Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Montera slutsteg på sidan på baslådan?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Gôtlaborg
    Inlägg
    788

    Montera slutsteg på sidan på baslådan?

    Om man som jag har en baslåda i bilen för ljudets och välbefinnandets skull, vad finns det då för nackdel med att montera slutsteget på baslådan?

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156
    finns väl inga direkta nackdelar...


    Har haft mitt "lillsteg" monterat uppe på olika baslådor i 5 år. Funkar fint fortfarande. Har aldrig märkt några nackdelar med att ha det så.

    "Storsteget" har suttit där i snart 2 år och det funkar också perfekt fortfarande.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    jönköping
    Inlägg
    49
    samma här... har ett steg som sitter på min låda med 2 st 12:or.. har aldrig haft problem med det...
    kör svart saab 9000 aero-94 270 hk
    power is nothing whitout control..
    http://www.garaget.org/?car=11885

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Gôtlaborg
    Inlägg
    788
    Ok. Som jag anade då. Men vissa säger att steget kan skaka sönder om det sitter på/nära lådan. Men om man inte spelar hjärnan ur hövvet så borde det ju inte vara problem då.

  5. #5
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156
    Citat Ursprungligen postat av WannabeeGBG
    Ok. Som jag anade då. Men vissa säger att steget kan skaka sönder om det sitter på/nära lådan. Men om man inte spelar hjärnan ur hövvet så borde det ju inte vara problem då.
    Tro mig, jag har skakat hjärnan ur hövvet mååånga gånger och steget har då inte rasat än.

    Visst, det är säkert så att steget skakar sönder fortare om du monterar det på lådan än om du lägger det uppe på en kudde i bagagen, men annars skakar det just inte så fasligt mycket mer på lådan än nån annanstans i bagaget, om du krämar på. (Om lådan inte är byggd av wellpapp då vill säga)

    Så, jag tror i alla fall inte att steget skakar sönder innan det har tjänat ut på alla andra vis först.

    Det är ju (förhoppningsvis ) byggt för att tåla de påfrestningar som blir av att sitta monterad i en bil. Kristallglas eller nån Ming-kruka hade jag inte vågat bulta fast i lådan, men ett slutsteg: Inga problem.

    (Så tycker jag i alla fall. Sen finns det säkert de som hävdar motsatsen. De får ju i så fall lägga fram sina åsikter så får du välja själv sen hur du gör.)
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    54
    man ska nog ha ett väldig dåligt steg om det ska vibrera sönder. Så det är bara att montera det där du vill
    900 Talladega -97 Nordic steg 2
    Realcar paket

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    507
    enda problemet är att kylningen kan bli lite fel då värmen går uppåt som alla vet och om steget är monterat på sidan av lådan så samlas ju all värme längst upp på steget. Kör själv på detta sett och har inte märkt av att steget blivit för varmt.
    9-5 Aero -02

Liknande ämnen

  1. Montera AS3 slutsteg och högtalare
    Av sammy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-08-22, 15:17
  2. Montera Baslåda, slutsteg i og900a
    Av Jimmysd i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 11:06
  3. Montera Slutsteg i 9000CSE
    Av Crappy_punkrocker i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 22:52
  4. Montera slutsteg fram i en OG9-5
    Av HeRmAN i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 21:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •