Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: 6x9:or i hatthyllan på 9000CD

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2003
    Inlägg
    64

    6x9:or i hatthyllan på 9000CD

    Jag e troligen kass på att söka, för någon måste ställt denna frågan innan men jag lyckas inte lokaliserad det.

    Jag skulle hursomhelst vilja sätta ett par 6x9:or istället för det 6,5":or som sitter i hatthyllan på min 9000CD nu, Går det att byta ut hatthyllan eller är den integrerad del av karossen ? Och vågar man isf sätta sågen i den ?

    Alternativt.. kan man sätta dom på samma ställe som 6x5:orna med lämpliga modifikationer ?.. alla tips välkomnas.
    /Shogo

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    507
    http://hem.passagen.se/s9000/tips11.htm

    Skulle själv satsat på ett par 6,5" eller allra helst lagt pengarna på framsystem.
    9-5 Aero -02

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2003
    Inlägg
    64
    Har ett par bra koaxial 6,5:or där nu, de klarar dock ej att leverera någon vidare bas.
    Vill ej ha någon baslåda, så 6x9:or drivna av slutsteg känns som "vettigaste" lösningen. Skall dock prova med ett par open air 8" element som får spela ut genom skidluckan innan jag börjar kapa i hatthyllan.
    /Shogo

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    572
    Citat Ursprungligen postat av shogo
    Har ett par bra koaxial 6,5:or där nu, de klarar dock ej att leverera någon vidare bas.
    Vill ej ha någon baslåda, så 6x9:or drivna av slutsteg känns som "vettigaste" lösningen. Skall dock prova med ett par open air 8" element som får spela ut genom skidluckan innan jag börjar kapa i hatthyllan.
    Skippa 6x9". Det är bättre att du isf. skaffa dej 6½" kitt med separat diskant.Ska du driva det av ett slutsteg så kommer det bli ganska så bra bas iaf.

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    629
    jag hade ett par dls 7*10 i hatthyllan på min förra 9000CD och det poppade rätt bra med tanke på att jag drev dom på huvudenheten, så ett på 6*9or o ett steg till det skulle nog bli bra tror jag.

    och hatthyllan kan du skruva bort .. först så får du bända bort alla tyg/papp vad man kan kalla det, som sitter för plåten. Sen skruva o bygga en egen hylla. Om du inte vill såga i orginalhyllan

  6. #6
    Röstar på 6X9:or + slutsteg, sen är det aldrig fel med ett bra framsystem på det
    Saab 9-3 ltt -99 (Steg 3) Koni + H&R
    Mockfjärd Dalarna

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    572
    pssssst, vi har glömt fråga killen vad det får kosta..??

Liknande ämnen

  1. Ljud i hatthyllan
    Av dCeksjo i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-16, 14:23
  2. 6/9 i hatthyllan
    Av 4Klover i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 23:06
  3. Vad är det för box jag har under hatthyllan?
    Av Robert Andersson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 22:41
  4. 6*9 i hatthyllan på 9-3
    Av hugge01 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 20:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •