håller med M.L
håller med M.L
Tjosan.
Nu börjar jag äntligen bli klar med min verkstad, och kanske får lite tid över till bilen.
Planer för iår är att regbestiktiga bilen, och inte omöjligt att det blir en helt ny maskin oxå. Då den gammla är till salu.
Bilen kommer reggas med en B204 154hk från 9-3 -99.
Ska se om jag kan få någon vänlig själ att hjälpa mig med bilder.
mvh micke
Saab 9-5 -00 SC stylad med Barnstol och Biopower.
Toyota Mr2 Hybrid B204e
Tråden lever iallafall
Blir det lite mera originalbetoning på nya maskinen eller är det ännu värre trim som lockar?
Fick du löst problemen med lite varm laddluft eller orsakar det forfarande huvudbry? Är det platsbrist som är värsta boven i dramat så kanske det skulle vara bra att studera lösningarna på gamla F1 bilar med turbo. Väldigt kompakta IC:n med lite speciella gavlar som kylde finfint.
Tror Ragnar lade in lite bilder i motor-delen för ett tag sen.
Lycka till med motorbytet, Kenneth.
"Utan tvivel är man inte klok"
Tjosan.
Alla "problem" blev lösta.
Sista mappning resulterad i 23.c insugstemp med 2.0bar i tryck. Så den nya ic:n och E85 gjorde susen.
Nu kommer en helt orig LPT maskin moteras då bilen ska reggas med Saab motor.
Sen till nästa säsong för vi se vad de blir, tänkte köra först med typ ett steg3 och lära mig köra bilen.
Mittmotorbil och nära 600hk höll på att kosta mig några veckor på sjukan sist jag använde bilen.(verd av en drivaxel)
Utan jag kommer bygga ny motor som vi steg för steg ökar effekten itakt med min utvekling som förare
Mvh
Saab 9-5 -00 SC stylad med Barnstol och Biopower.
Toyota Mr2 Hybrid B204e
Tjosan.
Nu har jag lyckats få ner en bes maskin iaf, lika trångt som vanligt
Nån som vet om det går att regga en bil med feul cell?
Och vilka regler ska man isåfall tänka på?
Cellen sitter fram (dvs där motorn brukar sitta)
mvh
Saab 9-5 -00 SC stylad med Barnstol och Biopower.
Toyota Mr2 Hybrid B204e
Härligt Micke!Ursprungligen postat av sqr-micke
Vet att den INTE får vara i plast. Måste vara i Alu/rostfritt.
Njaa den får vara i plast om den är godkänd enligt nått (iaf om det ska SFRO-besiktas), men de flesta plast fuelcells är inte godkända..Ursprungligen postat av Tomsan
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet