Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Nyckelfråga?

  1. #1

    Nyckelfråga?

    Stämmer det att om man tappat bort alla sina nycklar till bilen så ska det kosta ca 8000:- + bärgning att få 1 liten jävla extra nyckel?

    Iofs kan jag tänka mig att man måste programmera om bilen, men med hjälp av nyckelnummret borde man väl kunna beställa en ny tom nyckel och sedan programmera om den + bilen??

    Jag tror även att min sista nyckel ligger i bagaget som låses automatiskt...

    Det är en 9-3 -02.

  2. #2
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 618
    Nej, det stämmer inte! Möjligen om du Beställer ut en tekniker långt ut i ödemarken med instrument och nycklar. Nej men uppåt en tusenlapp per nyckel, 800 spänn tycker jag att jag har hört. Sen en 500 kanske för omprogrammering om verkstaden är snål. På vissa verkstäder ingår detta i priset på nyckeln.
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  3. #3
    Japp, han sa att om man hade 1 nyckel kvar så skulle det kosta ungefär 520 för nyckeln och 300 för omprogrammering dock om jag inte hade någon nyckel kvar så skulle det kosta ca 8000:- detta var på den största saabhandlaren i staden där jag även köpte min bil.

  4. #4
    Kom på att detta stämmer säkert då det är larm på bilen och det krävs att de byter ut styrenheten om ingen av larmdosorna finns kvar.

    Det går säkert att köpa en nyckel och komma in i bilen dock inte att starta motorn..

    Thx iaf..

  5. #5
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 400
    Kan man se nyckelnumret om man sumpat alla nycklarna?
    Biltillverkare har nog inte sett sig nödgade att ordna en bakväg ur en sån sits.
    Kanske pierca fast nyckeln på kroppen nästa gång?

    /Juha
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

Liknande ämnen

  1. Nyckelfråga og9-3
    Av Rikardm i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-17, 21:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •