Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 30

Ämne: Ang B206 ihop med "2.3T" i regpapper.

  1. #1
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 547

    Ang B206 ihop med "2.3T" i regpapper.

    Tja!

    Ska ju plocka ihop min B206a snart. Egenligen måste ju motornumret på blocket vara till en 2.3 liters turbo då det är en sådan jag ska regga med.

    På papperna från Saab ska jag ju skriva motornummer och det går ju inte med ett motornummer från en 2.0i -94.

    Hur ska jag göra? Går det göra någon fulvariant, kollar saab upp motorn ?

    Mvh
    Marcus
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 813
    Hej !

    Nja, jag skulle nog avråda, de skall kolla motornummret. Vidare har jag svårt att tro att de skulle medverka till ett bedrägeri som detta....
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 547
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej !

    Nja, jag skulle nog avråda, de skall kolla motornummret. Vidare har jag svårt att tro att de skulle medverka till ett bedrägeri som detta....
    Okej, men om vi leker med tanken att jag skriver detta motornr på pappret som ja sedan skickar rill Roos i Stockholm eller var han nu sitter.. Kan han kolla i sin dator vad de e för motor osv?

    Motornr brukar ju rosta sönder på dessa motorer, kan man stansa in nytt ?

    /Marcus
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  4. #4
    ska du regga bilen med 2,3 turbo ? Kan man det ??
    Simon Olsson
    Kör: Grön 900ng turbo coupe Och en Skyline r33 gts25t -97

  5. #5
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 547
    Citat Ursprungligen postat av Turbo_Knuff
    ska du regga bilen med 2,3 turbo ? Kan man det ??
    Jadå, det ska gå. Pratade med Lars Roos om det för ett tag sen. Dock har han gått ner till halvtid pga sjukdom enligt vad jag hörde så han kan va lite svårfunnen..

    /Marcus
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 639
    nu kanske jag är helt ute opch cyklar, men jag har för mig att någon fått igenom lite kul kombinationer genom att säga att den gamla motorn skar... så jag tog ett annat block efter som att dom ändå är "lika"... värt ett försök...

  7. #7
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 813
    Hej !

    Han kan kolla vad det är för motor, när den byggdes, av vem, till vilken bil, vilka däck det monterades på bilen som motorn satt i....
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  8. #8
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    2 542
    Citat Ursprungligen postat av ERnsT
    nu kanske jag är helt ute opch cyklar, men jag har för mig att någon fått igenom lite kul kombinationer genom att säga att den gamla motorn skar... så jag tog ett annat block efter som att dom ändå är "lika"... värt ett försök...
    Jag har också hört rykten om det......

    Edit: Fast de handlade då om äldre motorer. Kanske är mer förlåtande där... vem vet.

  9. #9
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 547
    Frågan är bara hur man ska göra.. Köra en fuling och hoppas på tur eller transa in ett nytt nummer från ett rasat B234L block..

    För visst brukar nuffrorna försvinna med tiden på blocken? Hur gör man i ett sådant läge?

    /Marcus
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    2 542
    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    För visst brukar nuffrorna försvinna med tiden på blocken? Hur gör man i ett sådant läge?
    Mja, det blir nog allt svårt att hävda... de brukar gå att borsta fram.

  11. #11
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Landskrona
    Inlägg
    2 944
    Citat Ursprungligen postat av Ragnar
    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    För visst brukar nuffrorna försvinna med tiden på blocken? Hur gör man i ett sådant läge?
    Mja, det blir nog allt svårt att hävda... de brukar gå att borsta fram.
    På nyare block är märkningen väldigt ytlig - min B204E -99 är helt oläslig efter bara 4300 mil...
    Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
    Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.

  12. #12
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 120
    Medlem#
    3409
    Någon som bryr sig verkligen..????

    /R
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  13. #13
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 547
    Citat Ursprungligen postat av Robert@
    Någon som bryr sig verkligen..????

    /R
    Måste ju skriva motornummer på pappret som sedan skickas till Saab.

    Det felar ju enormt om de kollar.. 2.0i>2.3T

    /Marcus
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  14. #14
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 120
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    Citat Ursprungligen postat av Robert@
    Någon som bryr sig verkligen..????

    /R
    Måste ju skriva motornummer på pappret som sedan skickas till Saab.

    Det felar ju enormt om de kollar.. 2.0i>2.3T

    /Marcus
    Men varför måste du göra nått..??

    edit:
    Din bil är alltså en B206:a i grunden..jaja ok...

    Det kan ju klura te sig lite...

    /R
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  15. #15
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 547
    [quote=Robert@]
    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    Citat Ursprungligen postat av "Robert@":2hx68m5w
    Någon som bryr sig verkligen..????

    /R
    Måste ju skriva motornummer på pappret som sedan skickas till Saab.

    Det felar ju enormt om de kollar.. 2.0i>2.3T

    /Marcus
    Men varför måste du göra nått..??

    Din bil är alltså en B206:a i grunden..jaja ok...

    Det kan ju klura te sig lite...

    /R[/quote:2hx68m5w]

    Bilen är en 2.3i i grunden.: Dock ska ja ju bygga på B206 blocket.

    /Marcus
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  16. #16
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 120
    Medlem#
    3409
    [quote=Weggen]
    Citat Ursprungligen postat av Robert@
    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    Citat Ursprungligen postat av "Robert@":s3g7pmie
    Någon som bryr sig verkligen..????

    /R
    Måste ju skriva motornummer på pappret som sedan skickas till Saab.

    Det felar ju enormt om de kollar.. 2.0i>2.3T

    /Marcus
    Men varför måste du göra nått..??

    Din bil är alltså en B206:a i grunden..jaja ok...

    Det kan ju klura te sig lite...

    /R
    Bilen är en 2.3i i grunden.: Dock ska ja ju bygga på B206 blocket.

    /Marcus[/quote:s3g7pmie]

    Ok,, jo,, så pass skickliga är väl kanske besiktningsgubbarna att de ser att om det sitter en turbo eller ej... Eller är dom..??
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  17. #17
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 547
    [quote=Robert@][quote=Weggen]
    Citat Ursprungligen postat av "Robert@":32gd9yph
    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    Citat Ursprungligen postat av "Robert@":32gd9yph
    Någon som bryr sig verkligen..????

    /R
    Måste ju skriva motornummer på pappret som sedan skickas till Saab.

    Det felar ju enormt om de kollar.. 2.0i>2.3T

    /Marcus
    Men varför måste du göra nått..??

    Din bil är alltså en B206:a i grunden..jaja ok...

    Det kan ju klura te sig lite...

    /R
    Bilen är en 2.3i i grunden.: Dock ska ja ju bygga på B206 blocket.

    /Marcus[/quote:32gd9yph]

    Ok,, jo,, så pass skickliga är väl kanske besiktningsgubbarna att de ser att om det sitter en turbo eller ej... Eller är dom..?? [/quote:32gd9yph]

    Hmm.. Jag ska ju registreringsbesikta om den med Turbomtoor ju så den blir laglig.. Frågan e bara om blocket MÅSTE ha ett 2.3T nummer!?!?

    /Marcus
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  18. #18
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 252
    Hej,

    Dum fråga kanske, men varför skall du prompt regbesiktiga som 2,3T? Ser inga fördelar med det...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  19. #19
    Steg 5 RonnyOs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Alafors, GBG
    Inlägg
    5 074
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Hej,

    Dum fråga kanske, men varför skall du prompt regbesiktiga som 2,3T? Ser inga fördelar med det...

    Mvh

    KK
    Slippa byta motor inför varje besiktning?
    Medlem #3851 - Ronny Olofsson
    9000 Aero -96 600 hk

  20. #20
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 547
    Citat Ursprungligen postat av RonnyO
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Hej,

    Dum fråga kanske, men varför skall du prompt regbesiktiga som 2,3T? Ser inga fördelar med det...

    Mvh

    KK
    Slippa byta motor inför varje besiktning?
    Helt rätt, har ju 2.3i/150hk på pappret idag.. Så jag orkar inte fuska mig genom besiktningen så grovt..

    /Marcus
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 15:27
  2. Plocka ihop 3" till 9000 cs 2.3T
    Av byggarn i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 20:34
  3. Vilken turbo ihop med "grönisar"?
    Av ctg_putte i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-04-21, 14:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •