Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Hur kalibrera Acc'n på ng900 96?

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg/olofstorp
    Inlägg
    2 143

    Hur kalibrera Acc'n på ng900 96?

    Har köpt mig en Ng900 96 med fungerande acc(kylan funkar jättebra, likaså gör värmen). Problemet med den är att luften blir för varm hela tiden. Vad kan vara fel?

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    715
    När uppkommer det? Kan vara att motorns värme påverkar, bara en tanke

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    750
    Hur man kalibrerar ACC står i instruktionsboken. Du ska hålla inne 2 knappar, vilka kommer jag inte ihåg men kika i boken så ser du!

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg/olofstorp
    Inlägg
    2 143
    Citat Ursprungligen postat av 900R
    Hur man kalibrerar ACC står i instruktionsboken. Du ska hålla inne 2 knappar, vilka kommer jag inte ihåg men kika i boken så ser du!
    Okej får spana i boken. Kan bli lite svettigt ibland fastän man har dne ställd på typ 20 grader

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Fors, Dalarna
    Inlägg
    626
    Medlem#
    5772
    om det är lika som på og9-3 så ska man hålla in Auto och off

  6. #6
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 575
    Medlem#
    4156
    Citat Ursprungligen postat av Mr.P
    om det är lika som på og9-3 så ska man hålla in Auto och off
    Det är lika. Tryck in Auto och OFF samtidigt så kalibreras det och så letar den efter fel. (Står en siffra i displayen då. 0 = inga fel. Någon annan siffra = antalet fel den hittar).

    Hittar den nått fel så kan man läsa av felkoderna med en tech-2.


    Att det blir för varm, kolla kupétemp sensorn. (Den som sitter bakom gallret vid stolsvärmen). Är den extremt skitig eller kanske har gått sönder så kan det vara det som gör det.

    står hur du gör rent den här: (För din del så kan du ju ta lös den och kolla så att fläkten snurrar när du har acc,n på.) http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... hp?t=82199


    Annars tycker jag också att min är varm. 20 grader är väldigt varmt även på min. På den så funkar allting så vitt jag vet, så jag har löst problemet genom att istället sätta tempen på 17-18 grader. Då blir det precis lagom. (oftast)


    EDIT: Näe, föresten. Allt funkar inte på min. Min yttertemp givare har nån klåpare till mekaniker lyckats pilla loss så den ligger nånstans under kylaren, så den visar fel utetemp. Det kan ju vara det som gör att min är lite knepig.

    (Men som sagt. Har helt enkelt sänkt tempen till 17-18 så blir det lagom på min bil i alla fall)
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg/olofstorp
    Inlägg
    2 143
    Min utetemp givare har jag ingen koll på vart dne sitter men den kanske inte sitter som dne skall då bilen har Viggenpaket.
    Skall testa o kalibrera acc'n+kolla tempgivarn.

  8. #8
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg/olofstorp
    Inlägg
    2 143
    Var ute o kalibrerade den nu.(kan inte sova.) Noll fel iaf. Får se om det gör nån skillnad sen dock.

  9. #9
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 304
    Citat Ursprungligen postat av danielk
    Var ute o kalibrerade den nu.(kan inte sova.) Noll fel iaf. Får se om det gör nån skillnad sen dock.
    så var det på min med, men innan så blev det skitvarmt om man hade annat än på LO o då blev det svinkallt
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    54
    Tja..
    Har samma porblem på min ng900, måste prova om detta kanske kan vara en lösning för mig oxå...Det har oxå börjat låte lite från den där lilla fläkten ibland så jag kan tänka mig att det har kommit skräp i den eller om den är dålig..aja, ska kolla på det iaf! /Felten

  11. #11
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 871
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

Liknande ämnen

  1. Hur kalibrera SID
    Av B254R i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-05, 09:37
  2. kalibrera cupefläkt (ac) 9-3ss -03
    Av stockiis i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 21:59
  3. kalibrera ACC
    Av Darkis i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 22:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •