Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: check radiator?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Norr
    Inlägg
    28

    check radiator?

    Är det kylfläkten eller bara kylnivå, när gör den utslag?

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 821
    Nivån!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    2 302
    En 9k aero som jag var och tittade på visade just "Check radiator", jag kollade i expansionskärlet och där var det snustorrt, när jag frågade dåvarande ägare om det så svarade han "Jooo, men jag har bytt batteriet och allt det där, men det lyser fortfarande!"... "EH, jaha?? Hur länge har den lyst då?" "Jaaa, sen jag köpte bilen för 3 år sen!"... RIDÅ! Tilläggas bör knappast att jag inte köpte den bilen, däremot upplyste jag honom om att ordet "radiator" inte har mycket med batteriet och "det där" att göra...

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 757
    Citat Ursprungligen postat av rabies
    En 9k aero som jag var och tittade på visade just "Check radiator", jag kollade i expansionskärlet och där var det snustorrt, när jag frågade dåvarande ägare om det så svarade han "Jooo, men jag har bytt batteriet och allt det där, men det lyser fortfarande!"... "EH, jaha?? Hur länge har den lyst då?" "Jaaa, sen jag köpte bilen för 3 år sen!"... RIDÅ! Tilläggas bör knappast att jag inte köpte den bilen, däremot upplyste jag honom om att ordet "radiator" inte har mycket med batteriet och "det där" att göra...

    Var ju bara att slå till....


    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av MrLila
    Citat Ursprungligen postat av rabies
    En 9k aero som jag var och tittade på visade just "Check radiator", jag kollade i expansionskärlet och där var det snustorrt, när jag frågade dåvarande ägare om det så svarade han "Jooo, men jag har bytt batteriet och allt det där, men det lyser fortfarande!"... "EH, jaha?? Hur länge har den lyst då?" "Jaaa, sen jag köpte bilen för 3 år sen!"... RIDÅ! Tilläggas bör knappast att jag inte köpte den bilen, däremot upplyste jag honom om att ordet "radiator" inte har mycket med batteriet och "det där" att göra...

    Var ju bara att slå till....


    Mvh Jonas
    honom
    SAAB 9000 Talladega -90 - Såld
    kör nu Ford Ficus hgv -99 1.6

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 253
    Citat Ursprungligen postat av rabies
    Tilläggas bör knappast att jag inte köpte den bilen, däremot upplyste jag honom om att ordet "radiator" inte har mycket med batteriet och "det där" att göra...
    "Ja, jag var lite förvånad över att mottagningen på radion var så pass bra trots det där blinkande varningsordet om radion..."

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    2 302
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av rabies
    Tilläggas bör knappast att jag inte köpte den bilen, däremot upplyste jag honom om att ordet "radiator" inte har mycket med batteriet och "det där" att göra...
    "Ja, jag var lite förvånad över att mottagningen på radion var så pass bra trots det där blinkande varningsordet om radion..."

    Mvh

    KK
    Japp, ungefär!

    Fyllde upp med vatten (gick i ca 4 liter) bara för att se hur mycket som saknades... Kom att tänka på spektaklet en vecka senare och kom då på att jag kanske skulle ringa honom och säga att han med fördel skulle ta och byta till lite frisk & fräsch glykolblandning... Att fryspluggarna riskerade att skutta ur blocket som ystra kaniner kom som en överraskning för honom... Jag vet fortfarande inte om han gjorde det eller inte! Hoppas det eftersom att han kom från Kiruna (Det blir som bekant lite kyligt där ibland)!

Liknande ämnen

  1. check radiator
    Av m_nordh i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-06-02, 23:39
  2. Check radiator??
    Av janneli i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-14, 13:58
  3. Check radiator
    Av XGranis i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 19:43
  4. check radiator
    Av m_nordh i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-07, 00:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •