Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hjälp. med Slutsteg och baslåda till 9.5 -99a

  1. #1

    Hjälp. med Slutsteg och baslåda till 9.5 -99a

    Tjena alla glada.

    Behöver hjälp. Ska montera slut steg och baslåda till min saab 9.5 -99 sedan . Hela ljudsystemet e orginal . Jag har fått till kabeln från batteri till bak lucka men nu har problem uppstått. jag har köpt en adapter till stereon en låg spännings adapter. ( har fem tunna kablar som bli 2 st stora ljud kablar ) . jag har fått bort stereon men inte stål ramen som stereon sitter i . vart ska jag montera allt.

    jag skulle också vela veta vart jag ska sätta remote sladden .

    Har ni bilder hur det ska monteras så tackar. . eller bra instruktion,
    Ny nisse här på Saab . Kan ej så mycket om bilar men gör allt för att lära mig .

    The Force is strong in this One

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    141
    Alltså har du en AS2 sterio köper du en adapter från t.ex MDS som går från DIN(tror jag det kallas) till RCA alltså röd och vit/svart. Från den kör du RCA kabel och gör dig tjänsten direkt att köpa en skärmad kabel. Där efter drar då bak den till steget. Väl där bak kopplar du in allt enligt konstens alla regler (är inte särskitl svårt) Se till att få till en bra jord till steget.
    Remoten ja alltså hade du haft en el-antenn hade du gått på den remoten. I annat fall kan du ta från baklyset vilket ger missen att du måste ha lyset på att kunna ha steget igång.

    Är inte helt kunnig heller men så där gjorde jag... Och vad gäller skärmad kbael och bra jord är egen erfarenhet... Ni som har bättre koll på 9-5or kan nog ge mer tips. Kanske finns remote i ISO-kontakten?

    /M
    Saab 9-3 99:a

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    1 619
    Det som kocken skrev är ju enklast.

    Du köper helt enkelt en adapter från t.ex. Backes ljudbygg och kopplar in på din befintliga iso kontakt.
    Gällande remoten så kan du titta på bilden här
    http://www.zsh.net/gallery/main.php?g2_ ... ewsIndex=1

    Det är dock en adapter till en AS3 men jag vet inte om det skiljer så mycket?!?!?

    Du ser iallafall vart remoten sitter om det nu är samma på AS2

    Lycka till!
    / Stefan
    Är inte särskilt aktiv här längre då jag ej har Saab längre.

Liknande ämnen

  1. Baslåda+Slutsteg 93 -01
    Av trrane i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-06-11, 20:23
  2. ang baslåda, slutsteg
    Av prets i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 15:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •