Tja!
Vill ha tag på så mycket material osv som finns ang acctider, omkörningsegenskaper osv när det gäller en 900ng/9-3og med cirka 300-350 kusar under motorhuven!
Länka filmer om ni har några... Typ på hastighetsmätarn.
/Marcus
Tja!
Vill ha tag på så mycket material osv som finns ang acctider, omkörningsegenskaper osv när det gäller en 900ng/9-3og med cirka 300-350 kusar under motorhuven!
Länka filmer om ni har några... Typ på hastighetsmätarn.
/Marcus
9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95
finns på min, på min hemsida... men kanske inte effektintervallet du bad om..
-|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
Veteranaren: BMW 525 E12 -75
Nja, de e ju det som är problemet.. Vi snackar lite föör mycke effekt nu vaUrsprungligen postat av 9-3 Mike
Vill bara få ett hum om hur pass bra en Nordicpreppad 2.3T 900 -95 med 300-350 kusar kan gå.
/Marcus
9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95
Du får väl fråga Norrköpings egen mätarfilmsfetischist...Ursprungligen postat av Weggen
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Är det ens lönt med 500hk i en Saab? När man ser på dina filmer så ser det ju minst sagt vingligt ut!Ursprungligen postat av 9-3 Mike
Enda bilen jag kört med runt 500hk är en BMW M5 och inte gjorde den så inte
Jag menar... Inte ens original ligger ju en Viggen bra på vägen när man gasar!
Saab 9-5 Aero SC -08 / Jaguar XF 3.0 DS Portfolio -11 / Jaguar X-Type 2.2d Estate -09 / Toyota iQ 1.33 -10
Jag har film på min som tornros har filmat
från säve 402m men jag e nog för dum för att lyckas
lägga upp den nånstans
Hej Weggen!
Så här såg det ut ungefär när jag bromsade med mitt 15T=290hk/415nm ca i rototesten..
http://ftp.nordictuning.com/src/movies/ ... _rydde.wmv
Edit, strax under 5sek med sämsta tänkbara mätmetod (mobilstoppuret) och suck, vilken kass filmning, ber om ursäkt för det Men alltid något iaf
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/ ... CT1664.AVI
Här är en med 280hk/420nm, mycket ladd/tidigt elakt vrid, därav den slirande kopplingen Men det är åtgärdat nu
Typ samma tid som den förra filmen..
Har ingen med nuvarande trim/mjukvara/hårdvara. Men det är dock av rädsla för kolvhaveri och väldigt nedställt typ samma tider faktiskt!
Den där bilen går så sjukt bra ju. Och det roliga är att min turbo kommer ifrån den bilen Och att jag kommer ha mer mos än den inom förhoppningsvis en månad, fan vilken skillnad det blir när man får maxa sitt 18T asså, roligt att se!Ursprungligen postat av negative
/Rydde
Ursprungligen postat av ByggareB
Ja, det är lönt... några av filmerna är inte riktigt rättvisa... hehe... körde med 19" utanför norrköping på troligen en av dom värsta vägarna efter vintern... kolla filmen på hastighetsmätaren.. där ser du visserligen inte ratten men det märks på filmningen att det går stabilt... jag måste säga att min inte är speciellt slingrig alls.... alla som inte tror mig får boka en åktur med mig...
-|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
Veteranaren: BMW 525 E12 -75
Boka mej på en tur då
Klart man ska ta tillfällen i akt att åke me i ett monster :P
//Nicke
Saab NG900 2,0 SET Maptun steg5 320hk/430nm
De ser ut att röra sig på den 315hk saaben... Ja som ska ha hela 15hk till
Tackar, Tar gärna emot mer
/Marcus
9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95
Ja, 15häst ger nästan en sekund bättre tid 100-150 Det är nåt skumt med den bilen gissar jag, annars bådar det gott eftersom jag siktar på 330 när allt är klartUrsprungligen postat av Weggen
Lite OT, men va har du för andra prylar? 2.0 eller 2.3 ?Ursprungligen postat av AeroRydde
/Marcus
9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95
Ursprungligen postat av ByggareBUrsprungligen postat av 9-3 Mike
I en Saab vete fan, men FWD generellt funkar *okej* med den effekten om man moddar lite ;-)
...men det blir aldrig lika stabilt som i en bil som faktiskt är avsedd för effekten från början...
M.v.h.
Numera inte ordförande i X40 Nordic längre och har heller ingen koppling till klubbens styrelse, därav används inte denna profil längre.
kan bara säga att det är jävlit lönt att åka saab med 500hkUrsprungligen postat av ByggareB
402m 12,030 196,51km
2.0 såklart, there is no substitute... 2,3or är för gubbar med för liten k*k ju Resten får du kolla i min garagelänk i signaturenUrsprungligen postat av Weggen
Vart ville du komma med filmerna förresten ? Bestämma mappningsföretag ?
/Rydde
rydde har du bara 300hk hi hi hi det har ju min farmor i sin bil
402m 12,030 196,51km
Ursprungligen postat av AeroRydde
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Hmmmm har jag liten kuk då eller????????
402m 12,030 196,51km