Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: ang JT system, monteringsfråga m.m 900ng

  1. #1
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 306

    ang JT system, monteringsfråga m.m 900ng

    Ja jag kom ju inte igenom besiktningen med bilen p.g.a läckande avgasrör, köpte således helt nytt JT3" hela vägen från turbon....

    Skulle igår montera satsen efter kat så jag kommer igenom besiktningen, för det första så var det passform obefintlig på adapterna som ska in i kat o sen vidare ut, det gick bara inte, vi fick istället ta det gamla röret där o skarva på med det nya bakom osv fan vad jag svor över systemet

    Iaf ska besiktiga på måndag o sen ska jag montera hela alltet, tittade på systemet igår, jag har ju EN lambasond på min bil...?? men i systemet är det ju flera hål för flera sådana, ska man svetsa igen dom är det tänkte eller vad?!?!?!? fattar inte alls... fick system till 900/9-3 så det är tydligen samma....?

    hjälp!?
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  2. #2
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 912
    Medlem#
    2959
    Nu förstår du varför jag valde ett Ferrita andra gången jag skulle köpa avgas. Köpte ett JT första gången, men det var verkligen en nitlott.

    Det finns pluggar man skruvar i hålen till lambdasonderna. Går det inte att få tag i på t ex SAAB eller Volvo så vet jag att Nordic har hemma.

    Mvh Stoffe

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Jkpg
    Inlägg
    613
    Hej!

    Synd med passformen... brukar vara bra och oftast är det montören som inte är så duktig.
    Men hör av dig till JT på 0393-440 60 och förklara problemet för Sven-Åke, så skickar han säkert en ny del om du ber snällt.

    Att det finns 3 hål för lambdasonder är pga att nyare bilar har fler sonder så det är bara att sätta sonden där den satt innan och plugga med en skruv eller svetsa igen.

    Mvh Martin
    Jag tigar vidare...

  4. #4
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 306
    aha ok... kan ju hoppas på att Maptun har sådana skruvar hemma i örebro...

    stoffe, ja hade tagit ferrita alla ggr om jag hade råd, men det ligger ju tyvärr i helt annan prisklass, beträffande adaptern så blir det reklamation på den delen, jämförde den mot den gamla och det är flera mm som diffar, finns inte en möjlighet o få på den utan att såga o banka ner det, tyvärr...

    För övrigt så behöver man inte be snällt för att reklamera en felaktig produkt
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    960
    Jag hade inga som helst problem med mitt JT system. Modifierade ifrs en 9-5 Aero katt som jag svetsade i dirket.
    Har helsvetsat mitt förutom en skarv vid bakaxeln. Bakaxelböjen kanske är lite tvär också men annars lugnt

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Montering bridgevinge OG9-5 SC
    Av greger_s i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-27, 22:03
  2. Aero Ratt - Monteringsfråga
    Av Swalle-SS i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 65
    Senaste inlägg: 2011-02-12, 18:13
  3. El-system
    Av kocken123 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-04, 16:20
  4. 900ng OK + 900ng belägg + 9-3 skivor + 9-3sköldar = SANT ?
    Av SuperFaCeR i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-06, 00:00
  5. El system
    Av Ante_Brandt i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-06-19, 04:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •