Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: 9-5 frågor.

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 627

    9-5 frågor.

    Vilken är snyggast?
    Den här eller den här.

    Hur mycket bör man haka upp sig på många mil?
    Vilken är troligen lättast att sälja om ett år?
    Vad betyder "Launch" och "Griffin", som några 9-5 har?

    Tycker själv att den mörkgröna är riktigt snygg.
    AC i stolarna är ju ballt, men är det värt 25000kr xtra för den bilen?
    Fälgarna på den svarta är snyggare.

    Ja... vill ha faktorn är ju hög på båda.
    Mvh Timmy

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    666
    Vilken som är snyggast låter jag vara osakt. Dock är nog Griffinen (0m det är V6an) mer svår såld och defenetivt dyrare att köra.

    Griffin är alltid fullsmetede med bla ventilerade stolar och AS3an och har nästan alltid V6an (fyran är att föredra tycker jag).

    Launch är de första intro 9-5orna. Kolla att det verkligen är ACC i dom vilket inte var standard i början.

    Båda är lite dyra tycker jag nog....?
    Nu med sprit missil! (9-3 Bio Power)

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 627
    Ja, har inte så koll på pris men jag tyckte det verkade billigt.
    Ska inte köpa någon idag, utan håller bara på å kollar lite.
    Men tips är ju alltid bra.

    Har det största problemet kvar att fixa (övertyga tjejen )
    Mvh Timmy

  4. #4

  5. #5
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 952
    Mycket pengar för att ha rullat 25000mil tycker iallafall jag!!

  6. #6
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    6 984

    Re: 9-5 frågor.

    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    AC i stolarna är ju ballt, men är det värt 25000kr xtra för den bilen?
    Det är inte AC utan en fläkt som suger bort fuktig luft.

    Griffin såldes väl bara med V6 så det är väl en sån det är frågan om. Dyrare att köra men samtidigt inte berörd av vevhusventilationstjafset.

    Som vanligt är första årsmodellen behäftad med en del småfel.
    Fredrik J

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av airflowfredde
    Det var en rejäl luftsnok som stack upp ur den motorhuven.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  8. #8
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 263
    Citat Ursprungligen postat av Göran Larsson
    Citat Ursprungligen postat av airflowfredde
    Det var en rejäl luftsnok som stack upp ur den motorhuven.



  9. #9
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 849
    Medlem#
    1574
    de e den senaste

  10. #10
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 709
    Medlem#
    3346
    Launch har ACC, det var ett utrustningspaket med lite extra lull-lull utöver SE-paketet.
    All makt åt Thengil!

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 627
    airflowfredde: Jag tar den om du ringer min tjej och förklarar hur mycket jag verkligen behöver en bra bil som man kan pendla mycket med och åka till Norge på semester (OCH har roligt med såklart)

    EXD: *lol*
    Mvh Timmy

  12. #12
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 849
    Medlem#
    1574
    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    airflowfredde: Jag tar den om du ringer min tjej och förklarar hur mycket jag verkligen behöver en bra bil som man kan pendla mycket med och åka till Norge på semester (OCH har roligt med såklart)

    EXD: *lol*
    eheee.... ehumm,..... nä

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    127

    Re: 9-5 frågor.

    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    Hur mycket bör man haka upp sig på många mil?
    Vilken är troligen lättast att sälja om ett år?
    Vad betyder "Launch" och "Griffin", som några 9-5 har?

    AC i stolarna är ju ballt, men är det värt 25000kr xtra för den bilen?
    "Griffin" innebär alltid V6.
    "Launch" är lite extra lull-lull på den första årsmodellen.

    V6:an hade mycket problem som ny men det mesta bör vara avhjälpt.
    Rad 4:an kan tvärtom få problem på senare år.
    För båda gäller alltså korrekt ifylld servicebok, lättare att sälja.

    AC i stolarna är väl att ta i - det är fläktar som suger luft från rygg & rumpa.
    Skönt, bekvämt, låter en del och drar ström. Jag skulle inte betala 25' för enbart stolfläktar, bilens skick och miltal får allt spela in lite också.
    1976 Saab 99 GL, 1982 Saab 99 GL,1986 Saab 900i 2.0i, 1988 Saab 9000 CD 2.0i, 1992 Saab 900S 2.0t, 1998 Saab 900 SE 2.0T Talladega, 2002 Saab 9-3 2.0T Aero, 2005 Saab 9-3 1.8t LinearPlus
    2007 Cadillac BLS 2.0t

  14. #14
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av airflowfredde
    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    airflowfredde: Jag tar den om du ringer min tjej och förklarar hur mycket jag verkligen behöver en bra bil som man kan pendla mycket med och åka till Norge på semester (OCH har roligt med såklart)

    EXD: *lol*
    eheee.... ehumm,..... nä
    OT:
    Fredde, måste man ha svarta bilar för att vara med i SFR???

    Sen tycker jag båda dessa var dyra.
    Tänk på att man kan få en AERO för runt 90
    SAAB 9000 Talladega -90 - Såld
    kör nu Ford Ficus hgv -99 1.6

  15. #15
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    10
    Citat Ursprungligen postat av Brandten
    airflowfredde: Jag tar den om du ringer min tjej och förklarar hur mycket jag verkligen behöver en bra bil som man kan pendla mycket med och åka till Norge på semester (OCH har roligt med såklart)

    EXD: *lol*
    Be henne ringa så kan jag lägga in ett gott ord för aeron

    MVH // Caroline Aero-ägarinnan
    // EvilGrynet //

  16. #16
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 627
    Den här är nice och har mindre mil än den den här men den var nästan snyggare. (och den hade mer hk )

    Men, man bör kanske kolla:
    -Serviceboken.
    -Länge till nästa service = stor utgift?
    -SAABs förlängda motorgaranti.
    -Bra däck, så man inte måste köpa nya om ett tag.
    -Sedan så är jag inget fan av träpanelen, men denna kan man byta så det är ju inget stort problem egentligen.
    -Några 9-5 har ju eluppvärmda baksäten, vilket kan vara nice för passagerare som sitter bak på vintern (speciellt när det är skinn säten), så det är ju en nice funktion.

    Bra att det finns många 9-5, för jag kommer inte klara bestämma mig.
    Hur bestämde ni er för just den bilen ni kör ?
    Vad var det som var avgörande.

    PS: Prata med tjejen igår, och vi är väl någorlunda eniga om att det skulle vara skönt med en nyare bil i huset, eftersom dom gamla vi haft kostat endel i rep. kostnad.
    Mvh Timmy

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Montera handsfree i OG9-5 -04 med AS2
    Av Gothmog II i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 22:21
  2. Frågor 9-3 2.0i
    Av nappe714 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 22:50
  3. APC boxar lite frågor och frågor om LMM OG900 -90
    Av bixprotman i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 11:38
  4. 2 frågor om 9-5 99
    Av Mippan 9-5 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-20, 19:04
  5. Frågor om 3,5 Bar BTR.
    Av Bjirnen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 10:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •