Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 47 av 47

Ämne: SQR-Mickes Hybrid MR2 . Reg bes med B204E

  1. #41
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Stora Levene
    Inlägg
    564
    Medlem#
    5497
    håller med M.L

  2. #42
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Nol/Alafors
    Inlägg
    579
    Tjosan.

    Nu börjar jag äntligen bli klar med min verkstad, och kanske får lite tid över till bilen.

    Planer för iår är att regbestiktiga bilen, och inte omöjligt att det blir en helt ny maskin oxå. Då den gammla är till salu.

    Bilen kommer reggas med en B204 154hk från 9-3 -99.

    Ska se om jag kan få någon vänlig själ att hjälpa mig med bilder.

    mvh micke
    Saab 9-5 -00 SC stylad med Barnstol och Biopower.
    Toyota Mr2 Hybrid B204e

  3. #43
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Jakobstad, Finland
    Inlägg
    2 139
    Tråden lever iallafall

    Blir det lite mera originalbetoning på nya maskinen eller är det ännu värre trim som lockar?

    Fick du löst problemen med lite varm laddluft eller orsakar det forfarande huvudbry? Är det platsbrist som är värsta boven i dramat så kanske det skulle vara bra att studera lösningarna på gamla F1 bilar med turbo. Väldigt kompakta IC:n med lite speciella gavlar som kylde finfint.

    Tror Ragnar lade in lite bilder i motor-delen för ett tag sen.

    Lycka till med motorbytet, Kenneth.
    "Utan tvivel är man inte klok"

  4. #44
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Nol/Alafors
    Inlägg
    579
    Tjosan.

    Alla "problem" blev lösta.
    Sista mappning resulterad i 23.c insugstemp med 2.0bar i tryck. Så den nya ic:n och E85 gjorde susen.

    Nu kommer en helt orig LPT maskin moteras då bilen ska reggas med Saab motor.
    Sen till nästa säsong för vi se vad de blir, tänkte köra först med typ ett steg3 och lära mig köra bilen.
    Mittmotorbil och nära 600hk höll på att kosta mig några veckor på sjukan sist jag använde bilen.(verd av en drivaxel)
    Utan jag kommer bygga ny motor som vi steg för steg ökar effekten itakt med min utvekling som förare

    Mvh
    Saab 9-5 -00 SC stylad med Barnstol och Biopower.
    Toyota Mr2 Hybrid B204e

  5. #45
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Nol/Alafors
    Inlägg
    579
    Tjosan.

    Nu har jag lyckats få ner en bes maskin iaf, lika trångt som vanligt

    Nån som vet om det går att regga en bil med feul cell?
    Och vilka regler ska man isåfall tänka på?
    Cellen sitter fram (dvs där motorn brukar sitta)

    mvh
    Saab 9-5 -00 SC stylad med Barnstol och Biopower.
    Toyota Mr2 Hybrid B204e

  6. #46
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    2 281
    Citat Ursprungligen postat av sqr-micke
    Tjosan.

    Nu har jag lyckats få ner en bes maskin iaf, lika trångt som vanligt

    Nån som vet om det går att regga en bil med feul cell?
    Och vilka regler ska man isåfall tänka på?
    Cellen sitter fram (dvs där motorn brukar sitta)

    mvh
    Härligt Micke!

    Vet att den INTE får vara i plast. Måste vara i Alu/rostfritt.

  7. #47
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    5 756
    Citat Ursprungligen postat av Tomsan
    Citat Ursprungligen postat av sqr-micke
    Tjosan.

    Nu har jag lyckats få ner en bes maskin iaf, lika trångt som vanligt

    Nån som vet om det går att regga en bil med feul cell?
    Och vilka regler ska man isåfall tänka på?
    Cellen sitter fram (dvs där motorn brukar sitta)

    mvh
    Härligt Micke!

    Vet att den INTE får vara i plast. Måste vara i Alu/rostfritt.
    Njaa den får vara i plast om den är godkänd enligt nått (iaf om det ska SFRO-besiktas), men de flesta plast fuelcells är inte godkända..
    9-5 Aero -02
    900 RWD - evighets projektet

Liknande ämnen

  1. Mickes 9000 Aero -95 "Nya åket"
    Av mickius i forum Projekt
    Svar: 279
    Senaste inlägg: 2014-03-01, 22:01
  2. B206/4/5 hybrid (?)
    Av LMP1 i forum International SAAB related talk
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-01-29, 00:05
  3. 9-3 TTiD hybrid: 86g/km 3.23 L /100 km
    Av turbo4ever i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-21, 09:26
  4. Saab 9-x hybrid
    Av MathiasH i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 05:17
  5. 2,0 std eller 2,0/2,3 Hybrid
    Av gramse i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 21:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •