Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Jobbigt fel på 900 T8-82

  1. #1

    Jobbigt fel på 900 T8-82

    När jag bytte turbo för någon månad sedan så bestämde sig bilen för att dö. Bytte då tillbaks till gamla turbon, men bilen var fortfarande död. Såhär ligger det till. När jag vrider på nyckeln så tänder motorn till utan problem och dör på en gång. Ibland håller den sig levande en stund men går då inte på alla burkar. Jag tröttnade på bilen och ställde undan den i någon månad och gick idag ut för att få igång den. Hittade då en vacumslang som hängde lös, så jag satte tillbaks den och motorn gick som en klocka, jag tog ett varv runt stan och allt lirade. Bra, tänkte jag och gick på lunch. När jag senare skulle åka ut med bilen så var felet där igen. Denna gången satt inget slang lös. Har tidigare kollat soppa, luft, bytt fördelarlock och kollat tändning. Har även haft en polare som är mekaniker här och tittat, men utan resultat. Snälla kan någon komma med en bra förklaring?

    MVH Jonas Lillhannus

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    222
    Hej
    Nu ska jag förklara vad som kan vara fel men jag vet inte vad prylarna heter så vi får se hur det går.
    Ovanpå luftburken sitter luftmängdsmätaren består av en slags skiva som sitter på en arm. Skruvar du bort gummisaken som sitter ovanpå så fattar du vad jag menar. Om inte denna platta fungerar som den ska så blir det problem. Jag var med en gång när vi skulle starta en t8 efter att ha installerat IC. bilen var stendöd och startade bara en snabbis innan den dog. Vi lyfte bara på "plattan" sen gick bilen fint. kan kanske vara så att det är mycket skit där som gör att plattan fasnar i bland.
    Någon som vet vad prylarna heter kanske kan fylla i. Kan vara värt ett försök.
    Lycka till

    Mvh Totte
    www.og900.tk kolla in mitt 900s projekt
    Saab 900s -90- under ombyggnad
    Saab 9000cse -95

  3. #3
    Tack tack, vet mycket väl vad du pratar om. ska pilla lite imorrn, så får vi se om det ordnar sig. annars lär jag återkomma

Liknande ämnen

  1. Jobbigt oljud i 9-3 ss -03
    Av Aero_Börje i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-14, 19:44
  2. Jobbigt kylarvattenproblem og-93 -99 T5
    Av Martin 2445 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-21, 21:37
  3. Motorbyte 9000, hur jobbigt är det ?
    Av SaabAero i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 23:33
  4. Jobbigt värre!!
    Av Trim i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-09-02, 12:39
  5. Jätte jobbigt elfel!
    Av kaufman i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-06-05, 18:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •