Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Från arbetsbordet till verkligheten! Projekttråd...;)

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    364

    Från arbetsbordet till verkligheten! Projekttråd...;)

    Tjena!

    Var skall man börja.

    Hoppas Ni orka läsa och vill följa med i mitt bygge som kanske inspirerar även den som Jag som inte alltid har bara fetingar i plånkan och vill göra lite själv. För att kunna få ut lite mer.

    Vem vill inte bredda skärmar, trimma för 1 krona och få 2000 hk och dessutom inga problem med att allt håller!

    Ja, först och främst så har Jag många funderingar över vad som vill/möjligt göras under framtiden med bilen.

    Det gäller då en 9000 Cs Sport som inhandlades för ca. 3 år sedan efter min förra saab fick ett konstigt slut. (En snubbe sket i stopp plikten o där satt man med nylackad grill intryck)

    Detta är gjort sen innan.

    1.Tonade rutor
    2.Alu pedaler, knopp, panel m.m
    3.3" Från turbo till "ass" med 4" slut, Öppet filter
    4.Lackade kjolar, svarta sido lister, lackade hjulbåge lister, lackade speglar
    5.Barmätare
    6.Stereo (Lite tuffare med baslåda och så)
    7.Vita blinkers
    8.17"fondmetal
    9.Nätgrill
    10.OBS! Tanklockmärke borta

    LÄNK! http://www.garaget.org/?car=5441

    Fundera på att bygga på annan CS eller en CD men få nog bli denna sport iallafall.

    Pengar!

    Detta är ju alltid ett dilemma.
    Man läser både den en och den andres trimmande, fattar inte hur pengar skrapas fram. Tänker inte spekulera för mycket i det heller.
    Kankse ens storhetsvansinne som sätter in och sprider tankar om hur de skulle bli om man gjorde allt på en bil istället!?

    Ide'

    Kommer att köra en lista på alla dessa j***a saker som finns inne i huvudet för tillfället.

    Utvändigt:

    1. Aero paket eller bygga ett nytt kjolpaket, känns som att bygga blir billigast men är krångligast och så lär man sig lite med på kuppen. (Tänkte göra mindre saker först för att förstå material m.m)
    Vill behålla former för 9000 om nytt paket bygges. (Nån byggde ju redan en 9000 viggen som var tanken för 2 årsen här med)

    2. Quadlightsfram till vet inte hur det skall gå till med de löser sig nog.

    3. Refelxramp lackas baktill dock endasts fram till dim på ena sidan och backljus på den andra för att få mer av CDE,9-3,9-5 looken.
    Bakjus få en ram runt sig i bilens färg även för att dela av mellan blinkers delen och broms delen.

    4. Ny grill där endast mitt stången tages bort

    5. 4-5" ändrör ett på varje sida av bilen bak eller 2x3" på varje sida

    6.30% toning framrutor

    7. Större fälgar 18-19"

    8. Stabilare chassi med gula koni o H&R sänkning


    Invändigt:

    1. Inredning sys om till en viggen liknande, svart runt om och rött i mitten. Mitt armstöd svart/rött. En svart AERO hade funkat med.

    2. Dörrsidor, tyget bakom handtaget rött läder/skinn. Dörrficka 6.5" fram 8" bakdörrar.

    4. Kolfiberlook runt varv,hastighet,temp mätare, med röda siffror och gripen logga i vita tavlor.

    5. Mätarhus övanför fläkt i mitten för 3 mätare, få bli ett custombygge.

    6. Baslåda koffert en 12" varsin sida, slutsteg i golvet.

    Det som skall inhandlas nu är läder, högtalare, steg, lackspruta, kompressor till den, större turbo, mer trim vet inte vad ännu bara
    Hämtat nya dörrsidor och karva i, ville ha helsvarta men fick endast tag i likandan som finns nu i den.

    Säkerligen lite neon in och ute, någon flames längs sidan o skit men mycket hinner ändras innan man är färdig.

    BILDER på bygget kommer läggas upp under tiden när det kommer igång.

    MVH Martin

    PS. ALLA bra åsikter/förslag/tips/hjälp/SPONSORER är välkomna utom de dåliga så klart, skulle va de dåliga sponsorerna då kanske
    Nya bilen på Garaget
    Red cars is the shit

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    364
    Ligger lite nya bilder ute på garaget på bilen för den intresserade.

    Den såg ut som vilken Cs som helst när Jag hämta den.

    Gula blinkers, svarta kjolar, krom i midjelister m.m
    Nya bilen på Garaget
    Red cars is the shit

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    364
    Tänkte uppdatera min tråd lite nu, är mitt uppe i en flytt så mycket att göra förtillfället.

    Men vill ju göra detta inte bara för mitt eget ego utan för att det är kul och dela med sitt lilla bygge

    Ok, hade ju som sagt vad tänkt mig bygga ett kjolpaket eller fixa ett redan så snyggt som original Aero.

    Fick tag i en snubbe på traderamotor nere ifrån Skåne och maila han lite om paketet han hade satt in.

    Det var någon annan som skulle ha hans framskärm och sidotrösklarna.
    Fan tänkte jag, det är ju dem som gör mest skillnad. Ja ja, få väl försöka fixa detta så jag får med dem oxå. "Nu va inte detta den vanligaste skåningen man stött på heller" ordet F*N var med cirka vart tredje ord, utan att överdriva och fattade inte mycket utav det andra imellan han svamlade om. Men va F*N kjolpaketet skall ja ha och komplett skall de vara, tyvärr så hade han inte skärmbreddarna till.

    Han skickar över lite fler bilder på det kvällen därefter och får se att den är sprucken på ett antal ställen, och skitigt som fan som Ni snart få se på bilderna. Men dem växer inte på träd, och billigt är ju bra, lite plastning skall man inte vara rädd för.

    Ner till Skåne i förra veckan och hämta paketet, ringde honom vid macken där vi skulle mötas. Ok, då kommer en svart Pointac Firebird inglidande i typ 100 KM/H och värsta handbroms snurran, kommer ur bilen en grov neandertalare och hälsar, hör fortfarande knappt vad han heter "Helvete Farsan som var med vi bara ASGARVAR i bilen" När vi skall följa efter, (Efter hans handslag som höll på o krossa min gamla skada från en bilkrock). Ja då kör han ut ifrån macken svänger vänster, och vad gör han sen, jo en burnout o vänder på bilen och kör åt andra hållet, VAD I HELVETE, vilket håll skall vi på Ja kör efter, typ 5 bilar i mellan ser inte var han tar vägen, han svänger längre fram som jag själklart missar och får gör en U-sväng på 90-väg med SAAB (inge vidare svängradie) I alla fall så kom vi ut till där han höll till och hämtade paketet.
    Åkte hälsa på brorsan i Lund, käka lite. Under resten av kvällen så hade man smile på läpparna och undrade va det va som inte stod rätt till med den snubben

    Så här ser det ut: (Ej tvättat bara slängt in i garaget)


    Vart precis det gick in i bilen med typ:


    Nått som inte var tänkt var ett armstöd men fick tag i ett till hyfsat billig peng, och det är ju lite KUNG o ha ett med.

    Men fick riva ut stolarna och mittkonsolen för att få dit det. Hade inga bultar eller nått som följde med så med lite ficklampa och fem timmar senare så fick vi dit det tillslut iallafall. Fick använda skruvar med platt huvud fråm äldre skärmlister som låg och skräpade.

    Så här blev det iallafall:



    Sen så har Jag alltid velat ha en Grip på bakrutan så det fick bli en sådan med, eftersom Marcus på forumet säljer dem så billigt.
    Tänkte vänta till efter vintern, men kan man det då
    NÄÄÄ!!

    Så här blev dekalerna:

    Bakrutan!


    Sidoruta, sitter på båda sidor:


    Och hade en sådan på ena sidan så fick bli en på andra sidan med:


    Nähä nu ropar nån från köket att jag skall laga fisk och öppna vin, ser mer framemot att lillen somnar så man kan få se " SAW 2 "


    Hope you Enjoyéd it!

    Till nästa gång, ha de GOTT!

    Tajger
    Nya bilen på Garaget
    Red cars is the shit

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    2 651
    Ja paketet var ju inte lite skitigt men det var ju ett bra pris , dekalerna blev ju kalas också ! Rolig läsning om den där snubben med Pontiacen

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    364
    Fy fan vilken kyla, inte mycket lust till garaget inte

    Men idag så har det åkt på angel eyes och neon i fronten

    Skall som sagt vad montera Aero paket efter vintern men vet inte vilkewt ändrör som skall dit, nån som har bilder på 5" ovalt framför allt eller typ 2*3" på 9000 Aero Cs?

    Bilder kommer på angeleyes
    Nya bilen på Garaget
    Red cars is the shit

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    405
    Får man se lite bilder nu då??

    Citat Ursprungligen postat av Tajger
    Fy fan vilken kyla, inte mycket lust till garaget inte

    Men idag så har det åkt på angel eyes och neon i fronten

    Skall som sagt vad montera Aero paket efter vintern men vet inte vilkewt ändrör som skall dit, nån som har bilder på 5" ovalt framför allt eller typ 2*3" på 9000 Aero Cs?

    Bilder kommer på angeleyes
    9-3 Vector Sportcombi -06
    http://www.garaget.org/?car=132358

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 768
    Citat Ursprungligen postat av Tajger
    Bilder kommer på angeleyes

    Hej!

    Det där vill jag se bilder på


    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  8. #8
    dock över 2 år sen sista posten i denna tråden

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 768
    Citat Ursprungligen postat av Adde666
    dock över 2 år sen sista posten i denna tråden

    Det stämmer. Får se om han lever då.


    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  10. #10
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 426
    Medlem#
    3020
    Citat Ursprungligen postat av MrLila
    Citat Ursprungligen postat av Adde666
    dock över 2 år sen sista posten i denna tråden

    Det stämmer. Får se om han lever då.


    Mvh Jonas
    9k är ju hans förra bil nu tydligen.

    //Mh
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 768
    Citat Ursprungligen postat av Cabmange
    Citat Ursprungligen postat av MrLila
    Citat Ursprungligen postat av Adde666
    dock över 2 år sen sista posten i denna tråden

    Det stämmer. Får se om han lever då.


    Mvh Jonas
    9k är ju hans förra bil nu tydligen.

    //Mh
    Okaj, ville se hur han hade löst det med A-E:na. Hade varit kul å jämföra mot mina.

    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  12. #12
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    364
    Jo då, han lever

    Kör som sagt vad en annan bil nu.

    Jag löste det genom universal angeleyes, dock blå o skulle haft vita egentligen.

    Fick aldrig någon bra bild på det, men lyste rätt fräck även om det inte var klarglas. Kan kolla om jag hittar någon bild på det, men vet att det lyste bra mkt bättre i verkligheten så det blir lite missvisande.

    Jag limmade det inne i lyktan, dock försvann funktionen av nivåreglering.

    Och som nybliven husägare så har tyvärr forumet o bilen fått lägre priotering.

    Lycka till med era projekt och planer!

    Mvh

    Martin
    Nya bilen på Garaget
    Red cars is the shit

  13. #13
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 768
    Citat Ursprungligen postat av Tajger
    Jo då, han lever

    Kör som sagt vad en annan bil nu.

    Jag löste det genom universal angeleyes, dock blå o skulle haft vita egentligen.

    Fick aldrig någon bra bild på det, men lyste rätt fräck även om det inte var klarglas. Kan kolla om jag hittar någon bild på det, men vet att det lyste bra mkt bättre i verkligheten så det blir lite missvisande.

    Jag limmade det inne i lyktan, dock försvann funktionen av nivåreglering.

    Och som nybliven husägare så har tyvärr forumet o bilen fått lägre priotering.

    Lycka till med era projekt och planer!

    Mvh

    Martin

    Hej!

    Okaj, du gjorde såååå

    Jo, huset brukar ju ta all sin tid ifrån en...men det e ju kul det med.

    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

Liknande ämnen

  1. MrDanger´s Stora projekttråd!
    Av MrDanger i forum Projekt
    Svar: 274
    Senaste inlägg: 2013-12-14, 16:57
  2. Junk från Johnkens projekttråd
    Av PerfectPolishPatrik i forum Projekt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-22, 11:08
  3. 8 års motorgaranti- ett fall från verkligheten
    Av Per L i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 16:58
  4. Trimkammar vs. tryckbrunnar (från 9-3 mike projekttråd)
    Av 9-3 Mike i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 52
    Senaste inlägg: 2005-03-23, 08:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •