Visa resultat för omröstning: Hur tyckte du senaste nr av Turbotrycket var ?

Antal röster
83. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Lysande.

    30 36,14%
  • Mycket bra !

    40 48,19%
  • Bra.

    13 15,66%
  • Inget vidare.

    0 0%
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 27

Ämne: Turbo Trycket Okt -05

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Pukavik / Karlshamn
    Inlägg
    1 379

    Turbo Trycket Okt -05

    Tjenare

    Vore kul/tråkigt/bra att få förmedla vad ni tyckte om senaste nr av Turbotrycket. Dvs det som kom i början av okt -05 så att vi inte blandar ihop dem. Detta då jag inte läst något om vad som stod i tidningen här utöver det om norra träffens vara eller icke vara.

    Rösta, SKRIV några rader om innehåll, text, bild, layout el liknande.

    Mvh Johan S 264
    Saab 9-3 Aero Cab -05 Svart 19" http://www.garaget.org/?car=95402
    9-5 Vector sportkombi -02 http://www.garaget.org/?car=95765
    900:a Aero -89

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 123
    Lysande nummer, som vanligt. Dom blir bara bättre och bättre

    Det enda jag vill påpeka är färgvalen på övertexten på "mantorp park 2005" repotaget på sidan fyra. Det var verkligen rött! Oläsligt nästan. Fast det är ju bara småsaker, men kan ju vara bra att tänka på tills nästa gång.

    Folkets åsikter om 9-3 SC var också riktigt kul och lite annorlunda

    4 / 5 turboaggregat från mig i betyg!


    mvh

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Johannelund (Linköping)
    Inlägg
    1 735

    Re: Turbo Trycket Okt -05

    Rösta, SKRIV några rader om innehåll, text, bild, layout el liknande.
    Tycker hela TT var mkt bra.. bra läsning. vettiga bilder (speciellt den på söta Jonka ) och mkt bra upplägg..

    Keep on the good work..

    Edit: 4/5 Turboagg från mig med

    MvH /
    Patrick Svensson
    Volvo S70 -98

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Askersund
    Inlägg
    199
    Medlem#
    5523
    Mycket bra nr. Mer reportage om medlemsbilar vore intressant.
    Annars är tidningen mycket bra.

    4/5 turbo agg av mig med

    Mvh Per
    Saab 9³ aero -02, MapTun biopower
    Saab 9³ se tid-99 (sambons)

  5. #5
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996
    Tycker att TT var lika lysande som den brukar vara. Håller dock med Redbull om att färgvalen på övertexten på "mantorp park 2005" inte var så lysande...riktigt svårt att läsa! Kul att läsa lite om saab-festivalen, var aldrig där själv, men får nog försöka att sticka dit nästa gång, verkar ju vara en riktig fest!! Sen så tycker jag att sonessons artikel var bra läsning!

    Även jag ger en 4:a i betyg...allting kan ju bli bättre!!

    /Kent

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 007
    tycker de va kanon för man va ju med på bild ju he,he alltid kul att fastna på bild i TT de får en 5:a av mig helt klart mvh Vrid
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Pukavik / Karlshamn
    Inlägg
    1 379
    Tjenare

    Vrid (andré). Kommer du till årsmötet ?

    Slalomcupen körs ju då

    P-A ska köra med sitt monster. HYGGLO !

    Men han kan väl inte köra ordentligt den dagen Ska jag se till

    Hoppas vi ses där.

    Mvh Johan S 264
    Saab 9-3 Aero Cab -05 Svart 19" http://www.garaget.org/?car=95402
    9-5 Vector sportkombi -02 http://www.garaget.org/?car=95765
    900:a Aero -89

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    664
    Hejsan,
    Tycker senaste TT nummeret var riktigt bra. Jag har dock några saker jag har funderat på ett tag.
    #1. har funderat på om det skulle vara bra och kanske ha en köpguide med i varje nummer om en ny model i varje #, dvs 9000 Turbo CSE i ett nummer och kanske NG900 Turbo nästa, och så vidare.
    #2. Jag skulle jätte gärna se lite trim tips i TT.
    #3. Jag skulle jätte gärna se reportage på Nordic Uhr, Speedparts, SQR, JK Racing, mm.
    #4. Vill gärna ser mer medlems bilar jag med som någon annan skrev.

    Dessa är inga kalgomål, bara några funderingar som jag har haft och som jag gärna skulle se i TT och kanske andra vill också. Jag tycker att TT är en mycket roligt tidning och set är jättetrevligt att läsa och tycker att alla som jobbar med TT gör ett fantastiskt jobb, tack för mig,
    mvh
    Alex
    2003 9-3 SS Aero GoldDigger
    Medlem#6243
    Mopack Production Crew

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    155
    Lysande nummer med repotage både från träffar och folks bilar, det är så det ska va.
    Men lite mer repotage om medlemsbilar skulle inte skada.

  10. #10
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 051
    helt kanon!
    men ja måstesäga att Mopacks ideer skulle va GRYMT roligt å läsa om!

    men annar 4,5 agg av 5 möjliga
    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  11. #11
    Steg 3 jonkas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    3 151
    Jag måste nog säga att det här numret lätt kvalar in som ett av de bästa hittills, både kvalitets- och innehållsmässigt. (Detta säger jag inte för att min bil var med i numret.)

    Inte mycket alls att klaga på från mitt håll. Det har dock kommit upp lite bra idéer av tidigare inlägg.


    Mvh Jonathan
    Jonathan Nilsson STCS#4021
    Saab 90RWD Projekttråden | Saab 90 RWD på garaget.org
    Alfa Romeo 2000 GTV Bertone 1973

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    1 251
    Mopack:
    Tack för konstruktiva och BRA idéer!
    Mycket av det Du nämner har vi faktiskt diskuterat som potentiella knäck.
    Vi får se vad det slutar med.

    Vad gäller färgvalet på ingressen på Mantorp-reportaget:
    Faktum var att jag och Lillemor satt och experimenterade med en rad olika färger, just i syfte att texten verkligen skulle synas.
    Tyvärr är datorskärmen uppenbarligen inte att lita på. Vi var tveksamma till den röda färgen också, men den var minst dålig.

    Men så här i efterhand hade jag nog valt en annan lösning på öppningssidan, det skall erkännas.
    Dodge Viper / Porsche 996 C4 Cab / Hummer / Volvo S60 2,4T / Volvo V60 D2
    Professionell räksmugglare

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    [Sthlm]Kallhäll
    Inlägg
    1 109
    Medlem#
    4901
    Tycker det var riktigt bra! har gärna mer repotage om medlemsbilar

  14. #14
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996
    Som Mopack skrev...en köpguide hade varit jäkligt kul att läsa, även om man inte tänkt att köpa just den modell som beskrivs så är det ju intressant

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Höganäs
    Inlägg
    456
    Tyckte att det var bra, som vanligt.
    Sen tyckte jag att Mopack gav lite bra förslag på hur TT kan bli ännu bättre.

    //GG aka Daniel
    " Man e ju turboberoende"#4779
    9-5 Aero

  16. #16
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    664
    Citat Ursprungligen postat av Mr Dezent
    Mopack:
    Tack för konstruktiva och BRA idéer!
    Mycket av det Du nämner har vi faktiskt diskuterat som potentiella knäck.
    Vi får se vad det slutar med.

    Vad gäller färgvalet på ingressen på Mantorp-reportaget:
    Faktum var att jag och Lillemor satt och experimenterade med en rad olika färger, just i syfte att texten verkligen skulle synas.
    Tyvärr är datorskärmen uppenbarligen inte att lita på. Vi var tveksamma till den röda färgen också, men den var minst dålig.

    Men så här i efterhand hade jag nog valt en annan lösning på öppningssidan, det skall erkännas.
    Hejsan Mr Dezent,
    Trevligt att du samt många andra gillade ideerna. Jag tror att många skulle uppskatta dessa i TT. Men som sagt ta inget som negativ kritik för att ni ska veta att jag längtar alltid tills nästa nummer av TT. Jag funderar själv på att börja skriva/fota lite till TT, men just nu är det tyvärr lite mycket i skolan på g. Men jag hoppas att fler STCS'are hjälper till med att skicka in bilder/skriftligt matrial En annan kul sak skulle vara att ha en STCS DVD som då kunde beställas från STCS varje år (alltså en ny varje år) som innhehåller matrial från alla STCS banträffar samt lite intervuer med tex Robban, PA, mm. Några reportage om lite vassa saabar skulle iheller inte vara fel. Sen lite trim tips där också skulle sitta fint. Jag tror detta skulle vara ett bra minne till alla STCS*are att titta på under vintern samt en bra reklam för STCS till alla som inte vet vad STCS är. Men jag kanske är helt ute och cyklar nu? Men som sagt, bara en ide. Jag ser fram emot nästa TT ,
    mvh
    Alex
    2003 9-3 SS Aero GoldDigger
    Medlem#6243
    Mopack Production Crew

  17. #17
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996
    Citat Ursprungligen postat av Mopack
    En annan kul sak skulle vara att ha en STCS DVD som då kunde beställas från STCS varje år (alltså en ny varje år) som innhehåller matrial från alla STCS banträffar samt lite intervuer med tex Robban, PA, mm. Några reportage om lite vassa saabar skulle iheller inte vara fel. Sen lite trim tips där också skulle sitta fint. Jag tror detta skulle vara ett bra minne till alla STCS*are att titta på under vintern samt en bra reklam för STCS till alla som inte vet vad STCS är.
    Detta var oxå en kanon bra idé Mopack, skulle köpt en direkt!!

  18. #18
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    1 251
    MoPack:
    Nej, det är lugnt! Jag tar verkligen inte Dina förslag som någon negativ kritik.
    Du har ju vettiga idéer och förslag och framför konstruktiv kritik.
    Sådant måste alltid vara välkommet!

    Idén om en dvd är ju egentligen en helt ny diskussion dock. Inget som jag personligen kan verka för, mer än någon annan här.
    Lämna det som en motion till årsmötet kanske?

    Sedan måste man komma ihåg att någon måste stå för den tid det tar att göra en BRA produktion också. Samt givetvis till vilken kostnad det sker.
    Själv har jag en gång i tiden arbetat med rörligt media och vet vilken tid det tar att spela in och med proffissionellt studiomässiga resurser redigera råmaterialet och göra en slutgiltig produkt.
    Med dagens lättillgängliga datorteknik så är jag rädd att folk tror att det är snabbt gjort, men ska det bli bra och proffsigt, då tar det rätt mycket tid - även idag.
    Men idén är onekligen frestande att prova på ... Det håller jag helt med om.

    Både jag och Lillemor har förvånats över hur mycket tid det går åt att göra TurboTrycket, om vi ska räkna med allt från planering, bearbetning av material, layout till färdig produkt.
    Som tur är så är det skitroligt, så tiden i sig märks som tur är inte.

    När jag ändå är inne på ämnet så vill jag åter igen belysa att tidningens kvalitét och innehåll är direkt beroende av vilken hjälp/support vi (jag och Lillemor) får.
    Jag vet att en del tvekar eftersom de tvivlar på sin egen skriftliga förmåga. Det är givetvis beklagligt.
    Förse oss då hellre med grundmaterialet att arbeta med så ordnar vi texten ... Inga bekymmer!

    Hjälp med material är extra viktigt från de norra regionerna, eftersom jag och Lillemor båda finns i den södra delen av Sverige.
    Vi ser gärna mer material från Norrland (eller norröver), men har tyvärr inte den finansiella möjligheten att regelbundet åka upp själva.

    Så - detta är en uppmaning (främst till alla som bor i Sveriges mer norra regioner), tipsa, skriv- eller förse oss med material!
    Vi kan endast göra en bra tidning med Er hjälp!

    Slutligen kan jag bara säga att jag personligen skulle vilja verka för en mer aktiv websida, alltså STCS välkomstsida som normalt öppnas innan forum-sidan.
    Jag har sagt det tidigare, men säger det igen:
    Ständig kontinuerlig uppdatering av både Saab-relaterade nyheter och små minireportage, träffreportage samt information från styrelsen.

    På så vis kan mycket "lastgammalt" lyftas ur klubbtidningen, som istället ges mer utrymme för aktuellt material och kanske mer reportage om enskilda klubbilar

    Givetvis innebär även en sådan sak en ENORM arbetsinsats.
    Men det är det nog värt - tror jag.
    (Det sista var riktigt off-topic från trådens egentliga ämne, men ...)

    Mvh
    Fredrik
    Dodge Viper / Porsche 996 C4 Cab / Hummer / Volvo S60 2,4T / Volvo V60 D2
    Professionell räksmugglare

  19. #19
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    664
    Mr Dezent,
    Om ni väljer att göra en video så kan du räkna med mig till att hjälpa till. Både inom filmning samt redigering. Har utrustning också samt har precis införskaffat en vidvinkel lens. Så som sagt räkna med mig isåfall
    mvh
    Alex
    P.S. Även om det bara blir en STCS DivX video som är för nerladdning i STCS medlemsidor (dvs ingen kostnad) så tycker jag att en STCS film skulle vara mycket roligt ändå
    2003 9-3 SS Aero GoldDigger
    Medlem#6243
    Mopack Production Crew

  20. #20
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 007
    Citat Ursprungligen postat av Sonesson
    Tjenare

    Vrid (andré). Kommer du till årsmötet ?

    Slalomcupen körs ju då

    P-A ska köra med sitt monster. HYGGLO !

    Men han kan väl inte köra ordentligt den dagen Ska jag se till

    Hoppas vi ses där.

    Mvh Johan S 264
    Hej Johan!!!! jo de e väl meningen att jag ska upp eller ja!!!!Jag måste ju upp kom jag på, för jag har ju den store pokalen sen förra året hemma i bokhyllan å den blir ju inte min denna gången, men,men de e ju slalomcupen nästa år också hoppas jag Sen har ju jag ställt av min gråe 900 så jag har håttat till morsans gamle 900 som jag tänkte köra med,då vore la fan om du inte kör fortare än mig de hoppas jag verkligen för ditt eget bästa sen att P-A ska köra de e bara kul han får ju ställa sig å tomvarva lite så de blir lite gött sound borta på piren detta året också he,he men de gick ju å köra fortare än han förra året så varför skulle de inte gå i år, å då hade jag en OG900 Aero T16-85:a som jag aldrig suttit bakom ratten på tidigare ändå åkte han på spö de tycker jag e häftigt iallafall..............Men,men de ska bli kul hoppas de inte e sånt väder som de e nu bara för nu regnar de åta bara hel.... ute men vi ses på lördag ha de så gött mvh Vrid
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

Liknande ämnen

  1. Turbo-Trycket 1 2012
    Av tallbo i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-01, 12:07
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-13, 02:58
  3. Har inte fått nya turbo trycket... mailadress ?
    Av ICE T8 i forum TurboTrycket
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 01:52
  4. TURBO Trycket Nr2 2006
    Av mioh i forum Allmänt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-07-15, 21:04
  5. Håller inte uppe turbo trycket
    Av Calsonic i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-04-13, 02:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •