Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ryckig gång när jag ger full gas

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Sibbhult
    Inlägg
    2

    Ryckig gång när jag ger full gas

    Hej.

    Köpte nyligen en 9-5 2.3t 99:a 19800 mil. Mitt problem är att när jag laddar iväg för fullt så stannar den upp med att ladda "runt 3500 varv" kan variera, står stilla ett tag som om den funderar o kommer sen igen men hackigt. Är detta ett normalt beteende eller är det något fel som är trasigt Bytte olja o filter vid köp samt bränslefilter o vevhusventilationsslang o tändstift nyligen. Bytte även grenrörspackningen. Stiften var helt nedslitna och var nog inte bytta på ett bra tag. Turbon byttes för ca:1000 mil sedan. Det sitter speedpart reklam på bilen och det sitter även ett öppet filter från JP. Speedpart visste inte om bilen är trimmad samt ej heller förra ägaren. Finns det något enkelt sätt att se om bilen är chippad? Mycket tacksam för svar, så jag vet om det är något att göra något åt eller bara o köra vidare. Mvh Fogel

  2. #2
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Strängnäs
    Inlägg
    2 628
    är det krafitga ryck eller bara som om bilen tvekar, typ lite svajjigt??

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Sibbhult
    Inlägg
    2
    Det är lite både och. Ibland vid omkörningar så vill man nästan ut o putta. annars så är det mest som den tvekar o inte vet vad den ska göra o kommer lite till o från. Jag har rengjort LMM mätaren med T-röd men det gjorde ingen nytta. När jag bytte stiften så blev det lite bättre. Det sitter röda spridare monterat om det kan ha med det o göra.

  4. #4
    Det kan ju vara något med bränslet ! Har samma problem på min 900 NG ! Det är lite tvekande i laddet ibland !

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •