Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: CD-Växlare 9-3ss

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    62

    CD-Växlare 9-3ss

    Hur är det med era växlare i bilen,(9-3ss) tar dom brända skivor utan bekymmer? På Saab (Motorcentrum i Norrköping) sade dom att växlaren går sönder av brända skivor..
    Saab 9-5 Vector SC

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 273
    Låter som skitsnack, jag har enbart brända skivor i min växlare i instrumentbrädan och den har aldrig krånglat.

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 168
    Jag har bytt några växlare på SS på jobbet, och samtliga hade brända skivor i sig. Om det var en slump eller om de verkligen skadar spelaren vet jag inte. Döm själva.

    Dock står det i instruktionsboken något om att brända skivor kan skada spelaren (har jag för mig).

    /D

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    84
    Kör oxå med brända skivor inga problem...
    --= 9-3 SS Twinpipe =--

    Bilen: http://www.garaget.org/?car=10843

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    62

    ok..

    Ska slänga i ett gäng brända skivor o testa...
    Saab 9-5 Vector SC

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Strandnorum HILLS, Stenungsund
    Inlägg
    259
    Har läst, nånstans, nångång att lasern tydligen får jobba lite hårdare med brända skivor..

    Dessutom varierar det tydligen med kvaliteten på medium:et..

    Dock vet jag inte hur mkt sanning det ligger i detta, men det låter väl inte helt otroligt att det kan påverka.. (Vet iofs inte om ljus-styrkan kan varieras i en laser.. förvisso fjädrar den upp/ner och fram/tillbaks mha elektromagneter/spolar)..
    Påstår Pelle
    Numera utan Saab...

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327
    Kör endast med brända skivor, äger ju inte några andra som inte härstammar från dackes dagar

    Funkar klockrent, så det ska inte vara några som helst probs
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Skåne/Tollarp
    Inlägg
    195
    Hej!

    Alla nyare maskiner klarar att spela brändskivor.
    Thomas K 9-5 2,3t bilder på bilenhttp://

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av TK
    Bra skivor är Audio skivor.
    Att en CD-R är av typen Audio innebär inte att den är bättre, utan att man betalar en extra avgift till musikindustrin. Dessa audioskivor har en speciell signatur i den präglade delen av spåret som talar om för CD-brännaren vilken typ av CD som är laddad. Meningen med detta arrangeman är att CD-brännare för stereoanläggningar enbart skulle acceptera de dyrare Audio-skivorna och ge musikindustrin mer pengar. Helt misslyckat försök då alla bränner sina skivor i datorn. Bränn i datorn på CD-R Data som importerats från något land som inte lägger på den extra skatten till musikindustrin (kassettersättningen).

    Citat Ursprungligen postat av TK
    Man kan enkelt kolla om skivan är bra om man håller skivan mot en lampa så ser man igenom den dåliga och inte den bra.
    Det är helt acceptabelt att man kan se genom skivan, men det får inte finnas många hål i metallskiktet.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  10. #10
    Helt original Anguss avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    507
    Vår spelare (enkel-cd) har tydliga problem men brända skivor. Det är originalstereon 9000 Audio System från 1998. Det artar sig som så att det fukar finfint tills stereon blir varm. Kan kan lira typ en halvtimme sen låter det som att det blir störningar (undefär som det kan bli på radion med dålig mottagning) fast man lyssnar på cd. sen börjar den hacka och tappar till sist bort skivan. Men det är ju alltså en anläggning med 7 år på nacken...
    SAABHISTORIK • MY95 9000 2,3T > MY98 9000 2,3T Classic > MY04 9-5 Aero SC > MY09 NG9-3 SC

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    735
    Citat Ursprungligen postat av Johnken
    Kör endast med brända skivor, äger ju inte några andra som inte härstammar från dackes dagar

    Funkar klockrent, så det ska inte vara några som helst probs
    Håller med dig... kör bara brända skivor i min med! Vill inte ha orginal skivor i bilen! (fast det inte är många nya man har)
    Har ju iofs inte växlare men borde ju va samma laser i den vanliga cd spelaren i SS?

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    62

    de funka

    fyllde växlaren med brända skivor, funka hur bra som helst
    Saab 9-5 Vector SC

Liknande ämnen

  1. CD-växlare 9-5
    Av Timez i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-21, 01:19
  2. växlare
    Av djupfeldt68 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 18:52
  3. cd-växlare
    Av Voret i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-22, 19:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •