Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Bilsportmässan och STCS

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    1 419

    Bilsportmässan och STCS

    Tjenare

    STCS kommer inte att ställa ut. Förklaring till detta kommer på årsmötet och även vad vi vill göra åt detta problem.

    Mvh Johan S 264
    Detta svar finns i en annan tråd som svar på frågan om STCS skulle ställa ut på mässan, kanske vi kan få en fortsättning nu?
    Audi A4
    Saab 9-5
    STCS #3660

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Pukavik / Karlshamn
    Inlägg
    1 375
    Tjenare

    Visst kan du/ni det. Anledningen till att jag väntat med att informera under "Styrelsen informerar" är att jag väntar på protokollet från årsmötet och vårt senaste styrelsemöte.

    Men vi kan ta detta först. För er som var på årsmötet så hörde ni att vi gick ekonomiskt back även i år. Detta pga dyarare banhyror mm. För att komma åt detta höjdes årsavg till 300:- Detta då vi ska köpa in ny utr för att kunna köra 402m och för att den gamla strular så mycket. Våran tidning har blivit betydligt bättre osv.

    Men nu över till din fråga. Som sagt, Allt kostar ju pengar. Att ställa ut på mässa är inget undantag. Vår billigaste mässa kostade klubben ca 25 000:- Vår dyraste var den så kallade "Kyrkan" med 6 bilar i kostade oss över 60 000:- men det var ju ett tag sedan. Vi har i dagsläget helt enkelt inte råd med att vara med på denna mässan Inte förrens vi fått ordning på det ekonomiska kan vi tänka på att utvidga ännu mera.

    Det var inte länge sedan jag skrev (både i tidningen och här på nätet) att vi behövde hjälp. Vi i styrelsen kan inte vara med på allt alltid. Jag har fått in 2 anmälningar..........än så länge. Mässor kanske är något som vi kunnat lösa på ett annat sätt än idag. Vad vet jag. Men att delta på denna mässan och med den turbulens som varit inom styrelsen + det ekonomiska läget så kände vi att det var inte prioritet 1 om man säger som så.

    Hoppas att jag kunnat förklara någorlunda för er som inte var med på årsmötet.

    Vill man nu ha en ändring, att vi ska vara med på allehanda mässor så får man skicka in en motion om det så får årsmötet bestämma vilket. Som det är idag så fokuserar vi på 3 egna banträffar och en mässa + sommarträff. Detta i vår egna regi. Sen tillkommer allt annat. Samträffarna, en dag på strippen, en dag på racerbanan osv.

    Mvh Johan S 264

    Mvh Johan S 264
    Saab 9-3 Aero Cab -05 Svart 19" http://www.garaget.org/?car=95402
    9-5 Vector sportkombi -02 http://www.garaget.org/?car=95765
    900:a Aero -89

  3. #3
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    5 995
    Medlem#
    1540
    Bra klargörande, thanx!
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

Liknande ämnen

  1. Bilsportmässan Älvsjö
    Av Jonas_ i forum Allmänt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 16:51
  2. Bilder: Bilsportmässan
    Av airflowfredde i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 13:05
  3. Bilsportmässan 19-20 Nov Stockholm?
    Av -big kahuna- i forum Allmänt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2004-11-18, 22:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •