Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: har jag vss??

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Borensberg
    Inlägg
    1 418

    har jag vss??

    på min ng900 -96? hur vet man det? har sökt men det gav inget direkt....

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 683
    om du tar ur nyckeln och låter bli att larma på, får du då efter ca 1minut dubbelblink på larmdioden så har du bedömt VSS, för säkerhets skull kan du prova att starta bilen, hostar den bara till men startar inte är det bekräftat.
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Utanför GBG
    Inlägg
    593
    Medlem#
    5616
    Sitt i bilen , larma på , vänta 30sek-1min , starta bilen utan att larma av..
    Går startmotorn runt utan att tända har du vss , om inget händer och larmet går på så har du inte det , utan då klipper 3-krets systemet ist..

    Tror de blir rätt så (efter instruktion av Dr.Boost) annars får ni rätta mej..

    //Nicke
    Saab NG900 2,0 SET Maptun steg5 320hk/430nm

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Borensberg
    Inlägg
    1 418
    larmet gick till mina grannars förtjusning jaja skönt att inte behöva en tech2 för o stoppa i min box som kommer strax

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Gamedawg
    Sitt i bilen , larma på , vänta 30sek-1min , starta bilen utan att larma av..
    Går startmotorn runt utan att tända har du vss , om inget händer och larmet går på så har du inte det , utan då klipper 3-krets systemet ist..

    Tror de blir rätt så (efter instruktion av Dr.Boost) annars får ni rätta mej..

    //Nicke
    Hmm... larma på? Då borde väl larmet gå i vilket fall som helst?
    Skulle nog hellre prova att dra ur nyckeln, vänta runt 2 minuter utan att larma på och sedan försöka starta.
    9-3 SC 2.0T -06 (Steg 1)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •