Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Turbo identifiering!

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    23

    Turbo identifiering!

    Kikade lite i helgen och såg till min förvåning en liten plåtbricka på turbon där det stod Gik Turboteknik! Enligt faq:en ska det sitta en Garret TB0312 bilen ifråga är en og 900 t8 av 81 årsmodell.
    så jag undrar vad jag har för snurra i nu! Det som stod på turbo var: Garret BCC (G är lite osäker) A/R 42 och inloppet var 45mm

    Mycket möjligt att det kan vara en orginal snurra jag har för mig att det står garret airresearch på dem men eftersom att man är lite av en newbie så kan jag ju ha helt fel

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 679
    Gissningsvis en renoverad snurra som sitter på. Då ännu säkrare på att den är renoverad av GIK. Din turbo har alltså blivit utbytt av nån tidigare ägare.
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kristianstad, Skåne
    Inlägg
    446

    Re: Turbo identifiering!

    Citat Ursprungligen postat av al3x
    Kikade lite i helgen och såg till min förvåning en liten plåtbricka på turbon där det stod Gik Turboteknik! Enligt faq:en ska det sitta en Garret TB0312 bilen ifråga är en og 900 t8 av 81 årsmodell.
    så jag undrar vad jag har för snurra i nu! Det som stod på turbo var: Garret BCC (G är lite osäker) A/R 42 och inloppet var 45mm

    Mycket möjligt att det kan vara en orginal snurra jag har för mig att det står garret airresearch på dem men eftersom att man är lite av en newbie så kan jag ju ha helt fel
    är du osäker kan du ju ta det som står på brickan, ringa till GIK och kolla. Det gjorde jag på en snurra jag skulle köpa. Har dom renoverat den, finns det papper på det. Då vet du också när det är gjort.

    mvh putte65
    Varför kör just JAG Talladega?
    Enkelt; Finns inte så många, black is beautiful och den går som bara faaan (den är ju chippad av chipsmats)!!!

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    23

    Re: Turbo identifiering!

    Citat Ursprungligen postat av putte65
    är du osäker kan du ju ta det som står på brickan, ringa till GIK och kolla. Det gjorde jag på en snurra jag skulle köpa. Har dom renoverat den, finns det papper på det. Då vet du också när det är gjort.

    mvh putte65
    funderade på detta, men var osäker om dom hade papper på allt dom gjort efetrsom detta troligtvis är gjort 97 eller innan, ska ringa!

Liknande ämnen

  1. Turbo identifiering GT28BB eller GT28R/s
    Av ZoreX i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-01-10, 07:58
  2. Hjälp med identifiering av 9000 turbo?
    Av Stjernaa i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-26, 22:49
  3. Identifiering Turbo
    Av Daniel2,0T i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-09-08, 10:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •