Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: de lä'cker lite under motorn!!:[hjälp]

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    229

    de lä'cker lite under motorn!!:[hjälp]

    ha ett problem nu de är så att de bruka droppa lite under motorn vid förarsidan inte mkt men man se att de ha läckt på backen dagen efter när man kört.. vet inte hur länge de ha gjort de men ca: en vecka och jag behöver bilen varje dag och ha kört ändå även att jag sett små pölar på backen.. undra nu vad de kan vara för fel på bilen som måste åtgärdas???.
    kan ju säga att jag ha inte märkt nått fel när jag kört...
    de är en 900set -96

    tacksam för alla svar.\anders

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 521
    Men snälla du, tror du vi är spågummor här??


    Var droppar det någonstans, mitt under motorn, framför motorn, bakom motorn, bredvid motorn??

    Vad är det som droppar, urin, majonäs, motorolja, kylvatten, olja eller vad?


    Vi hjälper väldigt gärna till, men vi kan med den info du just gav inte veta mer än du själv kan ta reda på genom att öppna den där stora luckan framför vindrutan och kika om du ev. kan se var det ungefär kan komma ifrån och om det verkar vara olja eller vatten.

    Tror du möjligen att du skulle kunna ge lite mer ingående info om vad du uppmärksammat??

    Ska vi svara på det som du hittills förmedlat så blir det typ, det läcker någonstans, täta det.... ;-)


    MVH Tony. som inte menar illa alls....
    Sierra 2,3 Aero

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    229
    okej ursäkta att jag gav dålig info:P men inte den bästa på skriva om jag säger så..

    sen är de pappa som sa att de läcker lite tro de va framför växlelådan sen är de nån olja och inte motor olja för den att som den ska vara i nivån iaf... jadu nått mer jag ska skriva??.

    tänkte bara mer på om nån visste på ett ungefär bara vad de kunde vara inte att man ska säga exakt för jag komma änd lämna in bilen på fredag :P tänkte de va kul om nån visste vad de kunde vara så de här ändå info jag kan skriva nu iaf.....

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kumla..
    Inlägg
    1 233
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    urin, majonäs
    Saab 99 Turbo -78 (Projekttråd)
    Saab 9-3 2.0t -99
    Volvo V50 2.0D -07

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 521
    Ok, jag förstår att det kan vara svårt att både skriva och att ge tydlig info om man kanske själv inte är så erfaren på bilar ännu. Sorry om jag verkade vresig.


    Som du beskriver nu så blir det inte så mycket lättare. Men det kan alltså vara växellådsolja, Kanske det kan vara nåt oljeklet som sipprar från någon slang till intercoolern, eller bromsvätska från kopplingen, om det nu inte är vajer på dessa bilar!? Kanske det är servoolja eller t o m. en så enkel sak som kondensvatten från bilens luftkonditionering. Det är mycket som kan läcka som du ser.

    Det bästa du och farsgubben kan göra är att öppna huven och kika noga om ni kan lista ut var ungefär det kan tyckas komma ifrån, kanske ställa er på knä och kika in under bilen och se om det verkar vara fuktigt av samma klet som läcker, på någon del i motorrummet. Då kan man oftast ringa in problemet.


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    229
    jo förstår de att de är mkt men men inte så haj på bilar heller:P gillar bara köra dom hehe men men bli verkstad då så få dom ordna och hitta felet.. han sa att han hade samma problem men inte hundra på de.. men då hade han de på andra sidan och de va nån packbox lr nått sånt. aj men tack´ändå för de jag fick

Liknande ämnen

  1. Motorn går lite ojämnt, 9-3 ss biopower.
    Av realtid i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-02-23, 18:48
  2. Hjälp!? vad händer om glt ligger lite lite för högt? slöö
    Av Forge i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-22, 12:53
  3. lite frågor om 9000 motorn?
    Av MicEE i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 16:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •