Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Vad hade ni gett för en talladega?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    975

    Vad hade ni gett för en talladega?

    Hej!
    Har haft ute bilen 3 veckor nu, men endast en har varit här och kollat. En annan har ringt och så några mail med bytesförslag.

    Visserligen är det väll inte vem som helst som kper en talladega men ändå. Om dom tycker priset är för högt så kan man väll komma å pruta ?

    http://www.blocket.se/view/6172630.htm? ... c=1&city=0

    Vad är ett vettigt pris?
    finns en del rost, men förövrigt fräsch.

    // Jacob
    SAAB 9000 Talladega -90 - Såld
    kör nu Ford Ficus hgv -99 1.6

  2. #2
    Steg 1 SS9000Ks avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    1 771
    Medlem#
    2723
    Du skriver att det finns ne del rost, sånt kan bli dyrt att åtgärda för den som är pedantisk och det kanske en Talladega köpare är. Men 15 000kr kan du kanske få för den, jag misstänker att den gått närmare 30 000 mil eller?

    Sen lägg ut en helt ny annons! En prisändrad annons ser bara misstänkt ut. Upp med en ny annons där du har en ny bättre bild och ett nytt pris.
    Entusiastbilen: Saab 9000 CD 2.0T -90
    När-bil-behövs-bilen: Saab 9-5 SC Aero -04
    När-bil-behövs-bilen: Saab 9000 A50 2.0t -98 Såld

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Skåne (Stehag)
    Inlägg
    585
    tycker nog priset är vettigt, det är ju en då ingen vanlig bil. Det verkar precis som ingen får sålt sina saabar, har själv en ute och noll intresse, endast nån som ville byta. Jag kan bara säga lycka till med affärerna!

    Mvh Jakob
    Og 900 t16 88:a http://www.garaget.org/?car=18569
    Og 900i 88:a
    Toyota supra 95:a twin turbo 6 vxl

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 588
    köpte min talladega för 3 år sedan för 10000 kr så jag tycker du ligger lite högt i pris.

    visst det är en fin och ovanlig bil men den ändå 16 år gammal och har några mil på nacken.

    //Lusse
    Saab 9000 cse 93:a 2,3T T5.2 utan TCS (blivande banbil)
    Saab 9-5 SC 2003 - bruksbilen

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    gbg
    Inlägg
    555
    Medlem#
    2952
    Jag tror att problemet för dig ligger i att det är en väldigt liten grupp människor som vet vad en talladega är, vad den är värd osv.
    Och i den gruppen är det ännu mindre personer som är ute efter en talladega. Så det är ingen stor kundgrupp du riktar dig mot.
    Men allt sånt vet du säkert redan.

    De flesta ser den som ännu en rostig saab från 80-talet tyvärr.

    Lycka till med försäljningen.

    mvh
    b0bben
    - Saab 9-3 SC Aero v6 turbo (The weeeee machine)
    - Tesla Model S (The WEEEEEEEEEE machine)

  6. #6
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 560
    Medlem#
    4156
    Tycker du verkar ligga någorlunda vettigt i pris. Men som någon sa, så ser många det som ännu en gammal 9000 där man normalt får de för 10000:-

    En bonus på din bil är ju att ACC,n funkar.


    Men en grej som i alla fall jag alltid blir lika avtrubbad vid annonser är att folk inte skriver miltal.

    Känns som om att man helst inte ringer och frågar för då är det nån slipad "försäljare" i andra änden som försöker blåsa en.

    Det verkar helt enkelt mer seriöst om man skriver 25000 mil, eller 35000 eller vad det nu handlar om och i så fall försöker tala om hur fin och bra motorn är ändå, än att dölja hur långt bilen gått och tvinga folk att ringa och fråga.

    Många annonser jag tittar på faller på en gång bara för att säljaren inte vågar uppge det i annonsen.

    Sen kanske vissa funkar på annat sätt och vill söka telefonkontakt osv, men jag är inte så. Ju mer jag får veta om bilen innan jag behöver ringa till dig desto bättre. Då hinner man fundera och titta på andra bilar och jämföra. Att behöva ringa runt som en dåre för att ta reda på olika saker om olika bilar är sånt som jag ser som klart negativt i alla fall.

    Om det är genomgående för de flesta som tittar på annonser eller inte vet jag inte, men jag funkar så i alla fall.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    549
    Ja om den inte hade funnits i Göteborg så hade jag varit intresserad av den. Det blir för långt för mej att åka å titta på en bil som ligger ca 60 mil från mej å som man dessutom kanske inte köper. Men priset är väl ganska normalt av dom priserna jag har sett för talladegorna beror ju på hur pass välskött bilen är.

    Mvh Robin.

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Pukavik / Karlshamn
    Inlägg
    1 379
    Tjenare

    Var ju inget fel på utgångspriset. Men som det sagts innan, väääldigt liten köpkrets.

    Många resonerar nog att de får en ng 900:a för de pengarna och köper eller lägger till lite istället då det är en modell från -90 talet istället för att köpa en "specialare" från 80 talet.

    Har haft ett par st men idag så har jag min 2,3 som jag ska försöka sälja av. Det är allmänt svårt att sälja bil idag.

    Att Acc:n funkar ? Tja, vad ska jag säga. Säljer ju lite "äldre" bilar åt Saab och de flesta som köper bilar typ -88 och uppåt -94 tycker det är skönt om det inte sitter acc i bilen överhuvudtaget. Då kan den inte gå sönder och kosta en massa att laga. De som köper en bil i den prisklassen är ju antingen som andra bil eller för att de inte kan/vill lägga mer pengar på en bil. Och då är något som kan gå sönder och kostar mycket pengar att laga onödigt.

    Fin bil annars. Roliga att trimma lite

    Mvh Johan S 264
    Saab 9-3 Aero Cab -05 Svart 19" http://www.garaget.org/?car=95402
    9-5 Vector sportkombi -02 http://www.garaget.org/?car=95765
    900:a Aero -89

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 259
    Som skrivits innan är kundkretsen tämligen smal för en sådan bil.

    Själv blir jag lite fundersam/misstänksam när jag läser att den har 3" system, kraftigare bussningar, uppgraderade bromsar och diffspärr men inte ett ord om att den är trimmad
    Jag tror inte en sekund på att bilen aldrig varit chippad och då uppkommer genast funderingen, var finns chippen nu och varför står det inget i annonsen om det
    Nu kanske man får svar på detta om man ringer och verkligen är intresserad.

    Berätta gärna här i tråden vad som är gjort med växellådan, diffspärr är synnerligen ovanligt på "långlådor".
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Umeå Medlemsnummer:3894
    Inlägg
    361
    Satsa på en bättre bild! Gör otroligt mycket för försäljningen!

    Ta en kompis som är duktig med dig om du inte är det.
    Billös

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Pukavik / Karlshamn
    Inlägg
    1 379
    Tjenare

    Kom och tänka på det där med bild. Stod ju tips och tricks i nått nr sen i Turbotrycket. läs det.

    Regel ett var ju nästan "INTE PÅ GRÄS"

    Själv fottar jag nästan alltid på udden utanför huset. Där är också gräs. Brukar bli bra och brukar gå att sälja de bilar jag fottar där och lägger ut på blocket.

    Prova typ samma ställe fast ligga ner lite närmre bilen. Kanske blir bättre. Annars tyckte jag bilden var rätt ok fast hela bilden var nog taken en mulen dag. Blir lite "seg" toning över det hela.

    Mvh Johan S 264
    Saab 9-3 Aero Cab -05 Svart 19" http://www.garaget.org/?car=95402
    9-5 Vector sportkombi -02 http://www.garaget.org/?car=95765
    900:a Aero -89

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    975
    Går folk så mycket efter bilden?
    Och bryr dom sig så mycket om vad som står i annonsen?
    Visst utrycket "en bild säger mer än tusen ord" stämmer ju, men jag vet ju att en bild kan luras rätt kraftigt.
    Kanske borde lägga till lite söktermer också, som turbo, 740, tic, osv.?
    sen ska jag ange miltal och så också eller?'mvh

    Jacob
    SAAB 9000 Talladega -90 - Såld
    kör nu Ford Ficus hgv -99 1.6

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Amerikatt
    Inlägg
    1 425
    Citat Ursprungligen postat av Sonesson
    Regel ett var ju nästan "INTE PÅ GRÄS"
    Vet inte om jag missade det nummret, men vad är så hemskt med att fota med bilen på en gräsmatta/plan ?

    /Magnus
    Har - Audi Q5 S-Line "MuttCab"
    Hade - Saab 9-5 Aero "Grålle"
    Reflections by George Carlin: "Have you ever noticed?
    That anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac."

Liknande ämnen

  1. Spjällaxeln har gett sig...
    Av mågis i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-13, 22:39
  2. kan tändkasetten ha gett upp?
    Av aeroamilon i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 12:08
  3. AC har gett upp !!!
    Av Gud i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-07-30, 22:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •