Tjosan.
Kanske dax att skriva vad de e jag snickrat ihop i sommar.
Nu står iofs bilen med rasad koppling. (den gav upp sista test repan innan avfärd till mantorp.... jätte kul )
Bil: Toyota Mr2 gti -91
Bilen e väl typ orig, sitter ett par 17" och sänk fjädrar.
Motor: spec byggt B206 block, utan balansaxlar och med moddade kolv kylningsmunstycken. spec byggd oljeretur.
Vevaxel, stakar och kolvar från B234R.
Standad topp från b204l kraftigt portad av Mike Billet
Egen byggt grenrör.
3" med en "japsdämpare"
Turbo Holset HX 40 och en Tial 38mm Wastegate.
siemans deka 630cc spridare
walbro 255l/h bränsle pump.
8mm soppa ledningar
specbyggd tryckrör med HKS ssqv.
spec byggd vattenkyld ic från GMC Syclone.
bubbla vattenkyl fram, med vatten pump 24l/min till ic.
styrsystem Trionic 5.5. mappad med 3bar map sensor.
trans: Gen2 turbo låda med gen3 lsd. Gen3 axlar för lsd.
koppling som gav upp.2- skivig MFX 184mm från shacs.
Spec byggda motor fästen (alla kuddar glaslimsfyllda)
spec byggda fästen för generator, löp hjul mm till drivrem.
Extra stag till bakaxel.
Finns mängder att skriva om den, kommer säkert på mera.
ska rivas iveckan för att modda om så jag får upp en 240mm koppling.
Tack till Nyman och Ken, för delar och tips.
visst ja..... kanske intressant...lämnar runt 450hk/600Nm. så den rör allt på sig.
Största tacket vill jag ge till Frank på SQR, som trots att bilen strulade massa gjorde färdigt mappningen.
EDIT: nu mera rullar bilen igen med en 228tryckplatta från sqr och 4pucks lamell.
mvh micke.
http://photobucket.com/albums/v411/Znigel/SQR-Micke/