Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Överladdning

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    99

    Överladdning

    Hej har problem med en 9000 2,0t-98 bilen har nordic steg 3, har provat det jag kan komma på,,,, bytt di- stift - mapsensor - magnetventil + kollat ic provtryckt slangar tagit bort kattalysatorn som jag satt en rörbit istället, kollat turbon som är ok. när man ger halv gas på bilen så skenar laddtrycket i väg till 1,5 bar och bilen klipper så det står härliga till detta gäller även när magnetkontakten är borttagen ?????? det som återstår är programet som jag kan tänka mig eller är det nån som har nån annan lösning på detta alla svar är välkommna.

  2. #2

    Re: Överladdning

    Citat Ursprungligen postat av -AERO-
    Hej har problem med en 9000 2,0t-98 bilen har nordic steg 3, har provat det jag kan komma på,,,, bytt di- stift - mapsensor - magnetventil + kollat ic provtryckt slangar tagit bort kattalysatorn som jag satt en rörbit istället, kollat turbon som är ok. när man ger halv gas på bilen så skenar laddtrycket i väg till 1,5 bar och bilen klipper så det står härliga till detta gäller även när magnetkontakten är borttagen ?????? det som återstår är programet som jag kan tänka mig eller är det nån som har nån annan lösning på detta alla svar är välkommna.
    Hejsan!

    Du har en lacka i dina vaccumslangar som gar till Mv!

    Mvh

    Anders
    Saab! vad annars??????

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    99
    alla slangar är provtryckta + att dom till mv är utbytta,,,,,

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 561
    Medlem#
    5737
    Är slangarna till MV rättkopplade? Har du känt på wg-armen eller kollat så att den rör sig om du trycksätter wg-klockan?
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    99
    wg-klockan är ok + att slangarna sitter rätt OBS felet uppstod helt plötsligt en morgon när bilen startades

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 561
    Medlem#
    5737
    Eftersom det inträffar även med magnetventilen urkopplad så borde det innebära att felet inte beror på något elektriskt iaf. Om du kopplar W-slangen direkt till C-slangen skenar det även då? Slangarna till MV är nya säger du? Inte täppt någonstans?
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    99
    Blir inte riktigt klok på de här,,, som du säger att det borde inte vara elfel heller. som sagt mycke slangar är nya + övriga är bytta och provtryckta

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skene, Västragötaland
    Inlägg
    1 183
    Kan ju vara så att WG-klaffen kilar fast sig och inte kan öppna alls.
    Individuellt 321hk/463NM
    http://www.garaget.org/?car=73793 Uppdaterad 090723

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    99
    Men när man tar vaccumpumpen och kollar med så rör sig wg-stången + armen i turbo då borde den öppna, för hade den kilat fast skulle väl armen inte röra sig överhuvudtaget eller ????

Liknande ämnen

  1. Lämpliga kammar B202 utan överladdning?
    Av backhead i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-10, 01:16
  2. FWD utan överladdning med saab???
    Av Gustav i forum Allmänt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-05-26, 02:11
  3. FWD utan överladdning med saab???
    Av Gustav i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 1970-01-01, 03:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •