Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Bilen hackar vad jämn gas!

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    29

    Bilen hackar vad jämn gas!

    Ja, då var det dags för mer problem.........

    Det gäller min kära 9000 2.3T -91

    Som sagt, när jag kör och håller jämn gas så hackar den hela tiden som den inte får soppa. När jag gasar så försvinner det med en gång, men så fort jag håller det jämnt så kommer det igen.

    När jag kommer ner till drygt 20-liters strecket på mätaren, strax under strecket så kan den lägga av. Gasen bara släpper och så fort jag har stannat så dör den.......
    Jag låter den stå en stund och försöker starta den igen men den vill inte riktigt, den verkar inte få nån bensin.

    Det verkar som pumpen är på väg att paja, men varför dör den vid 20 liter? Sitter det nån slags förpump i tanken som suger upp men inte orkar längre?
    Jag har precis bytt soppafiltret, undrar också var pumpen sitter, var man kommer åt den och om det är svårt och byta den........

    Är väldigt tacksam för svar

    Ha det gött boys and girls!

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    701
    Jo det sitter en förpump som suger upp bränslet i en mindre behållare. bara att plocka isär tankarmaturen så hittar du den, den är alltså I tanken.
    Saablös.
    BMW 335iA Coupé DKG

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Borås
    Inlägg
    30
    Jag har ett liknande fel på min. men jag är inte beroende av hur mycket bensin det är kvar. Utan det kommer efter man kört en stund typ 25-60 min. Startar man om bilen så brukar det ge sig, en stund. Skiter man i att stänga av bilen utan kör fast det rycker och jävlas tills man blir tokig så slutar det efter 15-20 min. Efter det går den perfekt igen.
    Har inte en susning av vad det kan vara.

    Kanske samma problem?!?!?
    Regler är för politiker, ej för vanligt folk med suntförnuft.

Liknande ämnen

  1. Inget drag i bilen och går ryckigt på jämn gas 9000 -87
    Av guzten i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-08-12, 06:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •