Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Vitbolmande og900a t16 efter packningsbytet i toppen.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    89

    Vitbolmande og900a t16 efter packningsbytet i toppen.

    Tjaba!
    Bolmar ganska rejält fortfarande efter mitt packningsbyte i toppen efter att den drack upp allt vatten. Och det bubblar lite i expansionskärlet (som sist med innan den drack vattnet).

    Visst det är ju vinter och det är kallt, men tycker ändå att den pressar ur sig lite väl mycket vitrök. eller är det bara så det är på vintern?`Ideer?

    Var ju så säker på att det var packningen,..

    Planade toppen när jag var igång oxa förrästen, så den är plan och fin, dragen i rätt moment osv.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Mora
    Inlägg
    474

    Re: Vitbolmande og900a t16 efter packningsbytet i toppen.

    Citat Ursprungligen postat av j0kk
    Tjaba!
    Bolmar ganska rejält fortfarande efter mitt packningsbyte i toppen efter att den drack upp allt vatten. Och det bubblar lite i expansionskärlet (som sist med innan den drack vattnet).

    Visst det är ju vinter och det är kallt, men tycker ändå att den pressar ur sig lite väl mycket vitrök. eller är det bara så det är på vintern?`Ideer?

    Var ju så säker på att det var packningen,..

    Planade toppen när jag var igång oxa förrästen, så den är plan och fin, dragen i rätt moment osv.

    Tja!

    Har du kollat så den inte var sprucken?

    MVH

    Daniel

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona/Skåne
    Inlägg
    2 017
    Medlem#
    4135
    Bytade packning på min 900 för ett tag sen och där hade mycket vatten samlats i avgasröret så den rök ordentligt vitt säkert 10-15mil innan det slutade ryka.

    Mvh jocke
    Second place is the First loser! SAAB 9000 CDE 2,3t -97, SAAB 99 LE -74, Volvo S60II D3

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    89
    Okej.

    Nästan hundra på att det inte var några sprickor i den. Har ju haft av den och rengjort allt, samt lämnat in den på planing, och dom anmärkte heller inte något...

    Men som jocke säger där, kan ju kanske samlats massa vatten i avgassystemet.. men har nog ändå kört 10 mil iaf sedan igår. Aja, ska på med vinterpukes imorrn så får väl ut och glädjeköra den några mil till och se om det hjälper.

    Vad kan annars orsaka en jävla massa vitrök?

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    89
    Tjaba, var ute idag och gasade på några mil så han blev varm o go. Verkar som om fenomenet har försvunnit. Nu ryker det som "normalt" på vintern igen. Förmodligen som sagt ovan, vatten som samlats i dämparn eller dylikt.

Liknande ämnen

  1. Ojämn tomgång efter planing av toppen
    Av jrobin i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2013-07-29, 23:05
  2. NG9002.0T -97, blir toppen sämre efter planing?
    Av Gamle_Rasken i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-08, 19:20
  3. Efter dragning av toppen ?
    Av wisse i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-30, 08:30
  4. Lyfte toppen idag efter att motorn gått på 3 cyl. (bilder)
    Av RoGGe i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 15:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •