Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Hur långt räcker org. bränsleledningar?

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Gnällbältet
    Inlägg
    1 079

    Hur långt räcker org. bränsleledningar?

    Hur långt kommer man i effektväg utan att behöva byta bränsleledningar/slang i min 9-3 -99? Effektmålet är väl ~400. Värre pump är given..
    Samt är det någon som vet vad det är för dimension? 8mm hörde jag ryktas om men kan någon bekräfta det..?
    f.d. saabare

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 527

    Re: Hur långt räcker org. bränsleledningar?

    Citat Ursprungligen postat av stefffe
    Hur långt kommer man i effektväg utan att behöva byta bränsleledningar/slang i min 9-3 -99? Effektmålet är väl ~400. Värre pump är given..
    Samt är det någon som vet vad det är för dimension? 8mm hörde jag ryktas om men kan någon bekräfta det..?

    Audi R8, LeMans-bilen, har bränsleledning som är 8 mm vändigt så du behöver nog inte byta i första taget.

    Ärligt talat så tycker jag det ofta är nästan hysteri på att byta bränsleledningar till nästan trädgårdsslangar för man tror man tjänar nåt på det. Kika på jänkepojkarna t ex.


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Gnällbältet
    Inlägg
    1 079
    Menade, vad sitter det för dimension original..? Att jag hörde det sitter 8mm men det kanske inte stämmer då..
    f.d. saabare

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Gnällbältet
    Inlägg
    1 079
    Upp!
    f.d. saabare

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Skärhamn/Tjörn
    Inlägg
    779

    Re: Hur långt räcker org. bränsleledningar?

    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Citat Ursprungligen postat av stefffe
    Hur långt kommer man i effektväg utan att behöva byta bränsleledningar/slang i min 9-3 -99? Effektmålet är väl ~400. Värre pump är given..
    Samt är det någon som vet vad det är för dimension? 8mm hörde jag ryktas om men kan någon bekräfta det..?

    Audi R8, LeMans-bilen, har bränsleledning som är 8 mm vändigt så du behöver nog inte byta i första taget.

    Ärligt talat så tycker jag det ofta är nästan hysteri på att byta bränsleledningar till nästan trädgårdsslangar för man tror man tjänar nåt på det. Kika på jänkepojkarna t ex.


    MVH Tony
    Men vilket tryck är det i dom slangarna? Om dom har en herre-jösses soppa pump som kan hålla si och så många kilos tryck så kan ju 8mm räcka ganska långt?
    Niklas Olofsson
    Kör/Äger: Svart SAAB 9-3 Aero Coupé MY01

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 527

    Re: Hur långt räcker org. bränsleledningar?

    Citat Ursprungligen postat av NiklasO
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Citat Ursprungligen postat av stefffe
    Hur långt kommer man i effektväg utan att behöva byta bränsleledningar/slang i min 9-3 -99? Effektmålet är väl ~400. Värre pump är given..
    Samt är det någon som vet vad det är för dimension? 8mm hörde jag ryktas om men kan någon bekräfta det..?

    Audi R8, LeMans-bilen, har bränsleledning som är 8 mm vändigt så du behöver nog inte byta i första taget.

    Ärligt talat så tycker jag det ofta är nästan hysteri på att byta bränsleledningar till nästan trädgårdsslangar för man tror man tjänar nåt på det. Kika på jänkepojkarna t ex.


    MVH Tony
    Men vilket tryck är det i dom slangarna? Om dom har en herre-jösses soppa pump som kan hålla si och så många kilos tryck så kan ju 8mm räcka ganska långt?

    Tror inte de kör med nåt märkvärdigre tryck än vad som är normalt för oss som standard eller då vi trimmar lite.

    Den bästa normala pump Bosch har är 044 som specas för 5 bar, men som även finns i en modell för 8 bar för särskilda behov.

    Sen finns speciella motorsportpumpar men de brukar ofta ligga runt 5-7 bar de med men kan vara speciella för att vara extra lätta t ex.


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Gnällbältet
    Inlägg
    1 079
    Men ingen som vet vad det är för diam. i og9-3?
    f.d. saabare

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    3 453
    Citat Ursprungligen postat av stefffe
    Men ingen som vet vad det är för diam. i og9-3?
    6mm id. 8mm yd. med en liten reservation för hjärnsläpp.
    Men sen har du ju andra "proppar" med mindre id som t.ex banjokopplingar,pump-anslutningar som har en id på 4-5 mm.

    Vad du bör fundera på är hur mycket du tänkt ladda på "på topp", det brukar sätta begränsningarna där, sen beror det ju givet på val av spridare och btr.
    MVH Lerne
    MVH Lerne #1079
    og900 Aero
    9-5 Vector SC

Liknande ämnen

  1. Hur långt räcker ett Gt28bb agg
    Av Robbo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-07-03, 21:43
  2. Hur långt räcker spridarna???
    Av JoCkMoCk i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 82
    Senaste inlägg: 2005-11-01, 17:17
  3. Hur långt räcker AS-3 steget?
    Av Lightning Aero i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-01, 18:38
  4. Hur långt räcker bränslepump samt bränsleledningar?
    Av Magnus 2074 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2004-11-09, 22:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •