Tänkte jag skulle lägga upp en liten projekttråd för de som är intressserade
Bilen gick ju ganska bra säsongen 05, så det blir inte så där jättestora förandringar till nästa år.
Det som är gjort hitills är att jag byggde ihop ett nytt bränslesystem med två pumpar varav den ena går hela tiden och den andra startar när man kommer över 3000 rpm. Så slipper man lite problem med för höga bränsletryck på tomgång. Det gamla systemet låg precis på smärtgränsen vad pumpen klarade och när jag använde lustgasen tog helt enkelt soppan slut.
Sedan håller det på att byggas en ny motor, som förhoppningsvis ska ha högre effekthållbarhet än den som sitter i nu, bla ska det i JE-kolvar i en nyrenoverad bottendel
Ovan bottendelen ska det på en lite modifierad korttopp så att den ska passa ihop med mitt insug
Turbon blir samma som 05, det finns ju effekt kvar att plocka ur den. Och jag gillade hur den uppförde sig på min bil.
Dessutom har jag införskaffat nya spridare på 788cc/st och en mapsensor som ska tillåta laddtryck på upp till 2,7 bar.
Effekten ska vara kvar på ungefär det samma (Kanske aningen mer) men målet är c.a 450 dhk Dock får man ju se hur det ser ut när den ska upp i rototest för att mappas
Motorn ifrån 05 blir befodrad till besiktningsmotor, eller om man hittar på något annat skoj med den![]()
Mats