Järnklon hade andra planer för Mange den helgen..Ursprungligen postat av Robert@
Järnklon hade andra planer för Mange den helgen..Ursprungligen postat av Robert@
Medlem #3851 - Ronny Olofsson
9000 Aero -96 600 hk
Såg nu att du inte har någon riktigt stol i bilen utan bara vaderat lite
Blir det någon stol där lr ska du ha det så som det är nu ser inte värst skönt ut..
Mvh
Opel Astra J OPC 2012
What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?
De är den stolen som de ska vara.. Inget annat är litet, smått o kort nog...Ursprungligen postat av _oxygene_
Inte med ett standard chassi va??? Går inte ens att jämföra med Robbans bil.Ursprungligen postat av Robert@
Robert har en RIKTIG racerbil. Byggd från grunden bara för racing. Ingen ombyggd std-bil. Det är en jävla skillnad.
Det finns inte såå många sådana med fwd i landet va? (Finns det någon mer??)
///Perr
Saablös Polestar BST230 förare
Ursprungligen postat av perr
Det är ju det Robban menar.
Finns många som säger "nu jävlar!" när de rullar ut på startplattan med 1000hk.. Oftast slutar det i totalhaveri eller bara pinsamheter.
Robban är ensam i nuläget i denna division, det är jag fan hundra på.
Grymt läge
Hoppas han gör resultat på rekordlistorna också
Kommer bli grymt att se monstret rulla på!
Med vänliga hälsningar
Patrik Larsson
Saab 9000 2.3T Going stronger!
Denna sagan blir rolig att läsa i framtiden.
Fett när resultaten kommer i Bilsport nästa år. Att Robban vinner FWD med
överladdning varje event han ställer upp på. Med hästlängder dessutom.
Inte i bilsport. Möjligtvis om de sätter på en Speedpartslogga på bilen eller låter P-A ratta den någon repaUrsprungligen postat av WannabeeGBG
Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience
Fast risken att den hamnar i BS är iof större nu när den iaf är lackad i blank färg
Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience
Blir det någon körning på MM i Dala-Järna Robban?
Eller satsar du allt krut på Kjula den 19-20?
Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience
Ingen körning på MM i Järna.. Blir en lugn helg me vila.!Ursprungligen postat av Sasse
Sen ska motorn rivas för genomgång inför mappning.!
Vill vara på säkra sidan så de inte blev någe knas iom att vattenpumpen inte funkade första repan,, kan blivit lite varmt då
Iof finns de inge tryck i vattnet alls,, men man vet aldrig.
Hade tänkt dra ner till PPF o mappa lite samtidigt som vi ska mötas upp dom o kolla på deras bänk,, kanske blir en DP 4x4 bänk istället för rototest vpa. Kikade ju lite på en V-tech också men de skiter vi nog i ..
/robbiz
Va f-n.Ursprungligen postat av Robert@
Har någon bytt ut Robert@
Det låter inte som den vanliga
Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience
Höhöhöh..Ursprungligen postat av Sasse
Nää, men de är ju så att iom min montering av turbon , tratten osv så får jag en sorts "Luffar" turboeffekt,, så över 200kmh så ökar mitt laddtryck från 1.4bar till ~2.3bar typ.. även fast jag inte direkt vill de o har kopplat bort wastgaten.
Så de är väl bara o mappan in den på 2.3bar då.
De va därför ja smeta in massvis med soppa o för o va safe,, så de saknas nog 100-150hp iallafall..
knappt 700´ som högst i EGT,, 14´ tändning o 0.6*-0.70 i lambda ger inte överdrivet me pulver..
Så de kan nog bli bra sen med lite mappning..
/rob
Säg till när du ska dit - så tar jag ut en semesterdag!!Ursprungligen postat av Robert@
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Ja de e ju iof inte så konstigt, på den arean du har i tratten så bildar ju fartvinden nog utan problem ett kilos extratryck, bara försök sätta ut en hand i fartvinden när du åker i 200 ^^. Effektiviteten i turbon ökar ju relativt fort när du för ett förtryck in i den. Så Mappa på!Ursprungligen postat av Robert@
Med vänliga hälsningar
Patrik Larsson
Saab 9000 2.3T Going stronger!
Yes.. Rätt gött me extra mos uppe i fart..Ursprungligen postat av Polly
Hur lång livslängd räknar du med på turbon med tanke på avsaknad av luftfilter? Kostnaden för turbon är kanske den lilla kostnaden i detta projektet + att ballhetsfaktorn med vulgo-tratten i fronten kanske väger upp nackdelarna...
Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.
Jag har kört utan luftfilter de sista tävlingarna och en del mappning på gata. Nu sitter min turbo förvisso under huven, men jag har inga innerskärmar så det känns som det är skitigare där än robbans placering. Och jag har inte sett minsta märke på impellern ännu, så det håller nog bra skulle jag gissa sålänge småfåglar håller sig borta.
Medlem #3851 - Ronny Olofsson
9000 Aero -96 600 hk
Ursprungligen postat av Mats 2720
Alltså för var race som går blir ja impad över turbon,, den har hållt sen -03 nu,, plågad livet uhr konstant,, varit med om 300ras typ o blivit grovt våldtagen..
Ja skickade ju in den inför denna motorn,, men fick tillbaka den,, tydligen var den i nyskick..
Inte en repa på impeller eller nått,, nu efter Kjula däremot såg ja att nått har varit inne o nosat runt,, ser ut som ett grässtrå eller liknande,, om de inte är en funktionär eller starter som sugits in där då dvs..