Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 60

Ämne: GLT efter trimning OG9-5 B2x5

  1. #1

    GLT efter trimning OG9-5 B2x5

    Gjorde en steg 1 uppgradering på min 9-5 2.0t -98 men laddtrycket vart det samma och dom hittar inget fel någon som har någon ide?

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    1 030
    Du säger att den har glt. Då är det ju något annat som är fel.
    Framförallt om den hade det innan. MV (har 9-5?) wastegate som fastnat?
    9-5 2,3t -02
    9-5 2,0t -02

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 859
    Hej !

    Du menar väl inte på fullt allvar att bilen trimmat o felsökts hos SP o de hittar inget fel ?? Kanske du kan ge oss lite fylligare info att gå på ?
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  4. #4

    Angående laddtrycks fel

    Hej.
    Fick tillbaka bilen idag efter en vecka hoss speedparts dom kan inte hitta något fel eftersom att inte bilen ger några fel koder. Dom har bytt en massa grejer men kan inte lösa problemet. bilen går för övrigt kanon men dock orginal i ladd.

  5. #5
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 859
    Hej !

    Jaha, men tacka för lånet då !
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    19
    Du kanske redan hade steg 1
    SAAB 9-5 2.3t

  7. #7
    Nä den laddar bara 0.65 som max den ska ladda typ 1.0-1.2

  8. #8
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 859
    Hej !

    Om jag varit du, så hade jag nog dragit "vissa slutsatser" och låtit det få konsekvenser ! Din bil har blivit trimmad av ett företag o har bilen i EN VECKA för att felsöka den utan lyckat resultat.
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  9. #9

    hmm

    Det där är lite känsligt jag har fått ett jätte bra pris och har personig kontakt med speedparts ganska knivigt med andra ord vet inte hur jag ska göra. Det är därför jag hör om någon har några förslag

  10. #10
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 880

    Re: hmm

    Citat Ursprungligen postat av a_ljungstrom
    Det där är lite känsligt jag har fått ett jätte bra pris och har personig kontakt med speedparts ganska knivigt med andra ord vet inte hur jag ska göra. Det är därför jag hör om någon har några förslag
    känsligt ? persolig kontakt du är med veten om att detta komemr nog inte uppskattas att du lägger ut det här det är väl snarare så att dom skulle uppskatta att dom fick hjälpa dig elelr ge dig råd hur niska gå till väga

    mvh martin

  11. #11
    Jasså det säger du. Men vad skulle du göra i min sitts jag har ju inte lust att lägga en förmögenhet på att leta fel. Dom hade säkert kunnat hittat felet om dom hade fått ha bilen kvar men jag behövde den och har inte en massa pengar att lägga på fel sökning.

  12. #12
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 880
    "Fått ett jättebra pris"?
    Om du inte fått ett fungerande steg 1 är ju allt annat än gratis för dyrt.

    Hoppas det löser sig ändå.

    Lycka till!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  13. #13
    Men jag hoppas i allafall att du fick ett "trevligt" bemötande (vilket med SP mått mätt är ett ytterst relativt begrepp). Man kan kanske säga att om dom svarade på tilltal utan syrliga spydigheter -så var det "bra kundvård" och har i såfall troligtvis föregåtts av någon avancerad charmkurs.

    Jag håller med LM om att allt annat än gratis låter dyrt och inte kompis pris!

    MVH Daniel

  14. #14
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 683
    Följande hade jag krävt. Pengarna tillbaka och bilen i det skick du lämnade den. punkt!
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  15. #15
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 859
    Hej !

    Hmmm, nja du gör som du vill, men OM nu bilen uppebarligen går slött så har du ju fått lite dålig valuta för pengarna ? Självfallet hade de säkert hittat felet om de haft bilen längre, förr eller senare måste man ju kommit till den punkt där samtliga delar är utbytta ? Nä, allvarligt skämtat, antingen får du se om du kan delge oss mer detaljer om bil o vad som är bytt, eller så kan jag åta mig att fixa den för 1000 spänn i timmen + mat, svart. Min deb. 2 timmar.
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    448
    Svart mat?
    9-5 SC Aero och 9-5 SS SE 2,3t

  17. #17
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 859
    Hej !

    LAKRITS
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  18. #18
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 880
    först och främst så får man ju se öve rom bilens hård vara är i bra skicka kan va så lätt som att tryck klockan är sönder och dår är det ju inte så konstigt att bilen bara laddar 0.65

    kan tex va tryck klockan

    om jag hade varit du som frågan löd så hade jag nog fixat det själv om man inet kan det så får man be om hjälp

    men lite mer info om bilen hade underlättat

  19. #19
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    3 008
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej !

    Hmmm, nja du gör som du vill, men OM nu bilen uppebarligen går slött så har du ju fått lite dålig valuta för pengarna ? Självfallet hade de säkert hittat felet om de haft bilen längre, förr eller senare måste man ju kommit till den punkt där samtliga delar är utbytta ? Nä, allvarligt skämtat, antingen får du se om du kan delge oss mer detaljer om bil o vad som är bytt, eller så kan jag åta mig att fixa den för 1000 spänn i timmen + mat, svart. Min deb. 2 timmar.

    De sjuka är att hade jag varit i hans sits hade jag utan att tveka pyntat 1000kr/h bara jag visste att "utsugaren" visste vad han gjorde och problemet kommer att bli löst.....


    De saker som kommer upp på min lista är

    Har bilen 0.65bar även i grundtryck ? Är det olika laddtyck eller konstant 0.65 ?
    Rätt tändstift
    DI-plattan
    Magnetventilen
    Tryckklocka
    Kärvande wastegate
    Avlastningsventilen
    Vakumslangar
    tryckslangar
    Intercoolersprickor
    Backventiler

    Fyll på med mer förslag !

  20. #20
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av negative
    De sjuka är att hade jag varit i hans sits hade jag utan att tveka pyntat 1000kr/h bara jag visste att "utsugaren" visste vad han gjorde och problemet kommer att bli löst.....
    Jämfört med den timpenning som en mekaniker på Svenska Bil tar så känns det närmast som välgörenhet med 1000 kr/h för en som vet att det inte sitter "specialgrejer i Aeron vettu, andra kolvar, kammar och ventiler och sånt, det är därför den är lite råare i gången" (sagt av icke namngiven mekaniker till mig när han skulle "felsöka" mina vibrationer på tomgång)...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •