express" -Topgear vid test av 9000 CDt Aut.

  14. #14
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 572
    Medlem#
    4936
    Ang skinnklädda instrumentbrädan så fanns det en tråd på saabcentral.com med en kille någonstans i asien som kunde fixa fram skinnklädsel till SS panelen. Har för mig att det var någon nationell saabklubb i hans land som hade ordnat fram det. Vet inte m det var någon åa saabcentral som beställde av honom men om han kan fixa så lär det bli billigare än de ca 5000 kr som Hirsch vill ha.

    Snygg länk JPR
    Det står Airbag till höger på listen.

  15. #15
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 042
    Så jäkla läckert!
    varför kan inte saab se till att detta finns att köpa här i sve? att de fixar det själv, det måste finnas marknad för sånt här ju!!

    /A
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

  16. #16
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    588
    Citat Ursprungligen postat av Fp85
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Finns bara en sak att säja om det, skall HA
    Wow, mumsig!
    Men allvarligt talat, skall det till en trimfirma/återförsäljare i Schweiz för att ta fram en skinnklädd bräda till en "premiumtillverkare" som Saab? Det skall förfan Saab själva ha, och en liten kryssruta i beställningsprotokollet... Måste säga att det finns inte några direkt spännande tillval till Saab, det är aut, radio, larm, backsensor/regnsensor m.m, alltså "standardtillbehör" om man vill kalla sig något annat än Svenssonbils-tilverkare.
    Ne, fram med lite mer udda tillbehör, t.ex skinnklädd airbag-kåpa + panel, alcantara-innertak (svart/vitt), riktiga alu-lister, nightwision m.m. m.m....
    Självklart har Saab inte pengar till att slösa på dessa "onödigheter", men tycker det känns lite fattigt med bara en sådan sak som att man har två inredningsfärger att välja på; mörkt/ljust.

    Bara min lilla dröm...
    Mvh // P-o
    Jag känner per dags datum inte till någon biltillverkare (ens lyx/premium) med massproduktion som erbjuder en skinnbeklädd instrumentpanel som tillval i sitt eget sortiment. Jag förstår Saab i detta. Tror dock samtidigt att Saab skulle kunna ha bra marginal på ett sådant tillbehör vid nybilsköp.
    Sedan håller jag klart med att tillvalen till en ny Saab är blygsamma, men bilarna är bra utrustade redan från början innan tillval görs till ett bra pris.
    Det är få bilmärken man får så mycket för pengarna som Saab.
    Nightvision med turbotryck vore något!

  17. #17
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    384
    Citat Ursprungligen postat av JPR
    Jag känner per dags datum inte till någon biltillverkare (ens lyx/premium) med massproduktion som erbjuder en skinnbeklädd instrumentpanel som tillval i sitt eget sortiment. Jag förstår Saab i detta. Tror dock samtidigt att Saab skulle kunna ha bra marginal på ett sådant tillbehör vid nybilsköp.
    Sedan håller jag klart med att tillvalen till en ny Saab är blygsamma, men bilarna är bra utrustade redan från början innan tillval görs till ett bra pris.
    Det är få bilmärken man får så mycket för pengarna som Saab.
    Nightvision med turbotryck vore något!
    Ne, tror inte heller att det finns som tillbehör, hos BMW Individual (?) kanske man kan beställa det, men det räknas ju inte.
    Men någon gång borde ju även Saab kunna vara först med något lite mer spännande vad gäller tillbehör, inte bara följa efter marknaden som man gör idag, dessutom ganska sent.
    Saab pratar ju alltid i sina broshyrer om hur man skall individualisera sin nya Saab, där hade ju en lite exklusivare tillbehörslinje suttit som handen i handsken, gärna med något fräckt namn...
    Tror ju i.o.f.s. aldrig vi får se något liknande, men den som siktar högt...

    Mvh // P-o
    "Infact, it´s the ultimate gentlemen´s express" -Topgear vid test av 9000 CDt Aut.

  18. #18
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 213
    Finns det något sammarbete mellan Nordic och Saab ?
    Kan man få en Nordic trimmad steg 3 på en spliter ny 9-5 Aero direkt från Saab utan att gå till Nordic själv för att trimma den ...?

    Min gammla som jag hade verkade va och då var den årsmodel 01
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  19. #19
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 572
    Medlem#
    4936
    Citat Ursprungligen postat av Aero++
    Finns det något sammarbete mellan Nordic och Saab ?
    Kan man få en Nordic trimmad steg 3 på en spliter ny 9-5 Aero direkt från Saab utan att gå till Nordic själv för att trimma den ...?

    Min gammla som jag hade verkade va och då var den årsmodel 01
    Inga samarbeten mellan Saab Sverige och Nordic men det finns (eller har iaf funnits) samarbeten mellan en del Saab ÅF och Nordic.

  20. #20
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 271
    Citat Ursprungligen postat av Fp85
    Ne, tror inte heller att det finns som tillbehör, hos BMW Individual (?) kanske man kan beställa det, men det räknas ju inte.
    Hos BMW Individual kan du få varenda millimeter av kupén klädd med läder, alcantara eller vad man nu har för böjelser...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

Liknande ämnen

  1. Saab 9-5 org IC VS Hirsch
    Av Sasse i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 08:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •