Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 28

Ämne: Har jag satt för högt pris?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    750

    Har jag satt för högt pris?

    Ska sälja bilen nu och jag börjar fundera på om jag har satt för högt pris?

    Här har ni annonsen:

    http://www.blocket.se/view/6315003.h...l=0&c=1&city=0

    Om det är för högt, vad hade ni begärt?

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Västerbottning i exil nere i Stockholm
    Inlägg
    24
    Ruggigt ovanlig modell med mycket godis= måste säljas till "rätt" köpare för att det ska funka till detta priset är min bedömning. Har sett att vissa aero 01-02 har halkat ner mot 90 tkr på blocket, men det finns ju fortfarande de som begär 150 tkr för lågmilare. Annonserade ut min aero 01 i våras för 125 tkr, inte en käft hörde av sig... Köparens marknad! Önskar dock lycka till! Vad blir det efter denna?
    Saab 9-3 Aero -01, Saab 900 Aero -85
    Saab Monte Carlo -66
    Saab 95 -62

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    750
    Citat Ursprungligen postat av Lättryckar´n
    Ruggigt ovanlig modell med mycket godis= måste säljas till "rätt" köpare för att det ska funka till detta priset är min bedömning. Har sett att vissa aero 01-02 har halkat ner mot 90 tkr på blocket, men det finns ju fortfarande de som begär 150 tkr för lågmilare. Annonserade ut min aero 01 i våras för 125 tkr, inte en käft hörde av sig... Köparens marknad! Önskar dock lycka till! Vad blir det efter denna?
    Jo det är nog så. Har också sett på Blocket att og9-3 Aero ligger jäkligt olika.

    Vad det blir? Hmmm.... Nä, jag vet inte. Jag är fortfarande i valet och kvalet att sälja men det är så att jag nog kommer att jobba utomlands nästa år och vill inte ha bilen avställd i 1 år ungefär så det är lika bra att sälja den

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 304
    priset är på tok för högt.... tyvärr
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    750
    Citat Ursprungligen postat av fredrik_wt
    priset är på tok för högt.... tyvärr
    Vad hade du begärt för den då?

  6. #6
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nu mer Södermanland
    Inlägg
    2 416
    Får du 80kkr för bilen så skall du vara nöjd. Tyvärr är det så. Speciell modell, ja visst men dock en ng900 från -96.
    Sen att du antagligen lagt en halvförmögenhet på bilen... ja det gör vi alla till samma förlust

    Det är om det skulle komma en som precis vill ha en ng900R med viggenplast och lite trimmad. Så kanske du kan få 90kkr.
    3814#
    9-5 Vector SC -05, 9-3 "Aero" SC -08 & Volvo V70!?
    http://www.garaget.org/dave79

  7. #7

    Re: Har jag satt för högt pris?

    Citat Ursprungligen postat av 900R
    Ska sälja bilen nu och jag börjar fundera på om jag har satt för högt pris?

    Här har ni annonsen:

    http://www.blocket.se/view/6315003.h...l=0&c=1&city=0

    Om det är för högt, vad hade ni begärt?
    Skulle tänka mig att du får sänka priset med i alla fall 20 laxar om du vill ha några telefonsamtal.
    9-3 SC 2.0T -06 (Steg 1)

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 927
    Max 65000:- skulle jag ge men det är jag...

    Kan tänka mig att rätt köpare kan tänkas ge 70-75 dock....tyvärr...

  9. #9
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 304
    Citat Ursprungligen postat av 900R
    Citat Ursprungligen postat av fredrik_wt
    priset är på tok för högt.... tyvärr
    Vad hade du begärt för den då?
    svårt det där... har själv en 900ng med rätt så mkt lull-lull, trimmad osv, toppskick 11k mil... skulle vilja ha 70k om jag skulle sälja den, men tror inte jag får det

    94k för en snart 10 år gammal saab är på tok för mkt, tyvärr, bara kolla vad man kan få en 9-3 för, t.o.m aero o viggen, då är skillnade för liten...

    men det är min uppfattning o förmodligen de flesta ev köpares också eftersom man inte får den såld...
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  10. #10
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 037
    Medlem#
    6220
    Ja bilen är säkert värd pengarna.. men man måste hitta rätt köpare och det i dagens läge är MKT svårt, Testa och ta bort priset och sätt bud istället.. så ser du vad du får för bud.. Och sen är det ju inte den bästa tiden för att sälja en bil heller.
    Kolla lite vad en vanlig ng900 -96 med samma mil ligger på i pris.. sen kan du nog lägga till 20-30000:-
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 680
    min gick/går för 75kkr. ng900-97, otrimmad, osänkt, viggen inne, viggen ute. Men då var det rätt köpare....
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    3 008
    Tyvärr väljer 99,9% av köparna denna 9-3 aero -02a före din bil

    http://www.blocket.se/view/6318455.htm? ... c=1&city=0

  13. #13
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 304
    Citat Ursprungligen postat av Airflow
    min gick/går för 75kkr. ng900-97, otrimmad, osänkt, viggen inne, viggen ute. Men då var det rätt köpare....
    mil?? bra summa iaf
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  14. #14
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 680
    Citat Ursprungligen postat av fredrik_wt
    Citat Ursprungligen postat av Airflow
    min gick/går för 75kkr. ng900-97, otrimmad, osänkt, viggen inne, viggen ute. Men då var det rätt köpare....
    mil?? bra summa iaf
    strax förbi 12k...
    Jadå, helt ok. Men då fick man vänta rätt länge.
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  15. #15
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    bankeryd (jkpg)
    Inlägg
    94
    det är på tok för dyrt!!!

    sen hur ska du förklara för din blivare köpare att en hel del som står i annonsen inte ens finns på bilen tex detta med 95 aero bromsar fram??? o sen så har du ju kladdat sönder bilen med alla dina kliste märken, dragit silicon slangar i bilen som inte går till något (bara för att det ser tufft ut mm mm mm mm mm mm mm mm då din bil stod i vårat garage i somras, då mina garage vänner byte din koppling till en BEG koppling så blev jag ganska förvånad över din annons, om det kommer nån o kollar på bilen tror du att de är blinda döva o inte kan något om bilar då??? jag kan ta upp 10 grejer till som dåligt/fel på din bil men orkar inte nu!!!!
    jag gasar till det rasar (tyvärr för ofta)
    bor i jönköping!!

  16. #16
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 927
    Citat Ursprungligen postat av kullgren
    det är på tok för dyrt!!!

    sen hur ska du förklara för din blivare köpare att en hel del som står i annonsen inte ens finns på bilen tex detta med 95 aero bromsar fram??? o sen så har du ju kladdat sönder bilen med alla dina kliste märken, dragit silicon slangar i bilen som inte går till något (bara för att det ser tufft ut mm mm mm mm mm mm mm mm då din bil stod i vårat garage i somras, då mina garage vänner byte din koppling till en BEG koppling så blev jag ganska förvånad över din annons, om det kommer nån o kollar på bilen tror du att de är blinda döva o inte kan något om bilar då??? jag kan ta upp 10 grejer till som dåligt/fel på din bil men orkar inte nu!!!!
    Ojdå....

  17. #17
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 680
    kullgren>>> Du har inte hoppat i galen tunna nu? Står inget mina ögon kan se om bromsarna skulle vara 9-5. Ser inga som helst antydningar på siliconslangar för den delen heller om man kollar under locket...
    Har du ditt garage i Lund? Har bara sett en enda dekal förutom skattemärket och det är en dekal under huven.
    Stilla din ilska och förklara dig, annars är en ursäkt lämplig.
    Helt opartisk, känner ingen utav er.
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  18. #18
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    1 383
    Medlem#
    6410
    Citat Ursprungligen postat av kullgren
    det är på tok för dyrt!!!

    sen hur ska du förklara för din blivare köpare att en hel del som står i annonsen inte ens finns på bilen tex detta med 95 aero bromsar fram??? o sen så har du ju kladdat sönder bilen med alla dina kliste märken, dragit silicon slangar i bilen som inte går till något (bara för att det ser tufft ut mm mm mm mm mm mm mm mm då din bil stod i vårat garage i somras, då mina garage vänner byte din koppling till en BEG koppling så blev jag ganska förvånad över din annons, om det kommer nån o kollar på bilen tror du att de är blinda döva o inte kan något om bilar då??? jag kan ta upp 10 grejer till som dåligt/fel på din bil men orkar inte nu!!!!

    Okej??? Motivering???
    Körde Aero Wannabe..
    9-3 SportWagon---------->SÅLD!! Nya Bilen Hämtad 7/10 2013....

  19. #19
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 680
    måste vara denna kullgren menar, dock en HEEEELT annan bil, men däremot stämmer isf kullgrens beskrivning avseende detaljer i annons..
    www.blocket.se/view/6135309.htm?caller= ... c=1&city=0
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  20. #20
    Steg 1 SS9000Ks avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    1 774
    Medlem#
    2723
    Helt klart för dyrt ja.
    Kompisen sålde sin 9-3 Aero -01 med 16 000 mil på mätaren för 95 000kr nyligen, ingen i världen skulle ta din 900 istället, så är det bara. Som tidigare nämnts runt 75 000kr är nog mer lagom. Lycka till!
    Entusiastbilen: Saab 9000 CD 2.0T -90
    När-bil-behövs-bilen: Saab 9-5 SC Aero -04
    När-bil-behövs-bilen: Saab 9000 A50 2.0t -98 Såld

Liknande ämnen

  1. Säljannons - har jag för högt pris?
    Av Hbn i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-06-01, 20:56
  2. Sätt ett pris!?!
    Av Mcgromit i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 21:46
  3. Högt pris för en långmilare?
    Av kikkan i forum Allmänt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-11-14, 20:54
  4. Högt pris på hjulinställning....
    Av Andypandy i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2005-08-05, 00:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •