Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: knackningar från motorn

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    vasa, finland
    Inlägg
    39

    knackningar från motorn

    har en 9000cs 2,3turbo -92 som har något konstigt ljud i motorn,
    först när man startar så låter ett kort skrålande ljud,låter som startmotorn kanske men sen efter ca 5-10 sekunder på tomgång börjar ett lite doft dunkande/knackande ljud från höger sida av motorn ganska jämt med motorvarven ökar lite om man gasar,men det hörs inte när man kör,endast på tomgång i fritt, och det hörs mera in i bilen,

    har någon nån teori om vad det är???????

    möjligt att det hörs mindre ibland när bilen blivit varmare,ac´n är också ur funktion,utan gas,kan den ha oljud, funderar också lite på vattenpumpen den går lite varm ibland när man står på tomgång en längre stund och den tar lite vatten,har haft bilen över ett halvt år och ljudet har inte blivit annorlunda.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    290
    Förutom skralandet later det precis som min (en B202 visserligen). Jag skulle ocksa vilja veta vad det är. En verkstad har sagt att det inte är vevlager, i vart fall inget jättedaligt, men jag undrar om det inte är det ända. Kan du ocksa känna knacket i karossen?
    Svart 900 T16 91

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    vasa, finland
    Inlägg
    39
    tycker inte det känns i karossen direkt men lite slammer från kammkädjan hörs så kan det vara nåt lager vid den eller nåt från kammaxeln?

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    vasa, finland
    Inlägg
    39
    ursäkta, kammaxlarna.....

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    165

    Hej!

    Det låter nästan som om det kan vara samma typ av ljud som jag har på min 9000 2,3i. Skall bli intressan att se vad det kommer för förslag.

    Det skulle kunna vara tryckarna som är igenslammade o funkar dåligt eller är glappa, vilket det inte verkar vara i mitt fall. Testa med att byta olja och filter vilket kan hjälpa ibland. annars se tråd Tryckare för lite mer info.

    Hoppas det kommer något bra förslag som snabbt kan lösa mitt bekymer.


    MVH
    Tiger68

Liknande ämnen

  1. knackningar i motorn
    Av bjornsaabturbo88 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 16:20
  2. [LÖST] Knackningar från vänster bakdäck efter däckbyte NG900
    Av KingsX i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2004-11-11, 00:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •