Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Vilken bil tycker ni jag ska välja?

  1. #21
    Tack så hemskt mycket för alla åsikter!

  2. #22
    Grundladd Dabs avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    392
    Medlem#
    8896
    Citat Ursprungligen postat av Hula-Hula
    kan ju visa vad dom tyckte på BMW forumet.. tycker dom överdriver som fan...
    http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=5937
    Vilka tråkmånsar.

    Någon undrar om man helst tar en subaru eller en BMW? Jag tar hellre en Subaru Impreza än en 318, de ligger ju i samma prisklass...

    /David

  3. #23
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    845
    Lätt valt BMW:n!!! Tyckte själv att 9-3 SC var klart ett par pinnar upp i kvaliteten för SAAB men den ligger ändå långt efter BMW:n...

    Dessutom så lär BMW:n vara ovanligare på vägarna vilket är lite roligt, hur många 9-3 SC kommer det inte att finnas till jul?

    BMW 3-serie är väl troligtvis den bästa bilen i sin klass just nu! I tester där 9-3 SC och BMW 3-serie varit med har ju oftast SAAB:en kommit absolut sist och BMW:n först...

    Men det är du som skall ha bilen, så ut och provkör och fundera vad som är viktigt för dig och ditt bilägande!
    Saab 9-5 Aero SC -08 / Jaguar XF 3.0 DS Portfolio -11 / Jaguar X-Type 2.2d Estate -09 / Toyota iQ 1.33 -10

  4. #24
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 190
    Hej,

    Själv hade jag också valt 9-3:an (om än med mörk klädsel...), men jag tycker att frågeställningen belyser ett av problemen med 9-3 SC Aero. Den är för dyr...

    Det är trots allt en liten bil, om än med en underbar motor och fin väghållning. Kvaliteten (eller i alla fall kvalitetskänslan) håller nog inte heller fullt samma klass som de konkurrenter man aspirerar mot, typ BMW och Audi.

    Ser man till den interna "kampen" mellan 9-3 och 9-5 så tycker nog i alla fall jag att 9-3:an är för dyr i förhållande till 9-5:an för att det skall kännas riktigt rimligt. Visst, 9-5:an är en "gammal" bil men den erbjuder trots allt en hel del mer utrymme och komfort än 9-3:an gör.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  5. #25
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 621
    jag hade valt 9-3an... känns som en mycket trevlig bil det...

  6. #26
    Steg 4 H.Bloms avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Kungens Kurva, Stockholm
    Inlägg
    4 236
    Hade iofs för mig att SAABen fick 1 poäng mindre än BMW i Teknikens Värld, och några poäng fler än motsvarande Audi i samma nummer. Så helt illa är den nog inte i jämförelse.

  7. #27
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    782
    Citat Ursprungligen postat av EXD
    Hade iofs för mig att SAABen fick 1 poäng mindre än BMW i Teknikens Värld, och några poäng fler än motsvarande Audi i samma nummer. Så helt illa är den nog inte i jämförelse.
    Absolut! Tycker inte SAABen behöver skämmas nämnvärt i några sammanhang, Audins byggkvalitet på interiören är svårt att rå på men det gör å andra sidan inte heller BMW på långa vägar, däremot är Audin aningens tråkig jämfört med SAABen och BMWn, så det går på ett ut tycker jag, Bmwn känns helt ok ihopskruvad men inte riktigt i klass med förra 3an underligt nog?

Liknande ämnen

  1. Vilken tvåtaktsolja tycker ni är bäst?
    Av /J i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 21:46
  2. 2,0t vs 2,3t vilken tycker ni har roligast och bäst karaktär
    Av sleepy86 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 22:48
  3. Vilken chip ska jag ha tycker ni??
    Av alex_svenne i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 15:07
  4. Vilken toning på svart bil tycker ni?
    Av snalle i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-09-16, 14:47
  5. Vad tycker ni vilken laddtrycksmätar ska jag köpa?
    Av wazy i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2005-01-24, 12:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •