Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: köpråd 9k

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Gbg
    Inlägg
    37

    köpråd 9k

    efter att blivit avrådd att köpa en t8 special, så hittade jag 2st 9k som jag funderar lite kring..

    bil 1: 9k t16 (cc) gått 32,000 mil aut. ac och farthållare def. lite rost i skärmkant bak

    bil 2: 9k cdt16 90 acc +tcs. dålig drivknut def. abs check engin lampan lyser.. dock ser bilen väldigt bra ut

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 873

    Re: köpråd 9k

    Citat Ursprungligen postat av henke54
    efter att blivit avrådd att köpa en t8 special, så hittade jag 2st 9k som jag funderar lite kring..

    bil 1: 9k t16 (cc) gått 32,000 mil aut. ac och farthållare def. lite rost i skärmkant bak

    bil 2: 9k cdt16 90 acc +tcs. dålig drivknut def. abs check engin lampan lyser.. dock ser bilen väldigt bra ut
    Välj bil nr 1 av de två; farthållaren kan man ju leva utan men det kan ju också vara ett skitfel som pedalkontakterna som fixas på några minuter. AC:n går ju också att leva utan eftersom det troligen kostar multum att fixa denna. Automatlådan är väl ingen dröm men det är ju knappast demanuella lådorna heller så det går väl på ett ut.

    När det gäller bil nr 2 så brukar ju även ABS:en kunna vara svårfixat & dessutom bli ohemult dyrt. TCS:en verkar ju också vara något som får folk att ställa sig framför tåget. CE-lampan kan ju faktiskt vara nästan vad som helst & kostnaderna för att fixa detta därefter.

    Nog borde det väl finnas fler SAAB:ar än de tre du nämnt hittills till salu?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ljusdal
    Inlägg
    4 734
    Håller nog med att de där kandidaterna är inte de roligaste.
    Att laga en ac är inte billigt om inte tidigare ägare gjort något åt den.
    Farthållare samt elektriska saker (förutom ABS och TCS) är också relativt enkelt.

    Rost i bakre skärmkanter är heller inte kul eftersom då åker man på omlack av hela bakskärmen.

    Skulle råda dej att leta lite till innan du köper något ( eller så köper du en billig bil och accepterar småfelen)
    Massa saab turbo på gården
    STCS#1409

Liknande ämnen

  1. Köpråd 9-3 -03-> 30-50k
    Av fredrik_wt i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-12-01, 18:52
  2. Köpråd max 20'
    Av kimpis i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-06-07, 20:33
  3. Köpråd OG 9-3
    Av Kimpaaa i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 20:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •