Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: VSS eftermontering NG900

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    L-A
    Inlägg
    26

    VSS eftermontering NG900

    Kan man eftermontera VSS till en ng900 -95?Är det svårt,och vilka delar (part.no) kan behövas?

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    359
    vss brukar eftermonteras på importbilar har jag för mig... i min är iaf en eftermontering gjord... ring svenskabil eller ditt försäkringsbolag (upplysningsvis) vettja...

    edit:

    såg nu att det var en 95a det gällde... men ring svenskabil iaf...
    Saab 9-5 Aero SC MY02

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 863
    Hej !

    Just VSS är kanske inte rimligt att eftermontera, däremot kan du installera den typ av stöldlarm med trekretsbrytning som finns till NG900 M/95.
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    1 882
    Medlem#
    891
    Jag tror nog att Ruskis mer är intressead av att få igång
    sin bil med en VSStrimbox än VSSen i sej!

  5. #5
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 863
    Hej !

    Men då kan han väl för fan skriva det ???
    Tänk vad livet skulle bli mycket enklare....
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    803

    Re: VSS eftermontering

    Citat Ursprungligen postat av Ruskis
    Kan man eftermontera VSS till en ng900 -95?Är det svårt,och vilka delar (part.no) kan behövas?
    Om det är så som Olof menar så behöver du en Tech 2 så att du kan immobilisera styrdonet. (om jag inte minns helt fel)

    DrBoost har en klar poäng

    Mvh Patrik
    Kör 9-3 Aero SC V6 wiiieee http://www.garaget.org/?car=157483
    " I didn´t mean to kill anybody. I just shoot him in the head. Him dying was between him and God" Citat av R.L Burnside

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    L-A
    Inlägg
    26
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej !

    Men då kan han väl för fan skriva det ???
    Tänk vad livet skulle bli mycket enklare....
    Du har en underbart trevlig ton till folket på detta forum tycker jag!
    Är nybörjare på Forumet,så lite ödmjukhet från forumets expert skulle göra livet lite enklare för oss nybörjar-idioter!

  8. #8
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 300
    Hej,

    Flyttar till rätt forum. VSS är knappast en fråga om Motor och motorstyrning...

    När det gäller "tonen" i inlägg så får nog tipset bli att på ett bra och tydligt sätt beskriva dels vad man undrar över och även varför. Det blir enklare för folk att ge råd och tips då.

    Man går inte till doktorn och klagar över huvudvärk när man egentligen skulle behöva en hammare för att spika upp tavlor med istället för att försöka slå in dem med pannbenet.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 888
    Citat Ursprungligen postat av KK
    När det gäller "tonen" i inlägg så får nog tipset bli att på ett bra och tydligt sätt beskriva dels vad man undrar över och även varför. Det blir enklare för folk att ge råd och tips då.

    Man går inte till doktorn och klagar över huvudvärk när man egentligen skulle behöva en hammare för att spika upp tavlor med istället för att försöka slå in dem med pannbenet.
    Dessutom är det nog så att i detta fallet är liknelsen med doktorn som ombeds ställa diagnos till samtliga närvarande på kalaset snubblande nära. Jag förstår faktiskt om irritationen slår igenom ibland under de förutsättningarna.


    Edit: Däremot skall naturligtvis samtliga, såväl doktorer som patienter, följa forumreglerna:
    • Var trevlig, respektera andras åsikter. Forumet är här för er skull!
    • Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
    • Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    1 882
    Medlem#
    891
    Detta kan vara anledning till Ruskis intresse för VSS montage.

    http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=111725

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Borensberg
    Inlägg
    1 418
    varför inte köpa en box utan vss då? eller nån kanske kan ta bort vss grejset ur boxen? mats kanske?

  12. #12
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 863
    Hej !

    Ruskis, DU missförstår mig. Men, det är inget problem för mig....
    Med mitt inlägg menar jag INTE att du är ett nybörjar pucko, eller vad det var du skrev. Beklagligt om du uppfattade det så.
    Men, FÖRKLARA nu ditt egentliga problem ! Så kanske det går att komma fram till nå'n lösning.

    Så, till er som hoppas på att jag skall sluta svära, jag måste göra er besvikna, det kommer inte att hända. Tro mig !

    Till sist, människan är inte mogen för kommunikation med "boxtäver", missförstånd händer lätt.
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  13. #13
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    L-A
    Inlägg
    26
    Hej Dr.Boost!
    Jag försöker igen
    Jag har köpt en Forssbergs steg3 box av en kille via blocket.se.Helt nybörjare på saab som man är så tog jag förgivet att den skulle passa rakt på.Till min stora besvikelse fann jag att styrboxen jag köpt hade VSS vilket jag inte har i min ng900 -95a.Har försökt komma fram till hur jag skulle kunna lösa det på ett smidigt sätt,t.ex med Isat lr Tech2.Har fått svaret att det är omöjligt.Då tänkte jag (ja jag vet det är som att hoppa över ån efter vatten) att om man kunde eftermontera ett VSS system till en vettig penning hade problemet i stort sett varit löst.
    Hoppas jag lyckades bättre denna gång!

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    359


    Ett lysande exempel på en fråga!!!

    Trist att det inte verkar finnas någon lösning på problemet, utom att sälja boxen dock... eller kan vår doktor hitta på något...??
    Saab 9-5 Aero SC MY02

  15. #15
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 863
    Hej !

    Om man skall titta på rimliga lösningar, så är det enklaste att skaffa en annan trimburk. Det går INTE att komma runt problemet med hjälp av Tech 2.

    MEN, det skulle gå att bygga in ett larmstyrdon med VSS istf. trekretsbrytning som det alternativ som fanns på M/95. DOCK, detta kräver en viss dos av "händighet med el". Å icke att förglöma pengar....

    Näpp, sälj vidare ditt trim o skaffa ett som passar, det torde vara det enklaste o smidigaste.
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  16. #16
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    L-A
    Inlägg
    26
    Tackar för svaren!
    Jo,har väl insett att det som du säger Dr.Boost är det vettigaste.Har satt ut den på annons nu här på Stcs.Skickade även ett mejl till XXX,dom kunde programmera bort VSS´n för 1500:-,så kontentan är:
    #1 Kolla upp vad det är man köper
    #2 Kolla upp så att det du köper passar din bil
    #3 Skiter du i #1 o #2,se till o ha gott om stålar

  17. #17
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 863
    Hej !

    He he he, de var ju klara råd från MapTun.
    Lycka Till.
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

Liknande ämnen

  1. Eftermontering av bensinvärmare og9-3
    Av Echonator i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2015-01-01, 05:51
  2. Eftermontering As3 NG900 Cab
    Av reez i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-03-26, 16:42
  3. Erfarenheter av eftermontering av NAV i SS?
    Av -Rickard- i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 00:32
  4. Eftermontering av Org.larm ng900, vad behövs??
    Av turbo200 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 18:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •