Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Slutstegsinstallationer 9000

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    186

    Slutstegsinstallationer 9000

    Skulle vilja ha lite bilder på hur ni löst era installationer av slutstegen bak i era 9000.
    Vore snällt, ska precis börja kasta mig på lite ljud i bilen och behöver lite tips innan jag skruvar.

    Tackar på förhand...

    //Tobias
    M92, APC/DI, 2.3T, B234L, LH 2.4.2, Å Mats-Chip.....

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    572
    http://www.garaget.org/?car=7746&image=104770

    Så gjorde jag. skall byggas om i vinter igen.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    186
    Ser inte så tokigt ut du.

    Jag måste ju ha en familjevänlig installation. Jag får inte göra direkt vad jag vill

    Men lite skit ska jag nog få slänga in .
    M92, APC/DI, 2.3T, B234L, LH 2.4.2, Å Mats-Chip.....

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    267
    Medlem#
    4460
    9000Aero -97 OG900i -90

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    186
    inga bilder på kabeldragningar etc..

    Nu har ju för fina byggen. Sånt får inte jag göra
    M92, APC/DI, 2.3T, B234L, LH 2.4.2, Å Mats-Chip.....

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    572
    Vad..mitt är väldigt familje vänligt, får ju till och med ner en barnvagn där bak

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Mölnbo
    Inlägg
    957
    Använd sökfunktionen och sök på Stereobygge, Ljudbygge osv såkommer du säker att hitta en del nyttiga saker.
    Garaget Facebook instagram
    Frågan är inte OM något kommer att rasa.Frågan är bara när och hur spektakulärt? Mvh Åke Jahnson.
    Quicksand´s got no sense of humor

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    186
    Jag har sökt och sökt men kan inte hitta redigt bra tips och anvisningar ang kabelinstallationer.

    Sen undrar jag om någon installerat filter och slutsteg på undersidan av locket till reservhjulsbaljan.
    M92, APC/DI, 2.3T, B234L, LH 2.4.2, Å Mats-Chip.....

  9. #9
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829
    Hur jag har det idag kan du kolla på länken i min signatur "9000 Aero -97" .. innan jag byggde detta så hade jag ett ganska stort slutsteg sittandes på undersidan av locket över reservhjulet .. funka finfint .. Steget va ett Autostudio CB2002i (Har jag för mig att det heter).

    Idag har jag offrat reservhjulet och satt ner två steg i baljan istället.
    Kabeldragningen kan du klara av via trösklar där det finsn plats för dom flesta kablar .. jag har dock lyft mattorna och dragit det under där för att få undan det och slippa dra det intill andra kabelstammar. Har gansak mycket kort på hela min istallation .. tanken är ju att göra en sammanställnign med bilder och allt men .. ja det skall göras oxå ..

    Jag tycker att min installation är ganska bra då den tar så lite bagageutrymme i anspråk ..
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    186
    Lysande Krantz

    Bilen ska förutom en JBL tolva (färdigbyggda tolvan) vara HELT orginal i skuffen. Det ska även utan krångel vara lätt (även för min sambo) att lyfta ur baslådan för att ev. köra skräp till tippen

    Fatta hur jag har det

    Men finns det folk som har bilder på ett montage under luckan till reservhjulet så är jag YTTERST tacksam.


    Har ni bilder men inte på webben kan ni maila dom till tobias.u.lundgren@telia.com
    M92, APC/DI, 2.3T, B234L, LH 2.4.2, Å Mats-Chip.....

  11. #11
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829
    Har fixat lite bildsidor på min installation ..

    Baslådan ..

    Slutstegen ..

    Vist är det la bra att kunna lyfta i och ur saker .. men att montera den på sidan är helt klart ett mycket smidigt alternativ. Den sitter där den är och inte så att jag saknar det ändå ganska lilla utrymme som jag förbrukat.

    Ang slutsteg under luckan så är det ju bara att skruva dit. Har kollat lite men kan inte hitta ngn bild på det. Men som sagt .. jag drog bara fram alla kablar till dit och så skruva jag det rätt i luckan bara. La en cellplast mellan reservhjul och slutsteg ifall det skulle slå i eller så.
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  12. #12
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 614
    Jag har skruvat ett fyrkanals Rockfordsteg direkt i luckan till reservhjulsbaljan på min 9000 (har kvar reservhjulet), det är väl inte den mest idealiska placeringen, upp och ner inne i baljan om man ser till stegets värmeutveckling osv. Men det har fungerat bra i över tre år nu, och jag är helnöjd.
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  13. #13
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 548
    Medlem#
    829
    Citat Ursprungligen postat av 9000CSE
    Jag har skruvat ett fyrkanals Rockfordsteg direkt i luckan till reservhjulsbaljan på min 9000 (har kvar reservhjulet), det är väl inte den mest idealiska placeringen, upp och ner inne i baljan om man ser till stegets värmeutveckling osv. Men det har fungerat bra i över tre år nu, och jag är helnöjd.
    Borde inte vara ngt bekymmer ..
    Nog för att värmen stiger men blir sällan ngt varmt i det utrymmet. Plåten är ju inte isolerad som utgör själva baljan och ngn värmekanal finns ju inte där. Borde vara ganska god kylning. Om steget sedan sitt åt ena eller andra håller har ju inte ngn betydelse.
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    186
    Tackar alla för eran hjälp asså.

    Ang ev värmeproblem. Borde räcka med en liten gläkt som bara vispar runt luften i baljan. Räcker nog om luften rör sig lite.


    Men är det fler som är sugna på att visa upp just sin lösning efter det sättet jag är sugen på att bygga är välkommna.


    //Tobbe
    M92, APC/DI, 2.3T, B234L, LH 2.4.2, Å Mats-Chip.....

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •