Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Fahrenheit/Celcius

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29

    Fahrenheit/Celcius

    Gokväll,

    Nu kommer en rätt dum fråga inser jag, men jag hittar inte min gamla instruktionsbok...

    Mina ungar har, genom att trycka på färddatorn, lyckats ändra inställningarna från celcius/kilometer till fahrenheit/miles. Jag lyckas inte ändra tillbaka.. Är det nån vänlig själ som vet hur man gör?

    Bilen är en 9000, 96a och färddatorn jämngammal, den sk "stora varianten" som jag har för mig den kallades på sin tid.....

    tack på förhand

    /Mats

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871
    Håll INFO & R intryckta samtidigt under minst 4 sekunder för att växla mellan de olika enhetsgrupperna.

    1. liter/100km, kilometer, °C
    2. MPG (amerikansk), miles, °F
    3. MPG (engelsk), miles, °F
    4. MPG (engelsk), miles, °C

    Lycka till!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 637

    Re: Fahrenheit/Celcius

    Citat Ursprungligen postat av Mats
    Gokväll,

    Nu kommer en rätt dum fråga inser jag, men jag hittar inte min gamla instruktionsbok...

    Mina ungar har, genom att trycka på färddatorn, lyckats ändra inställningarna från celcius/kilometer till fahrenheit/miles. Jag lyckas inte ändra tillbaka.. Är det nån vänlig själ som vet hur man gör?

    Bilen är en 9000, 96a och färddatorn jämngammal, den sk "stora varianten" som jag har för mig den kallades på sin tid.....

    tack på förhand

    /Mats
    Visst fan, skyll på dom bara ditt klåfinger...
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29

    re

    tack för det... lätt irriterande när det är fel..... och faktiskt... jag har en tvååring som är väldigt förtjust i att "köra bil".... Bland det roligaste är att trycka på färddatorn för då lyser den upp (givet att tändningen är av).. .Han blir lika förtjust varje gång "det lyser"... så jag kan förstå att han haft div knappar inryckta i div antal sekunder.... tack igen....

  5. #5
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 637

    Re: re

    Citat Ursprungligen postat av Mats
    tack för det... lätt irriterande när det är fel..... och faktiskt... jag har en tvååring som är väldigt förtjust i att "köra bil".... Bland det roligaste är att trycka på färddatorn för då lyser den upp (givet att tändningen är av).. .Han blir lika förtjust varje gång "det lyser"... så jag kan förstå att han haft div knappar inryckta i div antal sekunder.... tack igen....
    Hahaha. Jag känner igen det där. Jag har en körgalen dotter som snart är tre år. Det finns inget annat när man åker till farfar (farsan alltså...) Då SKA hon köra den sista biten. Han bor mitt i ingenstans så där går det bra att komma på ettan tomgång fram till huset.

    Så här ser hon ut när hon sitter i mitt knä och styr:
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29

    re

    jovars... mitt problem, i sammanhanget, är att jag använt bilen som "barnvakt".. Jag sätter honom där medan jag försöker göra lite annat... Efter tio minuter har han "kört klart" ... Då brukar varningsblinkersen vara på och allt som går att vrida på flyttat...

    Efter ett antal batteriurladdningar och senast genererat "svårglapp i blinkerspaken" är han dock numera portad från "körning utan övervakning".....Så gick det med den barnvakten...

  7. #7
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 614

    Re: re

    Citat Ursprungligen postat av Mats
    jovars... mitt problem, i sammanhanget, är att jag använt bilen som "barnvakt".. Jag sätter honom där medan jag försöker göra lite annat... Efter tio minuter har han "kört klart" ... Då brukar varningsblinkersen vara på och allt som går att vrida på flyttat...

    Efter ett antal batteriurladdningar och senast genererat "svårglapp i blinkerspaken" är han dock numera portad från "körning utan övervakning".....Så gick det med den barnvakten...
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

Liknande ämnen

  1. Färddator med Fahrenheit
    Av themac i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-22, 11:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •