Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: burkigt ljud i 9-3

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    8

    burkigt ljud i 9-3

    Har precis inhandlat en 9-3og 2.0t. Den har cd och fyra högtalare, läste någonstans här att det innebär AS2.

    Upplever ljudet som ganska burkigt, finns det något billigt sätt (billigt < 2000kr) och enkelt att få det lite bättre? Är det högtalarna som är dåliga eller räcker inte förstärkaren i stereon till?

    Antar ju att jag måste köpa något steg och 4 nya högtalare? Är inte intresserad av baslåda, utan vill ha ett rent men kraftigt ljud. Inte nödvändigtvis hög-spelande.

    Tack på förhand!
    "vi kan inte påverka hur vi har det, men vi kan påverka hur vi tar det. Hur vi tar det påverkar hur vi får det" - okänd

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Dalarna, Ludvika
    Inlägg
    59
    Högtalare nu för tiden är rätt så billga OCH bra, hör med närmsta bilstereo-nasare!
    Åker SAAB

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    448
    Köp dig ett litet slutsteg (kan säkert hitta ett beggat original här på forumet) och två 6.5" högtalare att skruva fast i framdörrarna. Gör otroligt mycket för ljudet.
    9-5 SC Aero och 9-5 SS SE 2,3t

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av PQ
    Köp dig ett litet slutsteg (kan säkert hitta ett beggat original här på forumet) och två 6.5" högtalare att skruva fast i framdörrarna. Gör otroligt mycket för ljudet.
    ska jag dra bara de nya högtalarna med steget?
    Är det enkelt att koppla in ?
    "vi kan inte påverka hur vi har det, men vi kan påverka hur vi tar det. Hur vi tar det påverkar hur vi får det" - okänd

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    448
    Citat Ursprungligen postat av ljushus
    Citat Ursprungligen postat av PQ
    Köp dig ett litet slutsteg (kan säkert hitta ett beggat original här på forumet) och två 6.5" högtalare att skruva fast i framdörrarna. Gör otroligt mycket för ljudet.
    ska jag dra bara de nya högtalarna med steget?
    Är det enkelt att koppla in ?
    Kablarna är fördragna. Det enda du behöver göra är att koppla in slutsteget och högtalarna. Det finns en bra guide här.
    9-5 SC Aero och 9-5 SS SE 2,3t

  6. #6
    Förutom det som "PQ" sa så tycker jag att du ska skaffa två riktiga diskanter också. Det är ju inte bara dunkandet som är musik, att höra resterande är nog så viktigt! Lämpligast är att du sätter dem ganska långt fram på intrumentbrädan eller ute i kanterna vid dörrarna.

    Lycka till
    Cheffen - SAAB 900 2,0T Talladega -97
    http://www.garaget.org/?car=9211

Liknande ämnen

  1. Hjälp.. Burkigt ljud höger fram 9-5 (AS2)
    Av Rickard_9-5 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-10, 15:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •