Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Bromsval på og9-3 aero

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Hässleholm
    Inlägg
    188

    Bromsval på og9-3 aero

    Tjo!

    Ska förmodligen byta skivor och belägg både fram och bak nästa månad, men nu är frågan vad man ska köpa för några. Vill ju ha lite bättre bromsverkan än orginal.

    Kommer inte köra på bana med bilen, men snabb landsväg

    Körde med greenstuffbelägg på förra bilen och de var jag helt klart nöjd med. Nu undrar jag mest vilka skivor jag ska köpa, har hört om viggenbromsar eller 9-5 aero ska passa men då får jag inte på mina 15" till vintern så det är inte ett alternativ... tyvärr. Jag har kollat lite på detta EBC kittet. -LÄNK-

    Nån som har några andra förslag?

    mvh
    Kenny Constable

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 032
    http://www.speedparts.se/images/prod/broms/skivor.jpg <--

    art.nummer XB-210

    bör väl fungera bra?

    ser ut att bita på bra... där är även brembo på speedparts ju.. kostar dock därefter..
    Ш E L i П - 9-3 2.0t

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Hässleholm
    Inlägg
    188
    tack!
    just nu funderar jag på dem istället
    Kenny Constable

  4. #4
    Guest
    Jag köpte hem Speedparts gatukit med slitsade skivor, EBC grönsaks belägg och superblue bromsvätska. Eftersom kärran står på verkstad i väntan på att få en ny topp ditskruvad så har jag ännu inte hunnit montera / testa de nya bromsarna, återkommer när det är gjort vilket bör bli någon gång i nästa vecka.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Hässleholm
    Inlägg
    188
    Låter kanon!
    Fin bil föresten
    Kenny Constable

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Hässleholm
    Inlägg
    188
    Nå hur blev det ?
    Kenny Constable

  7. #7
    Guest
    Nu sitter det monterat. Bromsarna biter bra som fan men ett litet problem uppstod, klossarna bak ville inte passa riktigt och därför var man tvungen att slipa till hålbilden något, detta har medfött att de efter lite aktiv körning "skrammlar" i låga hastigheter säg 5-20 km/h, men jag ska se om detta inte går att åtgärda, annars väääldigt nöjd.

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Hässleholm
    Inlägg
    188
    passade inte greenstuffbeläggen där bak eller? verkar ju riktigt kasst
    Kenny Constable

  9. #9
    Guest
    Om jag ska vara helt ärlig så var det inte jag som monterade prylarna. Bilen stod ju på verkstad för att få sig en ny topp samt att Verkstaden passade på att ta ett garantijobb med att byta kedja, hjul och styrningar till kammarna, samt se över sil och tråg. Därför åkte jag ner till verkstaden med prylarna och bad dem montera eftersom de redan hade bilen upphissad. En av meckarna som jag dessutom personligen känner gav mig sedan en fotnot om att beläggen bak inte passade riktigt utan att han var tvungen att fila till hålbilden något, i övrigt var det inga problem. Pratade med han i morse och hans teori var att det var beläggen som skallrade lite mot oket men att det förmodligen skuller slita till sig. Har ju dock bara kört 30 mil med de nya bromsarna. Men som sagt i övrigt jävligt bra bett!

    Tack för komplimangen på bilen =D

Liknande ämnen

  1. bromsval 9000
    Av borkas i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 22:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •