Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: råd och rekomendation vid köp av nätfirma.

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Inlägg
    415

    råd och rekomendation vid köp av nätfirma.

    Det finns en tråd som handlar om superbilliga produkter till bil, bl.a. en dubbel-DIN.

    Jag i egenskap av erfarenheter vill med denna tråd rekomendera att INTE köpa en produkt av firmor som totalt saknar adressinformation.

    1: Ingen som helst kontaktinformation (bara en ruta där man kan skriva in sitt meddelande)
    2: Inget org-nummer (ej nödvändigt att ha med)
    3: Inget telefonnummer (här duger inte mobilnummer)
    4: Ingen adress eller var dom bedriver sin verksamhet.

    Köper man en produkt av sådana firmor riskerar man att ej få produkten lagad i händelse att skada eller fel på produkten inom garantitiden.
    Du kan inte heller få kontakt med någon som du kan tala med.

    "firman" kan också gå i konkurs och byta ägare som INTE tar något som helst ansvar för dig som kund.

    Mitt råd är att noga kontrollera firman innan man köper något.

    Detta gäller alla sk. nätfirmor.

    Ni som köpt och inte haft problem med produkten, grattis i såfall.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    150
    Om man öppnar sina ögon ser man att det står ett telefonnummer under firmans namn. 073-6161611.

    Jag jobbar tillsammans med denna person som äger firman som är stationerad i Sundsvall.Detta är alltså en mkt reko kille som tar hem eftermarknadsprylar.Kan inte intyga kvaliteten på dessa men de är mkt prisvärda i alla fall.Många på jobbet beställer via honom och ingen är missnöjd än så länge.

    Det är INGET man ska PASSA sig för!!!!!!!!!!!!!!
    Pilot igen....
    Saab og 9-3 Steg 2

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Inlägg
    415
    Spelar eg. ingen roll..
    Vad händer om ekonomin strular rejält?
    skatteverket kräver 350 000 kr i skatter och företaget går i kk?

    Där har sajter som komplett, webhallen m.fl. en starkare position
    än ett enmans företag.

    Visst kan man köpa om man tänker på att företaget kanske inte finns om 1 år.
    Iofs vet man inte det med andra sajter heller men dom brukar ta ett ansvar för kunder efteråt också, t.ex. konkursförvaltaren.

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 627
    Citat Ursprungligen postat av Roll-a-Dice
    Om man öppnar sina ögon ser man att det står ett telefonnummer under firmans namn. 073-6161611.
    Han skrev att det inte dög med mobil nummer.

  5. #5
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 888
    Det är ju rent förjävligt att det finns privatpersoner som har börjat importera produkter och sälja i Sverige.

    Vad ska då hända med priserna som stereoföretag håller här?
    Att han sedan har börjat i liten skala och inte köpt ett tufft ställe gör ju att han måste vara galen.

    Han har bra priser på ljud. Något som vi inte är vana med i Sverige. Kolla bara på ebay och jämför vad firmor i USA har för priser så förstår ni att det finns folk i Sverige som är rädda för att det ska komma importörer som kan hålla ner priserna.

    Att han sedan inte behöver ha stora annonser och annat dravvel som BRL och MDS gör ju att han borde få lägga ner innan han öppnat..

    USCH å FY! Någon som pressar priser i Sverige vill vi inte ha...


    Haha! Fasiken, ringer ni honom och pratar så kan ni säkerligen få provlyssna på sakerna.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 627
    heheh ja hur ska detta sluta

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Inlägg
    415
    USCH å FY! Någon som pressar priser i Sverige vill vi inte ha...
    Taget ur sitt sammanhang vill väl alla det?

    Visst skulle du vilja köpa en ny 9-3ss aero -06 för 150 000kr
    men du får ingen service alls den första tiden, uppkommer problem är det din sak att lösa detta, ingen vagnskadegaranti, ingen rostgaranti.
    Varje service varje 1000mil kostar 7000kr och missar du en service kostar nästa 14000kr plus straffavgift på 5000kr.

    Bilen drar också 34L/100km.

    Det jag menar är att köper du en dubbelDIN på mds får du drullegaranti om du vill i 3 år, mds finns på ett antal platser i sverige.
    mds är t.ex. för att nämna ett stort företag som knappast går i kk den första tiden även om den risken ändå finns.
    Men om företaget mds går i kk går ändå konkursförvaltaren in och hjälper kunder med garantiärenden något som knappast nisse i örkelljunga 23 år gör.

    Man får helt enkelt vara beredd att betala för vad man får och därmed också ta konsekvenserna för om problem uppstår.

  8. #8
    Måste bara gå in och skriva lite jag också!

    Poker: Har du blivit blåst någon gång eller varför har du nu sånt agg emot nystartade företag?
    Tror du MDS och BRL öppnade ca 50 butiker första dagen? Alla har vi någon gång varit små!

    Eftersom du inte verkar ta i beaktning i det jag skrev i ditt e-mail, så kan jag dra det här i tråden istället!

    1: Ingen som helst kontaktinformation (bara en ruta där man kan skriva in sitt meddelande)
    Jag har för tillfället mitt lager hemma i lägenheten, och vill inte ha massa folk springande och ringa på dörren som tror att det är någon form av butik här hemma hos mig! Håller på att eventuellt öppna en butik nu i Sundsvall när det blir klart så kommer den informationen upp på hemsidan, så som adress och liknande!

    2: Inget org-nummer (ej nödvändigt att ha med)
    Det är en enskild firma, så jag vill inte ha mitt personnummer utlagt på hemsidan!

    3: Inget telefonnummer (här duger inte mobilnummer)
    Kommer nog inte hatt ha en fast telefon i butiken heller, varför duger det inte med ett mobilnummer, detta är inget kontantkort! Utan ett registretat mobilnummer!

    4: Ingen adress eller var dom bedriver sin verksamhet.
    Se punkt 1

    I övrigt så är AudioTech Imports M.Hedman en registrerad/momsad firma.

    Angående garantier så är jag en av dom få som håller på detta sätt som tar på mig garantiåtaganden, många av dom som håller på i mindre skala ger endast fabriksgaranti, som är helt värdelös, detta är verkligen något att passa sig för!

    Men om det är någon som vill titta på produkterna så kan dom visas i Härnösand/Sundsvall utan problem, bara att ringa 073-616 16 11 så vi kan bestämma något!

    Mikael Hedman
    www.audiotech.se

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Kortedala, Göteborg
    Inlägg
    292
    Varför ska man passa sig för ett "enmansföretag"???
    Förstår inte hela grejen...
    Magnus Augustsson
    og9-3SE 225hk/340nm

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Inlägg
    415
    Poker: Har du blivit blåst någon gång eller varför har du nu sånt agg emot nystartade företag?
    Tror du MDS och BRL öppnade ca 50 butiker första dagen? Alla har vi någon gång varit små!
    Ja självklart börjar man i liten skala.

    Jag personligen köper INTE från företag som inte har en stabil ekonomi och kan hjälpa kunder även i en konkurssituation.
    (jag räknar med att produkten går sönder helt enkelt)

    Tyvärr blandade jag in ditt företag i denna tråd och det ber jag om ursäkt för.
    Detta gäller självfallet ALLA företag som bara har en hemsida utan kontaktinfo och ett beställningsformulär.

    Själv har jag tagit reda på garantiärendena och vi "tror" att även om du eller någon annan enskild firma skulle stå med kronofogden i hälarna att det företag du köpte grejerna av (kina, hongkong-populär stad, tawain) skulle stå för garantiärenderna men det är föga troligt, vad skulle inte frakten dit kosta?

    Om man skall verka seriös för mig och för andra så gäller fullständig kontakt information.
    http://www.komplett.se/k/k.asp?action=c ... ic=contact

    Jag har erfarenhet av skojare och andra bluffare på nätet.
    Otroligt proffsig kodad sida men avsaknaden av kontakt info bl.a.
    Sätt dit en boxadress åtminstone och har man hemtele kan den vara hemlig.

    Ok alla kan inte starta 50 butiker men man kan börja i en källare? för på så sätt få en adress.
    Ok han som startade internetföretaget Wineasy startade det hela i en källare/vind?
    men han sålde och andra sidan inga fysiska tjänster.

    Det är kanske min plikt att upplysa och varna samtidigt för företag som ditt, jag är lessen men du har alla de varningstecknen man skall passa sig för.
    Vilka det är är listade enligt ovan.

    Det finns för många personer som blivit blåsta eller som förvägras att reparera produkten.
    Det sägs att norrlänningar är ärliga (jag själv är bl.a. från gruvstaden) men som med allting annat är det en skröna, lika så att "norrlands körda" bilar är bästa bilen att köpa.

    Jag avlsutar denna tråd för min del men andra får naturligtvis skriva vidare om de vill.
    Önskar dig lycka till och hoppas du tagit till dig informationen på ett konstruktivt sätt.

    Kan slutligen nämna att jag "testar" en del företag och kanske hälften struntar i "jobbiga" kunder.

    Det finns ett talesätt som lyder.

    "om du är nöjd med köpet/produkten, tala då om det för vänner och bekanta.
    Är du missnöjd, tala då om det för mig"

Liknande ämnen

  1. Rekomendation, kolla växellådsoljan!!
    Av 170KJ i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-15, 10:51
  2. Rekomendation för högtalare i 9000??
    Av Mr_SunBear i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-14, 18:39
  3. Rekomendation lampor till 9-5 SC 03?
    Av daja4567 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-09, 19:15
  4. Rekomendation Chip??
    Av Källén i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2005-07-06, 16:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •